rafibydgoszcz
New member
Witam.
Planuje zakup kamerki cyfrowej nagrywajacej obraz w rozdzielczosci HD. Z calego grona kamer zostaly mi do wyboru tylko trzy kamery: Panasonic SD7 , JVC GZ-HD7 i Canon HV20. Postaram sie opisac ktora kamera jest najlepsze.
A wiec do testu posluzyly mi filmiki dostepne na japonskie stronce.
Oto linki do nich :
JVC GZ-HD7
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070328/ezsm7.mpg
Canon HV20
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070207/ezsm4.mov
Panasonic SD7
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070919/ez_samp.m2t
Gdybym mial wybierac kamere tylko i wylacznie na podstawie cudzych opinii to wybralbym Canona HV20 gdyz wszedzie zdobywa wiecej pochlebnych opinii niz negatywnych. Ale ze lubie doklanie sprawdzic na co wydaje 4000zl postanowilem sprawdzic dokladnie kazdy z tych filmikow. A wiec po kolei:
JVC GZ-HD7 to wedlug opinii ekspertow najgorszy mozliwy wybor z tych trzech kamer. Wedlug mnie ta kamera nagrywa obraz najbardziej ostry, najbardziej nasycony szczegolami i z najladniejszymi kolorami. Prosze spojrzec na filmik i ujecia kwiatow czy lisci, wygladaja prawie jakby byly robione aparatami cyfrowymi a nie filmowane kamera. Obraz jest bardzo naturalny ( zasluga 3CCD ) jesli chodzi o kolory. Ale niestety musze sobie odpuscic te kamere. Dlaczego ? Prosze spojrzec na ujecie na ktorym jest rudy kot. Toz to porazka. Takiej stratnej kompresji nie jestem w stanie zaakceptowac. Wogole nie widac siersci na tym kocie gdy sie porusza, widac tylko same artefakty. Oczywiscie nie jest to wina kamery lecz sposobu kompresji obrazu. Wiec trzeba tu rozgraniczyc jakosc obrazu przechwyconego przez kamere ( ktory jest cudowny ) a jakosc obrazu juz nagranego na twardy dysk kamerki ( ktory jest tragiczny ). Ta kamera wiec odpada.
Canon HV20 przechwytuje dobry obraz, dobrze tez go nagrywa. Obraz jest tak ostry jak w JVC GZ-HD7 lecz nie posiada tak dobrego odwzorowania kolorow. Gdy patrzymy na kaczki plywajace na wodzie to ciezko zauwazyc tam artefakty spowodowane kompresja. Jednakze sa one widoczne gdy mocno sie przyjrzymy na zapauzowanej klatce. Ujecia kwiatow nie sa az tak porywajace jak ujecia z JVC GZ-HD7. Niestety, CMOS to nie 3CCD jesli chodzi o kolory. Bardzo rozczarowala mnie ostatnia scena na ktorej widac rower. Prosze zwrocic uwage na napis UNITED COLORS OF BENETTON na rowerze oraz na drzewa w oddali przy lampie. Niestety, jest to szum obrazu a na dworze nie bylo wcale tak ciemno.
Panasonic SD7 to wielkie rozczarowanie in plus oraz in minus. Kamerka ta nagrywa obraz w formacie AVCHD wiec teoretycznie powinna posiadac nabardziej stratna kompresje z tych 3 kamer. Nic bardziej blednego. Obraz ktory widzialem na tym filmiku jest najmniej nasycony artefaktami, wyglada jakby prawie nie byl kompresowany. Dziwi mnie to bo wszedzie ludzie wieszaja psy na formacie AVCHD w porownaniu do MPEG2, ale u mnie ten format wygrywa. Prosze zobaczyc scene z plywajacymi kaczkami, mozna pauzowac obraz kiedy sie chce i trudno zauwazyc jakies znieksztalcenia ( aczkolwiek sa jak sie przyjrzymy, ale nie az tak duze jak w JVC i troche mniejsze niz w Canonie ). Prosze tez spojrzec na kota, tego rudego, tu juz mozna zobaczyc siersc a nie znieksztalcenie obrazu. Dlaczego jednak nie wybiore tej kamery. Ano dlatego ze ostrosc obrazu jak i kolory nie sa az tak dobre jak w JVC. Ujecia kwiatow czy drzew nie sa az tak powalajace jak z kamery JVC, i sa ciut gorsze niz te z Canona. To dziwne, bo w tym przypadku 3CCD przegraly z CMOS. Jedna wazna rzecz, prosze zwrocic uwage na scene gdy kot chodzi kolo nog dziewczyny. Czy widzicie tam jakis szum w ciemnych miejscach ? Ja nic nie widze. Ta kamera to chyba zwyciezca jesli chodzi o low-light.
