porównanie platform cyfrowych

Która platforma cyfrowa jest "najlepsza"


  • Total voters
    0

marioking

Member
W sumie jak poszukalem to nie moglem uwierzyc, CP to nailczniejsza platforma cyfrowa :p Ma wiecej abo od obu konkurencyjnych platform razem wzietych. Jak dla mnie to najgorsza mozliwa oferta i az mi sie wierzyc nie chce. Szczegolnie ze przy wszelkich dyskusjach i deblibracjach odnosnie ofert cyfrowych rzadko kto wspomina "nie bierze n-ki/cyfry tylko cp". Tak dolkadnie to jeszcze nigdy sie nie spotkalem z takim stwierdzeniem :pPP
 

krisder

New member
Bez reklam
Jestem od wielu lat (nie od momentu startów Kubicy) pasjonatem F1 oraz odbiorcą N-ki. Formułę oglądam na RTL-u i przynajmniej nie jestem zmuszony wysłuchiwać żenujących komentatorów polsatowskich.
 

Andrewan

New member
ja bym z komentarzem nie dramatyzował w trakcie wyścigu jest oki nie przeszkadza w oglądaniu, natomiast studio jest zrypane ale przez Zientarskiego.
 

sklonowany

New member
Ja tez się dziwię czasm jak czytam wypowiedzi że ktos poleca CP :p ale od razu sobie myśle że tyle ilu ludzi tyle potrzeb i tyle zapatrywan na temat i moze komus pasuje ich oferta ;P ale ... jednak sam polecam nkę . I tutaj ich całą ofertę - np wszystkie pakiety n - sesnowne rozwiązanie :) a dla osob które zbyt czesto nie ogladaja telewizji lub potrzebuje jej okresowo to oferte tnk HD ( np. dobra rzecz dla tych którzy maja działeczkę , jada sobie tam na weekend lub dłuzej a nie chca opuscic Mundialu :p tak jak ja :) warto zainwestowac raz w dekoder i miec komfort ze wtedy kiedy chcesz mozesz sobie ogladac kanały ( i to wiele w HD) własnie np. na wakacjach
 

JackS.

New member
Bez reklam
W sumie jak poszukalem to nie moglem uwierzyc, CP to nailczniejsza platforma cyfrowa :p Ma wiecej abo od obu konkurencyjnych platform razem wzietych. Jak dla mnie to najgorsza mozliwa oferta i az mi sie wierzyc nie chce. Szczegolnie ze przy wszelkich dyskusjach i deblibracjach odnosnie ofert cyfrowych rzadko kto wspomina "nie bierze n-ki/cyfry tylko cp". Tak dolkadnie to jeszcze nigdy sie nie spotkalem z takim stwierdzeniem :pPP

CP kupują chyba głównie ci, którzy nie mają pojęcia, czym różnią się od siebie poszczególne platformy satelitarne. Wśród nich jest też sporo takich, którzy przechodząc obok jakiegoś punktu sprzedaży pod wpływem impulsu biorą dekoder CP i dopiero po dotarciu do domu zastanawiają się jak i do czego to podłączyć. Niektórzy z nich potem tylko płacą abonament, ale nic nie oglądają, bo na przykład nie mają jak zamontować anteny, gdy sąsiednie bloki lub drzewa zasłaniają im satelitę. CP to jedyna platforma, która nie pozwala na rozwiązanie zawartej umowy w takiej sytuacji. Ostatnio jak zapytałem panią w punkcie CP co mam zrobić jeśli okaże się, że odbiór u mnie nie będzie możliwy, to mi wprost powiedziała, że co ją to obchodzi.

Nawet jak kupisz CP przez internet to z ich regulaminu wynika, że nie możesz do 10 dni zwrócić dekodera z abonamentem, jak wynika z przepisów konsumenckich. U nich zwrócić możesz tylko dekoder, a kartę i abonament masz sobie zatrzymać i za niego płacić.

Takie ewidentne łamanie praw konsumentow jest nie do pomyślenia w innych platformach - no ale jak widać ze statystyk sprzedaży jest sporo ludzi, którzy lubią gdy się ich tak traktuje.
 

