djmisiek napisał:
... ... ... po pierwsze kamery Sony oparte są na przetworniku CMOS. I co z tego ze ma 10Mpx skoro przetwornik potrzebuje bardzo dużo swiatła żeby utrzymać jakiś tam poziom jakości. W średnim oświetleniu kamera ta wogole sobie nie radzi
To nieprawda.
djmisiek napisał:
... ... poza tym albo kupujemy kamerę albo aparat cyfrowy. Dobrze wszyscy wiemy że kamera nie zrobi dobrych zdjęć. Jakość tych zdjęc daleko odbiega jakościa od sredniej klasy kompaktowca małego rozmiaru.
To też nieprawda. Zdjęcia kamerami SR11 i SR12 te miałem "w ręku" są normalne, przyzwoite 10-cio milionowe. Jak z bardzo dobrego kompaktu Sony
djmisiek napisał:
... ... tutaj znowu marka Sony lubi się chwalić jakimiś śmiesznymi bajerami typu slow motion, lub wbudowana lampa błyskowa, żeby zwrócic na nie uwagę a nie na jakość nagranego materiału. Slow motion można sobie równie dobrze zrobić programowo podczas obrobki.
Jeżeli jakaś funkcja którą ma kamera nie wzbudza u Ciebie entuzjazmu to jej nie uruchamiasz.
Wszystko powinna wykonać kamera, SlowMotion, zmiana temperatury barwowej, rozjaśniena na etapie obróbki ZAWSZE pogarszają jakość.
djmisiek napisał:
Trzeba się zastanowić czy chcemy mieć kamerę ze śmiesznymi bajerami, z których i tak pozniej nie będziemy korzystać czy kamerę nagrywającą w bardzo dobrej jakości, radzącą sobie w słabym oświetleniu a także z mocno przeswietloną sceną - z szerokim zakresem dynamiki.
Zgoda w 100%, 11 i 12stka to takie kamery jak piszesz, "radzą sobie ... ... ..." :krol:
djmisiek napisał:
Odnośnie obiektywów w kamerach to obecnie jednym z najlepszych jest Fujinon - wykorzystywany w systemach kamer profesjonalnych mi.in w telewizj Full HD. Niespotkalem się żeby kamery profesjonalne byly oparte na obiektywach Zeiss lub Leica.
No i co z tego, my tu na tym forum jesteśmy chłopaki ze wsi, nie mamy kasy i kamera Panasonic czy Sony to dla nas jest Top.
djmisiek napisał:
... ... ... podstawowa rzecz, na jakość nagrania wpływa kompresja i tutaj kamery Sony z serii SR 11 lub 12 nagrywają przy 15 MB/s gdzie dla porównania np kamera JVC GZ- HD 6 lub HD 7 nagrywa 26- 30 MB/s.
Marnują miejsce na dysku
Przepływność 12-15 jest w sam raz dla plików AVCHD Full HD 1020, profesjonaliści w Telewizji, Filmowcy czy faceci od obsługi wesel NIE uzywaja JVC jak poprzednio ktoś chciał magnetowid śmiecia
to kupował JVC, jak potrzebował czegoś porządnego to kupował Panasonic, Sony
Jak sądzę, z Twoją znajomośćią tematu (Zeiss, Leica, i ten Fujinon czy jak mu tam ten profesjonalny obiektyw), nie będę Cię namawiał na Sony czy Panasonic.
Proponuję pozostać przy swoich opiniach. Swoją drogą jestem niezwykle ciekawy jaką masz kamerę?
Pozostańmy też nadal kolegami na tym forum