Problem z UPC i wifi

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Tak dokładnie to mam 250 (za które płacę) + 500 (które mam gratis bo testowałem). Link do jednego z wyników pomiarów Speedtest.net by Ookla - My Results

Prędkości 50 i 140 otrzymałem w bezpośredniej bliskości routera. Przez ścianę faktycznie zdecydowanie spada.

Witam,

I nie trzeba było tak od razu, że chodzi o testy na sprzęcie specjalnym od UPC, który ma się nijak do tego dostarczanego standardowo. Lepiej powiedz o realnej osiąganej szybkości WiFi w standardzie n i g dalej niż z nosem przy routerze.

Pozdr
 

brodacz

Active member
Bez reklam
Dekoder Horizon jest tylko dla nowych klientów. Najtańszy abonament z nim cenie to 150 zł... W ciągu ostatniego miesiąca zamówiły go w W-wie 2 (słownie - dwie) osoby.
Jakieś pytania?
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Dekoder Horizon jest tylko dla nowych klientów. Najtańszy abonament z nim cenie to 150 zł... W ciągu ostatniego miesiąca zamówiły go w W-wie 2 (słownie - dwie) osoby.
Jakieś pytania?

Żadnych. Następny cud trchniki all-in-one czyli prawdopodobnie kompletny brak możliwości personalizacji. I jeszcze ten dysk w środku jakby nie dało rady zrobić nagrywania na bezgłośne pamięci flash. Obecny mój mediabox to totalna porażka. Wyświetlacz jasny jak żarówa, dysk cały czas pracuje i buczy nawet na stand-by. Na noc to trzeba go wyłączać bo spać się nie da. Brak możliwości ustawiania kanałów po swojemu, czas przełączania porażka i jeszcze to nachalne narzucanie się z vod. Jeżeli nowe cudo działa podobnie to dziękuję.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Jako, że temat problemów z WiFi od UPC powraca w różnych wątkach jak bumerang, to zainteresowałem się tym trochę bliżej bo problem dotyczy również mnie. Niestabilny poziom sygnału i jego zanikanie w promieniu 2-4 mtr od routera jest już męczący. Trochę poszukałem w sieci, zadzwoniłem do BOK i wnioski są takie.

1. UPC wyłączając Horizon wszędzie niemalże instaluje Technicolor
2. Narzekającym proponują albo drugi Technicolor, albo gorszy bubel Ubee
3. Nie mają żadnych routerów wifi ze standardem ac

Wymienianie aż do skutku modemo-routera to nie jest najlepsze wyjście, więc coraz bardziej skłaniam się pójść wytyczoną już przez innych drogą tj.

Podziękować UPC za ich modemo-router i wifi.
Poprosić o zainstalowanie zwykłego modemu kablowego Cisco EPC 3208 lub 3212 i podłączenie własnego routera wifi.

Czy ktoś tu na forum poszedł już tą drogą i mógłby podzielić się uwagami ?

Pytanie techniczne:
1. Czy modem kablowy z "automatu" jest w trybie bridge ?
2. Czy ma wyłączone DHCP ?
3. Czy odnośnie 1 i 2 trzeba coś przestawić w jego konfuguracji ?
4. Czy publiczny IP pojawi się automatycznie na własnym routerze wifi czy trzeba tego zarządać w UPC ?
 

Vex

Member
Bez reklam
Przy problemach z wifi na technicolorze wymieniono mi router na Ubee. Na 5 GHz jak napisałem wyżej miałem 97 Mbps, po zabawie z szerokością pasma i kanałami mam 119, net mam 120 Mbps więc nie wiem ile można wyciągnąć. Ubee ma jeden dodatkowy plus, bo jest opcja "tryb bridge" wtedy zmienia się brama na 192.168.100.1 i działa jak modem. Więc bublem bym go nie nazwał, a na pewno działa lepiej niż technicolor.

Wiesiek19 testowałeś to na jednej karcie ? Może coś z kartą ? Jaki standard, ile masz sieci wifi dookoła ? Zawsze można wejść na router i wyłączyć wifi i podłączyć swój router lub w Ubee zmienić na bridge.
 
Ostatnia edycja:

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Przy problemach z wifi na technicolorze wymieniono mi router na Ubee. Na 5 GHz jak napisałem wyżej miałem 97 Mbps, po zabawie z szerokością pasma i kanałami mam 119, net mam 120 Mbps więc nie wiem ile można wyciągnąć. Ubee ma jeden dodatkowy plus, bo jest opcja "tryb bridge" wtedy zmienia się brama na 192.168.100.1 i działa jak modem. Więc bublem bym go nie nazwał, a na pewno działa lepiej niż technicolor.

Wiesiek19 testowałeś to na jednej karcie ? Może coś z kartą ? Jaki standard, ile masz sieci wifi dookoła ? Zawsze można wejść na router i wyłączyć wifi i podłączyć swój router lub w Ubee zmienić na bridge.

I to jest news. Dzięki.
Wszystkie moje urządzenia są w "n". Pokombinuję z wyłączeniem wifi od upc i dam swój router. Co do Ubee to mam info z innych źródeł co do jego "jakości" , stąd opcja modemu i własnego routera.
Pozdro
 
Ostatnia edycja:

Vex

Member
Bez reklam
Wejdź na router po adresie 192.168.0.1, login i hasło to admin (jeżeli coś się nie zmieniło). Wejdź w WIFI, zmień szerokość pasma na 20/40 Mhz lub 40 Mhz i ustaw kanał na 4+8 na takim ustawieniu miałem 80 Mbps na 2.4 Ghz. Jeżeli masz po wifi np 40 Mbps, a twoje karta działa na 2 pasmach to po tej zmianie powinieneś mieć prędkość x2.
 
Ostatnia edycja:

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Wejdź na router po adresie 192.168.0.1, login i hasło to admin (jeżeli coś się nie zmieniło). Wejdź w WIFI, zmień szerokość pasma na 20/40 Mhz lub 40 Mhz i ustaw kanał na 4+8 na takim ustawieniu miałem 80 Mbps na 2.4 Ghz. Jeżeli masz po wifi np 40 Mbps, a twoje karta działa na 2 pasmach to po tej zmianie powinieneś mieć prędkość x2.

Wszytsko wiem. Dzięki.
Pokombinuję, ale raczej u mnie jest problem z poziomem sygnału niż z prędkością.
2-3 mtr od routera w lini prostej sygnał wariuje. Jest nie ma jest nie ma....itd
I tak jest na 2 tabletach i smartfonie.
 

Vex

Member
Bez reklam
Chodzi Ci o zasięg ? Raz jest 5 "kresek" raz 0 ? Czy o sygnał wejściowy ? W statusie, albo stanie na routerze masz opcje kanał zwrotny i dosyłowy to w tym drugim powinieneś mieć SNR > 30 jak masz mniej to dzwoń po serwis.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Chodzi Ci o zasięg ? Raz jest 5 "kresek" raz 0 ? Czy o sygnał wejściowy ? W statusie, albo stanie na routerze masz opcje kanał zwrotny i dosyłowy to w tym drugim powinieneś mieć SNR > 30 jak masz mniej to dzwoń po serwis.

Ok dzięki sprawdze bo właśnie jest 0-5 na wyjściu.
Pozdro
 
Do góry