Gie

Member
Bez reklam
Nawet jak kupisz CP przez internet to z ich regulaminu wynika, że nie możesz do 10 dni zwrócić dekodera z abonamentem, jak wynika z przepisów konsumenckich. U nich zwrócić możesz tylko dekoder, a kartę i abonament masz sobie zatrzymać i za niego płacić.

Takie ewidentne łamanie praw konsumentow jest nie do pomyślenia w innych platformach - no ale jak widać ze statystyk sprzedaży jest sporo ludzi, którzy lubią gdy się ich tak traktuje.
Mógłbyś zacytować ten punkt regulaminu który mówi o oddaniu dekodera, zostawieniu karty i nakazie płacenia abonamentu? Z tego co ja wiem jeśli oddaje się dekoder to tylko razem z kartą. Jeśli jej nie oddasz to płacisz karę.

Myślisz że nikt z 38 mln Polaków, żadna z konkurencyjnych platform, żadna organizacja konsumencka nie zaskarżyłaby tego? Coś mi się wydaje że próbujesz zrobić czarny PR CP :)
 

JackS.

New member
Bez reklam
Mógłbyś zacytować ten punkt regulaminu który mówi o oddaniu dekodera, zostawieniu karty i nakazie płacenia abonamentu? Z tego co ja wiem jeśli oddaje się dekoder to tylko razem z kartą. Jeśli jej nie oddasz to płacisz karę.

O prawie klienta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość mówią punkty 8 i 9 Rozdziału 3 Regulaminu Świadczenia Usług CP. Oto one:
8.W przypadku zawierania Umowy poza lokalem lub na odległość, Klient ma prawo
odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny w terminie 10 (dziesięciu) dni od daty zawarcia
Umowy, składając osobiście lub listownie w Centrum Obsługi Klienta stosowne oświadczenie
na piśmie. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Odstąpienie przez Klienta od Umowy w powyższym trybie wywołuje taki skutek, jakby Umowa
nie została zawarta. Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje
w przypadku, gdy rozpoczęto świadczenie Usług przed upływem powyższego terminu.

9. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy konsument, który nabył Sprzęt,
zobowiązany jest zwrócić go niezwłocznie, na swój koszt i ryzyko, do Centrum Obsługi Klienta
z dopiskiem „Zwrot Sprzętu”.
Kluczowe jest tu zdanie: "Prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku, gdy rozpoczęto świadczenie Usług przed upływem powyższego terminu."

O tym kiedy usługa zacznie być świadczona decyduje CP, nie konsument. Według ich BOK usługa jest już aktywna/świadczona w momencie gdy klient otrzymuje przesyłkę za sprzętem. Zgodnie więc z regulaminem CP ich klient nie ma nigdy prawa do odstąpienia od umowy abonenckiej zawartej na odległość.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 141725

Guest
Widzę, że najwięcej komentarzy negatywnych jest na CP - zapewne przez osoby, które nigdy nie miały z nim styczności - świadczą o tym wpisy o niemożliwości rozwiązania umowy. Umowa z kwietnia tego roku: Część B, par.4, punkt 4:
"Klient ma prawo odstąpić od niniejszej Umowy w terminie 10dni od dnia jej zawarcia poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres, o którym mowa w ust. 10 poniżej."

- tak więc bez problemu jak Ci nie będzie CP działał lub stwierdzisz, że go jednak nie chcesz do 10 dni możesz po prostu zrezygnować.

Używałem przez rok N i więcej do nich nie wrócę (aczkolwiek w drugim pokoju "dla gości" - mam TNK - mało programów, ale tanio i wystarczy jako drugi zestaw). Co do dekoderów to mam swojego Fergusona i moduł CAM, więc też dekoder mogę zmienić kiedy mi się tylko podoba.
 

JackS.

New member
Bez reklam
Widzę, że najwięcej komentarzy negatywnych jest na CP - zapewne przez osoby, które nigdy nie miały z nim styczności - świadczą o tym wpisy o niemożliwości rozwiązania umowy. Umowa z kwietnia tego roku: Część B, par.4, punkt 4:
"Klient ma prawo odstąpić od niniejszej Umowy w terminie 10dni od dnia jej zawarcia poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres, o którym mowa w ust. 10 poniżej."

