Porownanie GZ-HD7 , HV20 i SD7

rafibydgoszcz

New member
Witam.

Planuje zakup kamerki cyfrowej nagrywajacej obraz w rozdzielczosci HD. Z calego grona kamer zostaly mi do wyboru tylko trzy kamery: Panasonic SD7 , JVC GZ-HD7 i Canon HV20. Postaram sie opisac ktora kamera jest najlepsze.

A wiec do testu posluzyly mi filmiki dostepne na japonskie stronce.

Oto linki do nich :

JVC GZ-HD7

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070328/ezsm7.mpg

Canon HV20

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070207/ezsm4.mov

Panasonic SD7

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070919/ez_samp.m2t

Gdybym mial wybierac kamere tylko i wylacznie na podstawie cudzych opinii to wybralbym Canona HV20 gdyz wszedzie zdobywa wiecej pochlebnych opinii niz negatywnych. Ale ze lubie doklanie sprawdzic na co wydaje 4000zl postanowilem sprawdzic dokladnie kazdy z tych filmikow. A wiec po kolei:

JVC GZ-HD7 to wedlug opinii ekspertow najgorszy mozliwy wybor z tych trzech kamer. Wedlug mnie ta kamera nagrywa obraz najbardziej ostry, najbardziej nasycony szczegolami i z najladniejszymi kolorami. Prosze spojrzec na filmik i ujecia kwiatow czy lisci, wygladaja prawie jakby byly robione aparatami cyfrowymi a nie filmowane kamera. Obraz jest bardzo naturalny ( zasluga 3CCD ) jesli chodzi o kolory. Ale niestety musze sobie odpuscic te kamere. Dlaczego ? Prosze spojrzec na ujecie na ktorym jest rudy kot. Toz to porazka. Takiej stratnej kompresji nie jestem w stanie zaakceptowac. Wogole nie widac siersci na tym kocie gdy sie porusza, widac tylko same artefakty. Oczywiscie nie jest to wina kamery lecz sposobu kompresji obrazu. Wiec trzeba tu rozgraniczyc jakosc obrazu przechwyconego przez kamere ( ktory jest cudowny ) a jakosc obrazu juz nagranego na twardy dysk kamerki ( ktory jest tragiczny ). Ta kamera wiec odpada.

Canon HV20 przechwytuje dobry obraz, dobrze tez go nagrywa. Obraz jest tak ostry jak w JVC GZ-HD7 lecz nie posiada tak dobrego odwzorowania kolorow. Gdy patrzymy na kaczki plywajace na wodzie to ciezko zauwazyc tam artefakty spowodowane kompresja. Jednakze sa one widoczne gdy mocno sie przyjrzymy na zapauzowanej klatce. Ujecia kwiatow nie sa az tak porywajace jak ujecia z JVC GZ-HD7. Niestety, CMOS to nie 3CCD jesli chodzi o kolory. Bardzo rozczarowala mnie ostatnia scena na ktorej widac rower. Prosze zwrocic uwage na napis UNITED COLORS OF BENETTON na rowerze oraz na drzewa w oddali przy lampie. Niestety, jest to szum obrazu a na dworze nie bylo wcale tak ciemno.

Panasonic SD7 to wielkie rozczarowanie in plus oraz in minus. Kamerka ta nagrywa obraz w formacie AVCHD wiec teoretycznie powinna posiadac nabardziej stratna kompresje z tych 3 kamer. Nic bardziej blednego. Obraz ktory widzialem na tym filmiku jest najmniej nasycony artefaktami, wyglada jakby prawie nie byl kompresowany. Dziwi mnie to bo wszedzie ludzie wieszaja psy na formacie AVCHD w porownaniu do MPEG2, ale u mnie ten format wygrywa. Prosze zobaczyc scene z plywajacymi kaczkami, mozna pauzowac obraz kiedy sie chce i trudno zauwazyc jakies znieksztalcenia ( aczkolwiek sa jak sie przyjrzymy, ale nie az tak duze jak w JVC i troche mniejsze niz w Canonie ). Prosze tez spojrzec na kota, tego rudego, tu juz mozna zobaczyc siersc a nie znieksztalcenie obrazu. Dlaczego jednak nie wybiore tej kamery. Ano dlatego ze ostrosc obrazu jak i kolory nie sa az tak dobre jak w JVC. Ujecia kwiatow czy drzew nie sa az tak powalajace jak z kamery JVC, i sa ciut gorsze niz te z Canona. To dziwne, bo w tym przypadku 3CCD przegraly z CMOS. Jedna wazna rzecz, prosze zwrocic uwage na scene gdy kot chodzi kolo nog dziewczyny. Czy widzicie tam jakis szum w ciemnych miejscach ? Ja nic nie widze. Ta kamera to chyba zwyciezca jesli chodzi o low-light.

