Problem z hdmi - HK AVR 260

superfejmus

New member
Witam na forum

Szukam bez skutku niestety pomocy w moim problemie. Użytkownikiem sprzętu AV jestem od długich lat, jednak dopiero teraz zakupiłem amplituner wyposażony w hdmi mianowicie tytułowy Harman/kardon avr260.

Niestety pojawił się następujący problem, po podłączeniu kabla hdmi brak jest obrazu na TV, a konkretnie obraz jest przez chwilę by zaraz zniknąć i efekt jest taki, że tv nie widzi żadnego źródła. Po wyłaczeniu amplitunera na chwilę przez krótki czas wyjście działa tzn można uruchomić menu ekranowe jednak szybko znika i znowu brak obrazu. Próbowałem podłączyć kablem chinch-chinch video lecz efekt był podobny dodatkowo w tym wypadku wyświetlał komunikat "copy protected input" obraz migał i ogólnie po chwili też nie działał. Myślałem, że może to kwestia przestawienia czegoś tzn na które wyjście ma kierować amplituner obraz jednak oczywiście takich ustawień nie ma. Podsumowując ani hdmi ani chinch-video nie działa lub działa chwilkę i przestaje, s-video ani component nie testowałem ale w zasadzie nie urządza mnie to nawet gdyby działało bo awaryjne podłączenie przez chinch chciałem tylko po to by sprawdzić ew. ustawienia dlaczego hdmi nie działa a korzystać z wyjścia hdmi, które działać nie chce.

Podczas gdy tv nie widzi źródła przyciski na pilocie odpowiedzialne za ustawianie/przypisanie wejść nie reagują na przyciskanie.

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem. Jest to wina tv, może kabli czy co gorsza uszkodzonego amplitunera - próbowałem go resetowć (5 sek. ok) nie pomogło.

Ogólnie nie da się skonfiguować HK gdy nie jest on podłączony do tv? choć nawet gdyby się dało to problem niedziałającego hdmi ciągle jest.

Dzięki z góry za pomoc, chciałbym, żebyście mnie nakierowali przynajmniej co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną a ja sam planuję inny nowszy tv podłączyć i sprawdzić czy problem nadal występuje.

tv to poczciwy już lg 42lc41

A tak właściwie jak zmienić tryb dźwięku?? ciągle świeci "logic 7 movie" choćby na tunerze, jak mogę zmienić na stereo czy inny tryb?


chyba znalazłem temat z moim problemem i prawie tym samym tv, wycinek dot. problemu:

"At last I have a response from Harman Kardon, and they are not blaming LG, but just explained that the HDMI-CEC device control protocol on my LG 42LC2RR needs to be de-activated because it conflicts with the protocol of current devices on the market (in particular with the HK device itself) and is not needed given that the TV set will only operate as a passive monitor in the newly configured system. The configuration change is to be made by changing dip-switches inside the TV set.
On the other hand, LG were soooo unhelpful : I had two online chat discussions with two of their support team - they just denied that anything was wrong with the confiration of the LG 42LC2RR and could not tell me where I could obtain the technical diagram of that set to instruct an engineer (or myself because I'm not clueless when it comes to electronics) to adjust the dip-switches. The second "support" advisers just told me "ask an engineer", and hung up the chat. I'm quite confident I shall be able to re-configure the CEC functionality as per Harman Kardon's instructions."


ktoś coś konkretnie rozumie co należy zrobić?
 
Ostatnia edycja:

Pawloz

New member
Mam podobny problem z tym samym modelem sprzęt nie ma roku a już 2 z się popsuł. Wrócił z Katowic i jeszcze podmienili mi pilota na strasznie mocno używanego może ktoś mi doradzi co mam z tym zrobić .
 

superfejmus

New member
Ja muszę sprostować, że taki amplituner (używany) przysłał mi sprzedający tj. z niedziałającą/uszkodzoną sekcją video, podobno był 100% sprawny i czekam teraz na zwrot kosztów. Mam już innego hk i tutaj problemów już takich nie ma.
 

pawcio0404

New member
proszę o kontakt - kupiłem dokładnie ten sam model avr 260 dzisiaj z serwisu z playsound - objawy mam dokładne te same.. chwilę jest obraz a po chwili kilku sekundach brak sygnału

dodatkowo jak podłączę tv kablem optical do ampli to dźwięk pływa.. raz głośniej raz ciszej i jakby nagle dźwięk z butelki był...

mam niby 6 mieś gwarancji .. sprzęt używany.. proszę o pomoc
 

superfejmus

New member
Jeśli jesteś pewny, że to nie wina tv to reklamuj, ja sprawdziłem na 3 różnych tv wszystkie możliwe wyjścia video. Dodatkowo w moiom egzemplarzu w głośnikach jakiś hałas występował i nie był to zwykły cichutki szum tylko jakieś brzęczenie, gość kaskę oddał na szczęście, myślę, że dobrze wiedział co wysyła.
 
Do góry