Problem z HDMI 1.3 w Yamaha rx-v 463

snake1987

New member
Witam wszystkich. Od jakiegoś miesiąca walczę z serwisem Yamahy w polsce (nazwy serwisu nie chcę podawać, ale jak wszystkim wiadomo jest taki tylko jeden na polske). Mój problem wygląda w następujący sposób. W luty tego roku stałem się cześliwym posiadaczem amplitunerka yamaha. Pod ten ampek podpiołem sobie ps3 (przez hdmi) a sam ampek (również przez hdmi) pod telewizor marki Sony. Wszystko działało super przez jakieś 3-4 miesiące. Po czy sygnał Z AMPLITUNERA zaczynał "szaleć" to obraz znikał to dzwięk się gubił. Więc wspomniany sprzęt wysłąłem do naprawy. Po prawie 3 tygodniach. Dostałem go z powrotem. Uszczęśliwiony podłączyłem wszystko do sibie. Nawet nie wiecie jakie było moje zdziwienie, po tym jak okazało się, że naprawiony sprzęt działa, ale tylko 3 minuty... Po czy znowi sygnał zaczyna się "tracić" Po telefonie wykonany do serwisu pracownik stwierdził, że czasami wyjście hdmi ma za dużo do "obsługi" dzwięk obraz to wszystko najprawdopodobniej jest problemem. Doradził, żebym podpioł dzwięk przez kabel optyczny to napewno pomoże. Stwierdziłem ok, tylko dlaczego wszystko wcześniej ze sobą "gadało" a teraz już nie chce ?? Na to pytanie nie udzielił mi odpowiedzi. Z tego co wiem to właśnie hdmi powinno razem obsługiwać obraz i audio tym bardziej w wersji 1.3. Doradzcie co mam zrobić?? Osobiście uważam, że jeżeli nie dadzą rady naprawić sprzętu, to powinni wyminić go na nowy, a nie proponować jakieś półśrodki. Liczę na waszą pomoc.
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Co tu dużo radzić: reklamować z powodu niezgodności towaru z umową (albo na gwarancji - zależy co korzystniejsze: to pierwsze oznacza, że na samą decyzję o wymianie/zwrocie pieniędzy poczekasz 2 tygodnie, czyli termin ustawowy, jeden dzień spóźnienia i to Twój wybór jest akceptowany). W tym, wypadku wygląda na to, że przegrzewa się switch HDMI.
 

vib

New member
po prostu cos w Twoim egzemplarzu jest zj#%$%ne i tyle - nie daj sobie wcisnac ciemnoty "o zapychajacym sie hdmi" , powinno ladnie hulac - tez uzywam tego ampla do filmow z ps3
 

drosophilia

Active member
Bez reklam
rozumiem, ze 2 tyg. kalenarzowe, a nie 14 dni roboczych??? pozniej moge zadac nawet wartosci zaplaconej za sprzet ?
 

pejotpe

New member
Bez reklam
Musisz pisemnie załączyć klauzulę w rodzaju: "w razie przekroczenia ustawowego terminu odpowiedzi proszę o zwrot gotówki zapłaconej za sprzęt". To dopinguje do odpowiedzi.
Tutaj tylko mała uwaga: może być problem, jeśli chcesz zgłosić jedną usterkę jednocześnie na gwarancji i z tytułu niezgodności towaru z umową (o ile coś się nie zmieniło, to można skorzystać przy danym defekcie tylko z jednej możliwości).

P.S.
Do 6 miesięcy, to sprzedawca ma za zadanie udowodnić, że wszystko jest w porządku.
 

snake1987

New member
Witam wszystkich. Dzięki za zainteresowanie "problemem" oraz za podpowiedzi co zrobić:) Sprzęt wysłałem w piątek ponownie do naprawy. Jeżeli i tym razem wymienią "moduł HDMI" i znowu będzie coś nie tak. To zacznę od telefonu do centrali Yamahy w Warszawie. Po czym dodam klauzule jaką podpowiada "pejotpe". Sprzęt jest na gwarancji, ewentualnie rozważam opcję dopłacenia do wyżeszego modelu, ale na podłanczanie innych przewodów "typu audio po optycznym" się nie zgodzę. Bo jak zauważył "pejtope" jest to niezgodność towaru z umową. Tym bardziej, że inny ampek (ten sam model) nie ma tego problemu. Czego najlepszym przykładem jest "vib". Jeżeli macie jeszcze jakieś podpowiedzi to liczę na waszą pomoc.
 
Do góry