A wiec:

JVC GZ-HD7 : najlepsza ostrosc i najlepsze kolory , najgorsza kompresja
Panasonic SD7 : najgorsze kolory i najgorsza ostrosc , za to najlepsza kompresja
Canon HV20 : po srodku , nie najlepsza i nie najgorsza ostrosc jak i kolory, oraz nie najgorsza i nie najlepsza kompresja obrazu

Wybieram Canona HV20 jako taki zloty srodek, mojej zonie tez sie najbardzie spodobala jakosc obrazu z kamery HV20 chociaz ona nie zna sie na zadnych parametrach itp. Po obejrzeniu filmikow stwierdzila ze jej najbardziej podoba sie film nr 2 czyli ten z Canona.

Uwaga , wszystkie filmiki pochodza z japonskiej stronki czyli dotycza wersji NTSC. Jakie to ma znaczenie ? Ano takie, ze kamera JVC nagrywa obraz 60i czyli 30 klatek na sekunde, a wersja PAL nagrywa 50i czyli 25 klatek na sekunde. Byc moze wersja PAL nagrywa lepszy obraz gdyz ma do skompresowania 5 klatek na sekunde mniej, dzieki czemu inne klatki dostaja wiekszy bitrate ( przy rozdzielczosci 1920x1080 w tej kamerze bitrate jest zmienny, tzw. VBR ). Moze ktos kto ma kamere JVC GZ-HD7 w wersji PAL wypowie sie na ten temat. Teoretycznie kompresja w PAL powinna byc lepsza gdyz jest to skompresowania o 5 klatek mnie w kazdej sekundzie.

Acha, mowiac ze kompresja jest zla mam na mysli zla jakosc obrazu wynikowego a nie duzy rozmiar pliku.
 

slimak

New member
Bez reklam
Mam jedno zastrzeżenie do tej analizy w Panasonicu prawie całkowity brak zniekształceń nie wynika z super kompresji w AVCHD, tylko z tego, że obraz posiada tak mało szczegółów i szumów.
Mało szczegółów i szumów = mało danych do zapisu.


Na tej stronie jest dużo materiału Pal
JVC HD7 kontra Canon HV20
http://www.fxsupport.de/22.html

Ślimak


21:06

Ściągnąłem wreszcie te trzy filmiki z http://www.watch.impress.co.jp Każdy nagrany w innym miejscu i czasie. :-(
Taki materiał nie nadaje się wogóle do porównań.:-(
 
Ostatnia edycja:

Grzesiek23

New member
Na tej stronie co slimak podał są filmiki.

Mam takie pytanie - każda z tych kamer daje ładny obraz, ale gdy się nie rusza.

Obraz w ruchu jest natomiast tragiczny - same paski poruszających się obiektów.

Czy to tylko dlatego, że to jakaś wersja na neta, czy normalnie po nagraniu jest coś takiego?

Jak to później oglądać na dvd?


Dosyć małe (po 20MB) filmiki do obejrzenia:
JVC: http://www.archive.org/download/jvc_hd7/hd7_03.TOD.mpg
Canon: http://www.archive.org/download/jvc_hd7/hv20_03.m2t.mpg
 

colln

New member
Sorki ale to porównanie jest raczej nie na miejscu. Canon i Panasonic rejestrują tak naprawdę w rozdzielczości 1440x1080. Nie ma tu znaczenia, że natywna wielkość matrycy to 1920x1080. To moga wykorzystać jedynie do foto ale video i tak zarejestrują 1440x1080. JVC faktycznie rejestruje 1920x1080. Więc to porównanie to tak jak porównać telewizor ReadyHD do telewizora FullHD
Poprawcie mnie jeśli sie mylę.
 

slimak

New member
Bez reklam
No to poprawiamy.;)

Cytat z innego wątku:
"Dodam jeszcze, że niewiele osób zdaje sobie sprawę, że najczęściej ograniczeniem rozdzielczości jest obiektyw, a nie matryca CCD/CMOS.