A wiec:
JVC GZ-HD7 : najlepsza ostrosc i najlepsze kolory , najgorsza kompresja
Panasonic SD7 : najgorsze kolory i najgorsza ostrosc , za to najlepsza kompresja
Canon HV20 : po srodku , nie najlepsza i nie najgorsza ostrosc jak i kolory, oraz nie najgorsza i nie najlepsza kompresja obrazu
Wybieram Canona HV20 jako taki zloty srodek, mojej zonie tez sie najbardzie spodobala jakosc obrazu z kamery HV20 chociaz ona nie zna sie na zadnych parametrach itp. Po obejrzeniu filmikow stwierdzila ze jej najbardziej podoba sie film nr 2 czyli ten z Canona.
Uwaga , wszystkie filmiki pochodza z japonskiej stronki czyli dotycza wersji NTSC. Jakie to ma znaczenie ? Ano takie, ze kamera JVC nagrywa obraz 60i czyli 30 klatek na sekunde, a wersja PAL nagrywa 50i czyli 25 klatek na sekunde. Byc moze wersja PAL nagrywa lepszy obraz gdyz ma do skompresowania 5 klatek na sekunde mniej, dzieki czemu inne klatki dostaja wiekszy bitrate ( przy rozdzielczosci 1920x1080 w tej kamerze bitrate jest zmienny, tzw. VBR ). Moze ktos kto ma kamere JVC GZ-HD7 w wersji PAL wypowie sie na ten temat. Teoretycznie kompresja w PAL powinna byc lepsza gdyz jest to skompresowania o 5 klatek mnie w kazdej sekundzie.
Acha, mowiac ze kompresja jest zla mam na mysli zla jakosc obrazu wynikowego a nie duzy rozmiar pliku.
Planuje zakup kamerki cyfrowej nagrywajacej obraz w rozdzielczosci HD. Z calego grona kamer zostaly mi do wyboru tylko trzy kamery: Panasonic SD7 , JVC GZ-HD7 i Canon HV20. Postaram sie opisac ktora kamera jest najlepsze.
A wiec do testu posluzyly mi filmiki dostepne na japonskie stronce.
Oto linki do nich :
JVC GZ-HD7
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070328/ezsm7.mpg
Canon HV20
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070207/ezsm4.mov
Panasonic SD7
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20070919/ez_samp.m2t
Gdybym mial wybierac kamere tylko i wylacznie na podstawie cudzych opinii to wybralbym Canona HV20 gdyz wszedzie zdobywa wiecej pochlebnych opinii niz negatywnych. Ale ze lubie doklanie sprawdzic na co wydaje 4000zl postanowilem sprawdzic dokladnie kazdy z tych filmikow. A wiec po kolei:
JVC GZ-HD7 to wedlug opinii ekspertow najgorszy mozliwy wybor z tych trzech kamer. Wedlug mnie ta kamera nagrywa obraz najbardziej ostry, najbardziej nasycony szczegolami i z najladniejszymi kolorami. Prosze spojrzec na filmik i ujecia kwiatow czy lisci, wygladaja prawie jakby byly robione aparatami cyfrowymi a nie filmowane kamera. Obraz jest bardzo naturalny ( zasluga 3CCD ) jesli chodzi o kolory. Ale niestety musze sobie odpuscic te kamere. Dlaczego ? Prosze spojrzec na ujecie na ktorym jest rudy kot. Toz to porazka. Takiej stratnej kompresji nie jestem w stanie zaakceptowac. Wogole nie widac siersci na tym kocie gdy sie porusza, widac tylko same artefakty. Oczywiscie nie jest to wina kamery lecz sposobu kompresji obrazu. Wiec trzeba tu rozgraniczyc jakosc obrazu przechwyconego przez kamere ( ktory jest cudowny ) a jakosc obrazu juz nagranego na twardy dysk kamerki ( ktory jest tragiczny ). Ta kamera wiec odpada.
