Połączenie ampli Onkyo TX-NR535 z TV Samsung HU7200

Tutito

New member
Witajcie, chciałbym prosić o pomoc bo przeszedłem już po kilka razy chyba wszystkie kombinacje ustawień i po stronie telewizora i po stronie amplitunera. Wszystkie źródła są połączone z ampli przez hdmi, a ampli wpięty przez hdmi do gniazda na TV oznaczonego jako ARC.

Pierwszy problem - brak dźwięku z TV na kinie domowym. Czyli jeśli oglądam program z dekodera który "po drodze" przechodzi przez ampli - jest OK. Ale jeśli na telewizorze wybiorę jako źródło nie złącze, lecz po prostu TV, albo jeśli korzystam z aplikacji Smart TV (np. youtube) - za nic nie umiem spowodować aby dźwięk powędrował w drugą stronę - z TV do kina domowego. Choć jestem przekonany, że w którymś momencie to działało - niestety wówczas w ferworze podłączania nie zanotowałem wszystkich ustawień. A może po prostu się nie da? Byłoby to lekkie przegięcie, bo przecież ktoś mógłby kupić sobie kino domowe żeby korzystać z zestawu kino+tv, bez żadnych źródeł dopiętych do apli "od drugiej strony"...

Drugie problem: jak w ampli wyłączy się zasilanie na amen (po pewnym czasie bezczynności wyłącza się standby) to oczywiście urywa się połączenie między np. dekoderem sat a telewizorem. Trzeba wówczas włączyć chociaż na moment ampli - i wyłączyć żeby przeszedł w tryb standby. Przyznam że to lekko załamujące - może jest sposób aby to obejść?

Trzecia rzecz - nie umiem zapobiec emitowaniu dźwięku przez głośniki tv po uruchomieniu głośników kina domowego - te w tv trzeba ręcznie ściszyć żeby słuchać kina. Kolejna uciążliwość, której się nie spodziewałem. Może ktoś się z tym uporał?
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
1. W tv znajdź i włącz Anynet+
2. W ampli włącz funkcję pass through dla hdmi gdzie jest wpięty dekoder
3. W tv głośniki przestaw na zewnętrzne
 

Tutito

New member
Anynet, CEC, HDMI Through są włączone wszędzie gdzie się dało. Natomiast ja przecież nie mam podpiętych żadnych głośników do wyjścia audio w tv - tylko ampli przez hdmi, więc wybór wyjścia audio nie ma prawa działać. Nawet gdyby działał - byłbym wówczas skazany na słuchanie dźwięku wyłącznie przez kino domowe, co jest trochę absurdalne. Czy nie po to jest wynalazek ARC aby dźwięk mógł powędrować do ampli także z telewizora...?
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Jeżeli źródło w ampli przestawisz na tv to dźwięk powinien być. Nie mam pomysłu dlaczego nie ma.
 

Tutito

New member
Przetestowałem 3 różne kable HDMI żeby mieć pewność że powodem nie jest brak połączenia powrotnego. Nic nie pomogło. W sklepie poradzili mi żebym i tak oddał do serwisu bo po pierwsze ampli nie powinien się w ogóle wyłączać "na amen". Zadzwonię w poniedziałek do serwisu i zobaczę co powiedzą.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Zrób mu reset. Serwis może poczekać. W instrukcji do onkyo znalazłem ustawienie "Audio return ch". Czy masz coś takiego i czy jest ON ?
 

Tutito

New member
Słuszna koncepcja - tak zrobiłem i jest pewien postęp. Po stronie telewizora la liście w ustawieniach głośników oprócz tv i wyjścia audio pojawił się "odbiornik" - czyli ampli zaczął być rozpoznawany przez telewizor jako urządzenie zgodne z anynet. Działa to trochę jak chce - czasem mimo prawidłowego ustawienia wszystkiego dźwięku na ampli nie słychać, trzeba go wyłączyć, włączyć itd. Ale może jakoś nad tym zapanuję - muszę to wszystko jeszcze raz zacząć ustawiać. Dzięki za sugestię.
 

Tutito

New member
Masakra z tym aplitunerem. Zainstalowałem sobie w telefonie apkę Onkyo do zarządzania sprzętem przez telefon, bo jest tygodniejsze - widać całe menu a nie tylko jeden wiersz. Coś tam nacisnąłem nie tak i znowu telewizor przestał widzieć ampli. Żadne zmiany ustawień nie pomogły - przestawiło się coś do czego z poziomu setupu dostępu nie ma i ratunkiem był ponowny reset. Czyli wszystko od nowa - ustawianie wifi, stacji radiowych, haseł itd itd itd. KOSZMAR. Nadal się wyłącza "na ciemno", w serwisie nie umieją powiedzieć czy tak ma być...
 
Do góry