Model__ilość aktywnych pikseli__ rozdzielczość zmierzona w poziomie(h),__ pionie(v)__katalog

JVC HD7 _____3 x 530 000 __linii 525 h 500 v__1920x1080
Sony HC7 _____2 800 000 ______580 _650 __1440x1080
Canon HV10 ___2 070 000 ______630 _690 __1440x1080
Panasonic SD1_3 x 520 000 ____~600 _~600 __1440x1080
Panasonic SD5_3 x 520 000_____~600_~600 __1920x1080

Sony EX1 ___3 x 2 073 600_____1000 _???? __1920x1080

http://www.camcorderinfo.com


Ślimak"

Ślimak

P.S. Przykład z readyHD i fullHD nie jest najlepszy :). Bo choć rozdzielczość rzeczywiście w fullHD zawsze jest większa, to ostrość, kolory, kontrast już niekoniecznie. I dlatego w ocenie ogólnej jakości obrazu zdarza się czasami że to HD Ready wygrywa.
 
Ostatnia edycja:

colln

New member
Dzięki za poprawkę.
Poproszę w takim razie jeszcze o info jakie są faktyczne formaty 3 tytułowych kamer z tytułu postu Panasonica Canona i JVC. Chodzi mi o to jaki plik bedzie np w komputerze z której 1920 a z której 1440 (oraz czy to sa natywne wartości czy uzyskane poprzez jakąś sztuczkę)
 

slimak

New member
Bez reklam
Masz te informacje zaznaczone na czerwono.
JVC i Panasonic SD5 trochę oszukują.

Jeżeli obiektyw kamery widzi tylko „10x10” pikseli to, jakie ma znaczenie, że zapisze te informacje 1920x1080 lub 1440x1080 ;-)

Ślimak
 
Ostatnia edycja:

colln

New member
slimak napisał:
Sony EX1 ___3 x 2 073 600_____1000 _???? __1920x1080

Sony PMW EX1 to coś świetnego 3 cmosy po pół cala każdy... eeeech wole nie wiedzieć , że istnieje. Musiałbym auto sprzedać? Hmm przespię sie z tym... tak ze 3 lata;)
 

mobor

Banned
bzdura

ex1 to szajs. Pisze wyłącznie w HD, nośniki flash cholernie drogie (2000zł za 1 godzinę)... ergonomia do kitu... wad cała masa Przetworniki 1/2 cala to w HD odpowiednik przetwornikó 1/3 cala w SD (pod wzgledem czułości)- zadna rewelacja. Do tego jeszcze CMOS (w najlepszych kamerach pracują wyłącznie matryce CCD)... Ja bym tego nie kupił. Mysle ze 100x lepszym wyborem dla amatora są kamery Canona (pomijam fakt że 3x tansze) - mam na mysli rozwiazania 3 przetwornikowe. Profesjonalista i tak kupi XD Cam (3/4 cala)...
EX1 dobre jest dla stacji telewizyjnych które wysyłają korespondentów wojennych w rozne zapalne rejony gdzie bieganie ze skrzynką na ramieniu nie jest mile widziane. Wtedy EX1 sprawdzi się doskonale. Takze dlatego ze jest odporna na pył/kurz (brakmechaniki) i mozna nią szybko przenieść materiał do laptopa, obrobić i puścic w swiat... To kamera dla newsgaterów po prostu
 