Canon HV20 przechwytuje dobry obraz, dobrze tez go nagrywa. Obraz jest tak ostry jak w JVC GZ-HD7 lecz nie posiada tak dobrego odwzorowania kolorow. Gdy patrzymy na kaczki plywajace na wodzie to ciezko zauwazyc tam artefakty spowodowane kompresja. Jednakze sa one widoczne gdy mocno sie przyjrzymy na zapauzowanej klatce. Ujecia kwiatow nie sa az tak porywajace jak ujecia z JVC GZ-HD7. Niestety, CMOS to nie 3CCD jesli chodzi o kolory. Bardzo rozczarowala mnie ostatnia scena na ktorej widac rower. Prosze zwrocic uwage na napis UNITED COLORS OF BENETTON na rowerze oraz na drzewa w oddali przy lampie. Niestety, jest to szum obrazu a na dworze nie bylo wcale tak ciemno.
Panasonic SD7 to wielkie rozczarowanie in plus oraz in minus. Kamerka ta nagrywa obraz w formacie AVCHD wiec teoretycznie powinna posiadac nabardziej stratna kompresje z tych 3 kamer. Nic bardziej blednego. Obraz ktory widzialem na tym filmiku jest najmniej nasycony artefaktami, wyglada jakby prawie nie byl kompresowany. Dziwi mnie to bo wszedzie ludzie wieszaja psy na formacie AVCHD w porownaniu do MPEG2, ale u mnie ten format wygrywa. Prosze zobaczyc scene z plywajacymi kaczkami, mozna pauzowac obraz kiedy sie chce i trudno zauwazyc jakies znieksztalcenia ( aczkolwiek sa jak sie przyjrzymy, ale nie az tak duze jak w JVC i troche mniejsze niz w Canonie ). Prosze tez spojrzec na kota, tego rudego, tu juz mozna zobaczyc siersc a nie znieksztalcenie obrazu. Dlaczego jednak nie wybiore tej kamery. Ano dlatego ze ostrosc obrazu jak i kolory nie sa az tak dobre jak w JVC. Ujecia kwiatow czy drzew nie sa az tak powalajace jak z kamery JVC, i sa ciut gorsze niz te z Canona. To dziwne, bo w tym przypadku 3CCD przegraly z CMOS. Jedna wazna rzecz, prosze zwrocic uwage na scene gdy kot chodzi kolo nog dziewczyny. Czy widzicie tam jakis szum w ciemnych miejscach ? Ja nic nie widze. Ta kamera to chyba zwyciezca jesli chodzi o low-light.
A wiec:
JVC GZ-HD7 : najlepsza ostrosc i najlepsze kolory , najgorsza kompresja
Panasonic SD7 : najgorsze kolory i najgorsza ostrosc , za to najlepsza kompresja
Canon HV20 : po srodku , nie najlepsza i nie najgorsza ostrosc jak i kolory, oraz nie najgorsza i nie najlepsza kompresja obrazu
Wybieram Canona HV20 jako taki zloty srodek, mojej zonie tez sie najbardzie spodobala jakosc obrazu z kamery HV20 chociaz ona nie zna sie na zadnych parametrach itp. Po obejrzeniu filmikow stwierdzila ze jej najbardziej podoba sie film nr 2 czyli ten z Canona.
Uwaga , wszystkie filmiki pochodza z japonskiej stronki czyli dotycza wersji NTSC. Jakie to ma znaczenie ? Ano takie, ze kamera JVC nagrywa obraz 60i czyli 30 klatek na sekunde, a wersja PAL nagrywa 50i czyli 25 klatek na sekunde. Byc moze wersja PAL nagrywa lepszy obraz gdyz ma do skompresowania 5 klatek na sekunde mniej, dzieki czemu inne klatki dostaja wiekszy bitrate ( przy rozdzielczosci 1920x1080 w tej kamerze bitrate jest zmienny, tzw. VBR ). Moze ktos kto ma kamere JVC GZ-HD7 w wersji PAL wypowie sie na ten temat. Teoretycznie kompresja w PAL powinna byc lepsza gdyz jest to skompresowania o 5 klatek mnie w kazdej sekundzie.
Acha, mowiac ze kompresja jest zla mam na mysli zla jakosc obrazu wynikowego a nie duzy rozmiar pliku.