No to dobry deal, gratuluję!
A jeszcze co do kropki.
Tabelki pochodzą z testów na Cine4Home, zakładam że warunki pomiarów są jednakowe.
Messergebnisse Kontrast: HC5500
Farbtemperatur __Adaptive Blende __Kontrast
D65 (kalibriert) ____aus _____________713:1
D65 (kalibriert) ____an ______________5800:1
Messergebnisse Lichtleistung: HC5500
Farbtemperatur __Lampe __Helligkeit (lm)
D65 (kalibriert) ____sparsam __420
D65 (kalibriert) ____normal ___580
HC-3100 - Messtabelle "D65 / 6500K "
Modus___Licht (Low)/Lumen
Licht (Hi)/Lumen
__Kontrast
Iris zu ___490_____________ 620____________ 3000:1
Iris auf___780_____________ 970____________ 2300:1
Przy otwartej (wyłączonej) przysłonie mamy kontrast 2300/713 dla HC-3100/HC-5500. Oczywiście jest to nieco niemiarodajne porównanie, w końcu po to HC-5500 ma Auto Iris, żeby ją używać...
Ale naginam cyferki dlatego, aby przywołać trudną dla automatycznej przysłony sytuację: czyli mieszana (ciemna) scena z zawartością (bardzo) jasnych elementów.
Oczywiście, prawda leży nie w tabelkach, a w naocznym porównaniu. Z teoretycznych dywagacji, w 1080p będzie (lub powinna być, vide najtańszy Sanyo 700) lepsza ostrość obrazu; jego szczegółowość dla FullHD jest oczywista.
A po co ta mniemanologia? Bo ciekawi mnie porównanie jakości obrazu ze średniego 720p i podstawowego 1080p. Nie jak wspomniane wcześniej porównanie 3000 PLN vs 5500 PLN, bo takie jest jednoznaczne...
A co do Sanyo 700, jest dobrym przykładem na złudność nadziei na szybkie i tanie 1080p, jeśli chcemy zachować wysoką jakość.