Problem z sygnałem z dekodera UPC

kazikland

New member
Witam,

Niedawno kupiłem amplituner Onkyo-708 i podłączyłem do niego przez kabel HDMI dekoder telewizji kablowej UPC (wejście CBL/SAT). Amplituner jest połączony przez kabel HDMI z tv Samsung.

Za każdym razem kiedy włączam zestaw (amplituner, dekoder, tv), który był wyłączony przy wybranym źródle CBL/SAT, to dostaję na amplitunerze informację "No signal".
Pomaga dopiero przełączenie amplitunera na inne źródło (konsola lub PC) i z powrotem na CBL/SAT a następnie włączenie dekodera UPC (koniecznie w tej kolejności).

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Cholernie uciążliwe jest takie ciągłe przełączanie jak chce się włączyć tv.

Wielkie dzięki za pomoc.
 

m4rcin

New member
Udało Ci się rozwiązać ten problem? UPC rozkłada ręce. Stwierdzili u mojego brata, że to wina TV Sharp. Ja mam ten sam problem na innym Sharpie i na amplitunerze Pioneera. Na Maranzie jest tak samo.
Dziś dostałem instrukcję zmuszenia dekodara do aktualizacji oprogramowania. Podobno czasem ten mechanizm się zacina. Zobaczymy czy to pomoże.
 

mostom

New member
Chyba trzeba się do tego przyzwyczaić - też mam telewizor Sharpa i dekoder UPC - jest podobnie. Jak miałem dekoder z Multimedii to było jeszcze gorzej - telewizor zgłaszał problem z dhcp - i bez resetowania dekodera nie chciało nic działać.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

m4rcin

New member
Problem w tym, że nie jest to wina Sharpa. W amplitunerze (do którego podłączony jest dekoder) mam kontrolkę pokazującą wykrycie sygnału na HDMI. Przy braku sygnału potrafi mrugać, bądź jest cały czas zgaszona. Pomaga Off, On dekodera. Podobna sytuacja jest w amplitunerze Maranza z tym, że nie ma tam w/w kontrolki.
mostom, próbowałeś puścić sygnał z dekodera przez amplituner do TV?
 

wysio

Member
Bez reklam
Udało Ci się rozwiązać ten problem? UPC rozkłada ręce. Stwierdzili u mojego brata, że to wina TV Sharp. Ja mam ten sam problem na innym Sharpie i na amplitunerze Pioneera. Na Maranzie jest tak samo.
Dziś dostałem instrukcję zmuszenia dekodara do aktualizacji oprogramowania. Podobno czasem ten mechanizm się zacina. Zobaczymy czy to pomoże.

Możesz podać ten sposób na wymuszenie aktualizacji? Już to kiedyś przerabiałem, ale niestety zupełnie zapomniałem.
 

mostom

New member
Problem w tym, że nie jest to wina Sharpa. W amplitunerze (do którego podłączony jest dekoder) mam kontrolkę pokazującą wykrycie sygnału na HDMI. Przy braku sygnału potrafi mrugać, bądź jest cały czas zgaszona. Pomaga Off, On dekodera. Podobna sytuacja jest w amplitunerze Maranza z tym, że nie ma tam w/w kontrolki.
mostom, próbowałeś puścić sygnał z dekodera przez amplituner do TV?
Ja mam właśnie puszczony teraz sygnał z dekodera przez ampli (przy dekoderze multimedii był bezpośrednio pod TV podłączony). Coś mi się jednak wydaje, że jest to wina telewizorów - jak nie włączy się TV to nie ma mowy, żeby zaskoczył ampli (jak włączę sam dekoder) - cały czas no-signal. Nie ma to namniejszego sensu - bo teoretycznie chodzi o sygnał wejścia - ale coś musi być powiązane z wyjściem - myślę, że nadal w tych dekoderach w połączeniu z telewizorem jest problem z DHCP. W moim przypadku pomaga kolejność włączania urządzeń. Ampli - potem TV i na końcu dekoder. Jak zamienię kolejność to mam no-signal.

Zrób sobie test - podłącz wszystko - żeby był sygnał a potem odłącz kabel HDMI z telewizora (łączący tv z ampli) - na ampli pojawi się info - no-signal - a dekoder jest cały czas włączony - czyli nie powinno coś takiego wystąpić.
 
Ostatnia edycja:

m4rcin

New member
Możesz podać ten sposób na wymuszenie aktualizacji? Już to kiedyś przerabiałem, ale niestety zupełnie zapomniałem.

1) Wyłączyć dekoder z prądu.
2) Wcisnąć i trzymać CH-
3) Włączyć dekoder do prądu
4) Jak zamiga kontrolka puścić CH-
5) W tym momencie dekoder powinien się zaktualizować
6) Podać PIN. Standardowo same zera
7) Podać kod aktywacji (czy coś w tym stylu). Dla Warszawy (a przynajmniej dla mojej okolicy) jest to 022 (pewnie od nr kierunkowego)

Dodatkowo warto (wg. serwisanta z infolinii) zrobić reset ustawień (w Menu). Nie usuwa to programów zapisanych na dysku. Kasowane są natomiast wszystkie Memo (czyli np. "Nagraj wszystkie odcinki").
 

typ

New member
hej,

fajny wątek :). Niestety mam podobny problem do Waszego, przy czym chyba najbardziej upierdliwy. Ale po kolei.
UPC podłączone jest do CBL w ampli (onkyo sr608 ), a ten do tv sony. Oba połączenia oczywiście przez HDMI. Ampli ustawione ma przesyłanie rozmiaru video 'pass-through' w ustawieniach HDMI, włączone jest również pełne sterowanie poprzez HDMI na linii TV-ampli.
Do niedawna całość działała niemalże bez zarzutu, nie licząc bardzo rzadkich blokad sygnału, gdzie zmiana trybu pracy apmli z i na CBL (ew. później jego całkowite wyłączenie) wystarczała.
Teraz natomiast mam dużo większy problem. Obraz i dźwięk się wyłącza, na TV wszystko miga i jakby tylko los decyduje o tym, czy pokazać na dłuższa chwilę bez przerwań, czy nie. Fakt - na ampli miga też często napis HDMI (czyli źródło sygnału) oraz No Signal też się zdarza, ale ja cały czas mam wrażenie, że to wina ampli. Dlaczego tak twierdzę? Ano dlatego, że jeśli będąc w trybie CBL wejdę w setup ampli, na TV również menu może zacząć pojawiać się i znikać. Co wydaje mi się, że świadczy o problemie jednak ampli.

Aktualnie wymieniał będę kabel HDMI, ten z UPC do ampli. Potem spróbuję pójść tropem wymuszenia aktualizacji w UPC, a dalej factory reset na onkyo.
:/
 
Ostatnia edycja:
Do góry