- tak więc bez problemu jak Ci nie będzie CP działał lub stwierdzisz, że go jednak nie chcesz do 10 dni możesz po prostu zrezygnować.
Próbowałeś złożyć taką rezygnację? Zapewne nie. Regulamin świadczenia usług ma ten sam zapis o prawie do odstąpienia, ale jest w nim jasno napisane, że tracisz to prawo z chwilą gdy oni zaczną świadczyć usługi. A składając podpis pod umową zaakceptowałeś ten regulamin.
 
D

Deleted member 141725

Guest
Przed 10 dniami nie próbowałem bo nie miałem takiego powodu - ale mam umowę przed sobą i nigdzie to nie jest zapisane, więc nie mają takiego prawa i wymyślanie swoich teorii jest bezcelowe. Gwarantuję, że przeszkody będą robili ogromne (ale Cyfra i N także), ale po to jest ten wpis w umowie, gdyż takie jest polskie prawo i muszą się stosować.
Jedyne co to w drugim pokoju przed TNK miałem polsat mini na 36 miesięcy z dekoderem i po 2-latach zrezygnowałem. Mówili, że nie można - a jednak mi się udało tylko musiałem zachować 3-miesięczny okres wypowiedzenia i zapłaciłem tylko dodatkowo za ulgę za pierwsze trzy miesiące, gdyż miałem promo za 1zł czyli 3x8,9=26,70 kary. Mam całą historię listów z nimi.

Polsat cyfrowy przegrywa z dekoderami - nie dość, że są słabe to jeszcze w razie awarii zostajesz bez na czas naprawy. Jednak mając moduł CAM i swój dekoder dla mnie oferta cyfrowego polsatu jest atrakcyjna. 37,90+15zł za 10 kanałów HD (i stale się powiększa) jest w miarę ok. Nie ma dla mnie programu który jest na cyfrze lub N i mi go brakuje (ta oferta mi wystarczy)
 

JackS.

New member
Bez reklam
Przed 10 dniami nie próbowałem bo nie miałem takiego powodu - ale mam umowę przed sobą i nigdzie to nie jest za umowie napisane, więc nie mają takiego prawa
Nie masz w umowie napisane, że akceptujesz regulamin? A link do aktualnego regulaminu CP dałem ci w poście powyżej. Podpisując umowę zaakceptowałeś jego warunki, w tym i to, że zgadzasz się na rezygnację z prawa do odstąpienia po udostępnieniu ci sygnału.

i wymyślanie swoich teorii jest bezcelowe. Gwarantuję, że przeszkody będą robili ogromne (ale Cyfra i N także)
Tu się mylisz. Ani C+ ani N nie ma takich jak CP klauzul w swoich regulaminach i nie robią żadnych problemów klientom chcącym odstąpić od umowy zawartej na odległość.

Co więcej nawet w przypadku umów zawartych w punktach zarówno n-ka jak i w C+ dają ci prawo do odstąpienia od umowy bez konsekwencji. N-ka do 10 dni bez podania przyczyny, i do 30 dni z powodu braku możliwości technicznych, C+ do 48 godzin. W CP jeśli podpiszesz umowę w punkcie nie masz prawa do jej rozwiązania bez konsekwencji nawet jeśli okaże się, że nie masz warunków technicznych do odbioru.

ale po to jest ten wpis w umowie, gdyż takie jest polskie prawo i muszą się stosować.
Jedyne co to w drugim pokoju przed TNK miałem polsat mini na 36 miesięcy z dekoderem i po 2-latach zrezygnowałem. Mówili, że nie można - a jednak mi się udało tylko musiałem zachować 3-miesięczny okres wypowiedzenia i zapłaciłem tylko dodatkowo za ulgę za pierwsze trzy miesiące, gdyż miałem promo za 1zł czyli 3x8,9=26,70 kary. Mam całą historię listów z nimi.
Są tacy, co lubią gdy się ich źle traktuje i jak widać ze statystyk jest ich sporo. Ja jednak wolę korzystać z ofert firm, które klientów traktują fair, z którymi nie trzeba się wykłócać lub sądzić, aby wyegzekwować swoje prawa konsumenckie.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 141725

Guest
...Są tacy, co lubią gdy się ich źle traktuje i jak widać ze statystyk jest ich sporo. Ja jednak wolę korzystać z ofert firm, które klientów traktują fair, z którymi nie trzeba się wykłócać lub sądzić, aby wyegzekwować swoje prawa konsumenckie.

