Kilka zdań od dystrybutora platform cyfrowych.
Na polskim rynku każda z platform ma swoją założoną grupę docelową.
Trudno w kontekście tego forum w prosty sposób oceniać ich poczynania. Mogę jednoznacznie odpowiedzieć, że udział Cyfrowego Polsatu w rynku na którym działam zdecydowanie jest większy od swoich konkurentów. Grupa docelowa dla tej platformy to nie hobbyści testujący nowinki rynkowe tylko zwykła - normalna, raczej nie wymagająca rodzina. Oferta programowa dla tej grupy jest idealna, wyniki sprzedaży zdecydowanie wyższe od zakładanych więc generalnie sukces.
Cyfra plus to z założenia produkt dla zgoła innej grupy docelowej. Mimo bardzo długiego stażu na polskim rynku cały czas popełniają te same błędy. Cena nie adekwatna do realiów przeciętnego Polaka zmusza tę platformę coraz częściej do promocji, którą tak naprawdę wymusza konkurencja. Niestety francuski właściciel nadal nie przejmuje się polskim abonentem tylko w umiejętny sposób, nie mówiąc całej prawdy pojmuje nowych abonentów jedynie w gorących okresach. W ciągu całego roku sprzedaż tej platformy jest bardzo mizerna. Oferta programowa jak i jakość oferowanych dekoderów też niestety jest mało zadowalająca - oczywiście dla zakładanej grupy docelowej.
Platforma N moim zdanie, produkt który osiągnie sukces za kilka lat jeżeli utrzyma odpowiedni poziom techniczny, a świadomość społeczeństwa będzie zdecydowanie większa od obecnej. Sama platforma nie spełnia na dzień dzisiejszy oczekiwań swojej grupy docelowej, dlatego bardzo mały procent abonentów pozostaje przy tej platformie po okresie minimalnym. Wprowadzenie na rynek telewizji na kartę pokazało jednoznacznie jak ciężką przeżywa sytuację ta platforma. TNK to produkt, który ma zablokować potencjalnych abonentów przed konkurencją. Niema natomiast nic wspólnego z założeniami platformy w chwili wejścia na rynek. A ten ostatni sam pokazuje co go najbardziej interesuje.
Pozdrawiam czytających.
Ben32