Ostatnia edycja:

rough2

New member
Panie i Panowie,

Od jakiegos czasu meczy mnie pewien problem. Posiadam JVC GZ-HD7, ostatnio
krecilem slub kolegi, tak dla wlasnej satysfakcji. Byl zawodowy kamerzysta
chyba z kamera SONY VX2100. Zmontowalem swoj film i nagralem na DVD, po
obejzeniu filmu zawodowca tez na DVD (obydwa filmy w rozdzielczosci
standardowej DVD 720x540) i sie mocno rozczarowalem jakoscia mojej produkcji.
Prosze odpowiedzcie mi na pytanie jak to jest z ta jakoscia??? Myslalem, ze
skoro mam kamerke Full HD do bedzie super obraz a tym czasem taki nie jest.
Moj film nie jest tak klarowny i ostry a przeciez powstal na bazie Full HD
(obrabialem w PC i na koncu skompresowalem tak, ze godzina weszla na DVD).
Moze cos zle robie, moze znacie jakies programy do komprescji mpega2
(1920x1080) na mpge2 (720x540), ktore pozwalaja uzyskac duza jakosc???. Podobnie, ostatnio krecilem koncert, na
ktorym spiewal kolega. Gdy w kadrze jest cala postac to rysy twarzy
pozostawiaja wiele do zyczenia....

Pozdrawiam i dzieki z gory za zainteresowanie

Radek


.... (3 godziny pozniej)

Widzialem ten filmik z GZ-Hd7 - super, odpalilem moj stary filmik w Full HD i to jest taka jakosc.... po kompresji na DVD jeden i drugi wyglada marnie wiec stwierdzam, ze to sprawa kodera i zmiany do mniejszczej rozdzielczosi. Ktos moze jest w stanie polecic cos dobrego???
 

lidarecki

New member
jak te kamerki sprawuja sie przy mizernym oswietleniu w domu przy zarówce... obraz ma kolor czy zapisuja jakby obraz z noktowizorow?
Panowie co mozecie polecic do 3000zl zeby w miare ladnie nagrywało w takich domowych warunkach.
pozdarwiam
 

slimak

New member
Bez reklam
Też jestem zadowolony z tej kamery.
Przejście z SD na HD robi dużą różnicę. Pierwszy raz zakup nowej kamery nie był skomentowany przez rodzinę: „ Po co kupowałeś tą kamerę przecież obraz jest taki sam jak w starej.....” :)




Ślimak; Canon HV10
http://slimak.republika.pl/hv10.htm -> gain zaawansowany -> dwa filmiki w słabym oświetleniu.
 

słodzio

New member
Pomoc w wyborze kamery

witam właśnie czytam opinie na temat kamerek, gdyż jestem na etapie wyboru kamery. W drodze eliminacji doszedłem do trzech kamer (mam przeznaczone na kupno kamery 3.500zł) tj. JVC GZ HD3, SONY HDR SR5 lub CANON HG10 i oczywiście nie wiem która wybrać. Prosze o radę która z tych kamer będzie najlepszym rozwiązaniem w wykorzystaniu domowym (mam tv Hd stąd pomysł aby kamera była HD. A może jakaś inna???
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
myśmy testowali JVC HD 3 - gra bez zarzutów. Wiele osób już się przekonało na własne oczy i uszy.:D
Polecam z czystym sumieniem. Szczególnie że kończą się sztuki przeznaczone w specjalnej cenie dla "niebieskich"
 

mobor

Banned
Od siebie tylko dodam ze kamery JVC nie cieszą się dobrą opinią w srodowisku profesjonalnych realizatorów telewizyjnych. Sam naciałem się TRZYKROTNIE na profesjonalnym sprzecie tej marki (włąśnie na kamerach). Uchodzi za BARDZO awaryjny. ZResztą - wystarczy popatrzeć na czym pracują operatorzy- Sony, AMpex, Panasonic... Zadnych JVC.
Na JVC nabierają się tylko weselni rzemieślnicy (cena sprzetu) ale szybko odkrywają na czym polega atrakcyjna cena. Niestety - lekcja zwykle jest bolesna i kosztowna.
Nie spotkałem się jeszcze z sytuację by jakaś firma produkowała sprzet amatorski lepszy niż profesjonalny a zatem zalecam dalekoposuniętą ostrożność
Oczywiscie - cena wydaje się być bardzo atrakcyjna (3990 w MM) - za 3 matryce pracujące w HD do tego HDD i szkło Fuji wydaje się to być okazja ... ;) W biznesie nigdy nie jest nic za DARMO. Powyższe piszę jako osoba która nie ma żadnego interesu w tym czy kupisz tą czy inną kamerę

PS

Myślę jednak że lepiej uderzyć w Canona HG10
 
Ostatnia edycja:
Do góry