Nie musisz komuś wmawiać, że się ich źle traktuje dlatego, że nie lubisz CP. Ja tam się tak nie czuje. Podpisałem umowę w punkcie i mnie to nie dotyczy. Jednak osób, które chcą zrezygnować przed 10 dniem nie jest dużo - a ten zapis zgodzę się może kogoś wystraszyć, ale jak nie masz możliwości odbioru to nie uruchomisz usługi i możesz zrezygnować!!

Skoro jedziesz po CP to powiedz gdzie w regulaminie Cyfry jest zapis o możliwości rezygnacji np do 10dni?? CP przynajmniej ma taki zapis.
Co do N jest zapis, że możesz zrezygnować do 10dni (nie jak piszesz do 30dni) tylko jeżeli nie ma warunków technicznych odbioru lub zawartych na odległość. Czyli w CP jest tak samo - nie masz możliwości, czyli nie zalogujesz się i nie nastąpi uruchomienie usługi. - czy to jest takie trudne do zrozumienia?

W CP jeśli podpiszesz umowę w punkcie nie masz prawa do jej rozwiązania bez konsekwencji nawet jeśli okaże się, że nie masz warunków technicznych do odbioru.
Podaj chociaż jeden taki zapis?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

JackS.

New member
Bez reklam
Nie musisz komuś wmawiać, że się ich źle traktuje dlatego, że nie lubisz CP.
Ja tam się tak nie czuje.
Jasne. Sam napisałeś, że oszukiwali cię zaprzeczając twojemu prawu do rozwiązania umowy po 2 latach, ale dla ciebie to jest w porządku.

Właśnie o tym piszę - jest sporo osób, które lubią jak firmy je tak traktują i dobrze się z takim operatorem czują. Ja akurat tego nie lubię.

Podpisałem umowę w punkcie i mnie to nie dotyczy.
Właśnie dlatego możliwość odstąpienia bez konsekwencji cię nie dotyczyła, bo to było w punkcie CP. W przypadku punktów C+ i n-ki miałbyś taką możliwość.

Jednak osób, które chcą zrezygnować przed 10 dniem nie jest dużo - a ten zapis zgodzę się może kogoś wystraszyć, ale jak nie masz możliwości odbioru to nie uruchomisz usługi i możesz zrezygnować!!
Spędziłem sporo czasu na dyskusjach z BOK CP i zapewniam cię, że określenie "gdy rozpoczęto świadczenie usług" oznacza wg. nich zupełnie coś innego niż ci się wydaje. Ich nie interesuje czy ty rozpocząłeś korzystać z ich usługi, tylko czy oni u siebie tobie tę usługę załączyli. Nie wierzysz, lub uważasz, że w regulaminie jest napisane co innego, niż jest napisane, to zadzwoń do BOK CP i się dowiesz.

Co do N jest zapis, że możesz zrezygnować do 10dni (nie jak piszesz do 30dni) tylko jeżeli nie ma warunków technicznych odbioru lub zawartych na odległość. Czyli w CP jest tak samo - nie masz możliwości, czyli nie zalogujesz się i nie nastąpi uruchomienie usługi. - czy to jest takie trudne do zrozumienia?
Słowo "lub" którego użyłeś w odniesieniu do n-ki, które Ci wyboldowałem oznacza, że przy umowach zawartych na odległość możesz w n-ce zrezygnować do 10 dni niezależnie od tego czy masz, czy nie masz warunków technicznych do odbioru. W odniesieniu do CP zamiast spójnika "lub" musiałbyś użyć "ani, ani".

Jeśli masz wątpliwości co do możliwości 30-dniowego odstąpienia w n-ce od umowy w przypadku braku warunków technicznych, to skontaktuj się z dowolnym serwisowym APSem - tam się takie odstąpienia realizuje, i będziesz miał jasność w temacie.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 141725

Guest
Czytałem regulamin N na ich stronie i z przyczyn technicznych jest 10dni - ale to nie jest ważne bo 10 dni w zupełności wystarczy aby wiedzieć czy działa czy nie.
Powiem tak - zgodzę się, że CP w obsłudze i utrudnianiu jest daleko w tyle. Dekodery też bardzo słabe. jednak patrząc tylko na ofertę mają na prawdę ciekawą (stosunek ceny), kanały HD jakością też nie ustępują N. Nie chwalę CP ale da się znieść mając moduł CAM - z ich dekoderem pewnie bym....
Ale co do rozwiązania umowy i innych zmian (tych niekorzystnych dla nich) przyznaję Ci rację, że zawsze coś mieszają - ale jak korzystasz, opłacasz to nie ma problemu -a swoją rację trzeba bronić i pewnie gdybym musiał zrezygnować 10dni od podpisania umowy to ich umowa i regulamin w żaden sposób nie ograniczają tego - aczkolwiek pewnie bym miał baaaardzo długą drogę do pokonania :)

PS. przeszukując fora znalazłem także sporo ludzi, którzy mieli problemy i z cyfrą i z N i CP. Więc idealnej platformy niestety nie ma..
 

chef

New member
Otwieram pub i sie zastanawiam jaka platforme cyfrowa umiescic w nim. Mysle nad tym, aby jednoczesnie zainstalowac cyfrą+ i n'ka. Jak to w pubie najbardziej porzadany jest sport, a przedewszystkim pilka nozna. Cyfra+ to wiadomo... Canal+Sport(HD) a dzieki niemu liga polska, angielska, hiszpanska, francuska i wloska. Natomiast N'ka moze sie pochwalic tylko NSport. Ten podobno ma wylacznosc na pokazywanie ligi mistrzow przez kolejne 2 lata. I niestety tutaj sie koncza plusy N'ki. Chyba cala reszte interesujacych programow ma Cyfra+. Z drugiej strony liga mistrzow bedzie na pewno popularna w pubie. Biorac pod uwage fakt, ze malo kto posiada platforme n. Chodzi rowniez o jak najwieksza liczbe kanalow hd. Do pubu wyladuje wielgasny 52" Sharp na ktorym kanaly SD beda pewnie odstraszac klientow:mrgreen:
Co o tym myslicie?

Pozdrawiam
 

i-goł

New member
Również mam pytanie do szanownych forumowiczów.

Po zakupie Sharpa lc46Le704 i amplitunera Denon 1611 przyszedł czas na zmianę platformy telewizyjnej na taką, co to mówią że jest HD (już na forum naczytałem się jakie to "prawdziwe" HD nam serwują ;) )

Proszę o pomoc bo niestety nie ogarniam całości promocji i wielowyborów opcji różnych platform.

Obecnie posiadam tuner Polsatu.

Do wyboru mam
1-cyfrowy polsat,
2-N-kę,
3-Canal +
4-i sieć multimedia Toruń.

Zakres kanałów jaki mnie interesują ( nie interesuje mnie sport)
Programy Discovery
Programy przyrodnicze
filmy
bajki dla dzieci (ze względu na posiadanie owych)
TVP kultura.

Serdecznie dziękuję za pomoc.

Co do sprzętu (tunera satelitarnego)
słyszałem, że jakość obrazu z tunerów dawanych w "promocjach" od operatorów jest dużo gorsza od innych firm, niejako specjalizujących się w produkcji tunerów. (ferguson, humax, inne na linuxie)
Możecie koledzy potwierdzić tą opinię?
 

JackS.

New member
Bez reklam
Co do sprzętu (tunera satelitarnego)
słyszałem, że jakość obrazu z tunerów dawanych w "promocjach" od operatorów jest dużo gorsza od innych firm, niejako specjalizujących się w produkcji tunerów. (ferguson, humax, inne na linuxie)
Możecie koledzy potwierdzić tą opinię?
Nie. Jakość obrazu nie jest ograniczana przez dekodery oferowane przez poszczególne platformy. Niektóre inne funkcjonalności, jak na przykład ilość programów jakie można równocześnie nagrywać, to w niektórych wypadkach tak. Jeśli na przykład weźmiesz sobie turborecorder n-ki, to jakość obrazu z niego w niczym nie ustępuje temu z tunerów za 2k+ zł.
 

xrobcio

New member
Zamierzam albo Cyfre+ albo N-ke. Ktora oferuje lepsza jakosc obrazu i dzwieku? I czy roznica jest zauwazalna dla oka czy tylko specyfikacja tak ladnie wyglada?
I czy dekoder oraz srednica anteny ma wplyw na jakos obrazu?
 
Ostatnia edycja:
Do góry