Podświetlenie matrycy

slawko_23

New member
Bez reklam
Jeżeli spłacisz Raty to tak, jeżeli bank i sklep się zgodzą.
Kupiłeś stacjonarnej więc czasu masz tyle i sklep daje z własnej woli.
 

adam80

Member
Szkoda czasu na serwis, moim zdaniem jedyna szansa to wymiana na 50MU6172 w sklepie (mają w ofercie) raty to komplikują, ale jeśli sklep wykaże dobrą wolę to powinno się dać, ale to już zależy od kierownika sklepu. Kilka lat temu reklamowałem samsunga z paskudną białą plamą na ekranie, wszyscy ją widzieli,oprócz dwóch panów z serwisu,którzy stwierdzili że nic nie widzą.
 
Ostatnia edycja:

haxu

New member
Serwis przyjechał 8 marca i po wstępnej diagnostyce stwierdził ze zabiera tv na warsztat bo nie jest możliwe naprawienie na miejscu... Po kilku dniach a dokładnie 14 marca serwisant przywiózł telewizor niestety nie byłem przy tym tv odebrała moja mama a z serwisantem rozmawiałem telefonicznie. Serwisant mówił że wymienił panel bo był uszkodzony a prześwietlenia argumentował tym że telewizor posiada strasznie ciężką obudowę i jest podatna na odkształcenia dlatego tak się dzieje... Po powrocie do domu zamontowałem TV i problem nadal występuje.. Wcześniej prześwietlenia występowały na górze a teraz cała dolna ramka prześwietlona i światło padające z rogów... Zdenerwowany zadzwoniłem do samsunga że serwis nie naprawił telewizora i nawet w małym stopniu nie zmniejszył usterki. Poproszono mnie o wysłanie maila z zdjęciami i opisaniem problemu. Dnia następnego dostałem telefon od infolinii Samsung Polska z informacją że serwis założył mi wadliwą matrycę i zostanie ona wymieniona. Umówiono mi wizytę serwisu na środe... Śmiech na sali! Czy serwis w ogóle coś naprawił? Sprawdzał po naprawie czy problem występuje? Myśleli że machnę ręką i oleje temat... Będę walczył tak długo aż wszystko będzie działać jak należy. Nie po to płaciłem 2,7 tyś żeby oglądać taki defekt. Kolega kupił serie 6102 za 2 tyś zł i takiego problemu nie ma... W tym modelu może jest troszeczkę gorszy obraz ale nie znacznie i zaczynam powoli żałować tego że nie kupiłem tańszego odpowiednika.
Będę na bieżąco relacjonował przebieg sprawy :)
Tutaj macie zdjęcia po naprawie:
https://zapodaj.net/d9276bd30faf4.jpg.html
https://zapodaj.net/355b5103404ac.jpg.html
https://zapodaj.net/b6af07d01b26d.jpg.html
 

adam80

Member
Akurat serwis z Tychów wspominam dobrze, matryca wymieniona bez problemów, choć poprzedni serwis nic nie widział — ale to było z pięć lat temu.
 
Ostatnia edycja:

haxu

New member
Serwisant przetrzymał telewizor na warsztacie półtorej tygodnia i stwierdził że nie jest w stanie naprawić usterki i że jest to wada cienkiej obudowy co powoduje przemieszczanie się matrycy podczas montażu na ścianie tudzież stojaku czego oczywiście nie napisał w opinii którą wystawił.
Treść opinii:
Na podstawie oględzin i wykonanych zdjęć stwierdzam, że objaw reklamowany przez użytkownika, rozświetlenia ekranu w kilku punktach ekranu widoczne na bardzo ciemnym tle w warunkach bardzo ciemnego oświetlenia zewnętrznego -smugi, plamy na powierzchni ekranu to przebarwienia wynikające z dopuszczalnej przez producenta nierównomierności tła obrazu. Telewizor LED różni się od telewizora LCD rodzajem podświetlenia- 'LED (light emitting diode). Telewizor Led cechuje się niższym poborem mocy, dłuższą żywotnością, lepszym odzwierciedleniem kolorów i wyższą jasnością obrazu. W TV LED jeśli klient podczas oglądania ciemnych scen na ustawionym w menu dużym podświetleniu obrazu może zaobserwować zjawisko rozjaśnienia ekranu w postaci pionowych smug . Zjawiska tego nie da się wyeliminować z odbiornika TV LED, gdyż jest jest nierozerwalnie związane z technologią wytwarzania paneli LCD-LED. Samsung wprowadził technologię podświetlenia krawędziowego LED która pozwoliła na zmniejszenie poboru mocy oraz grubości ramki telewizora - ciemne, jasne plamy, smugi mogą pojawiać się w rogach lub innych miejscach ekranu. Ponadto niektóre modele wyposażono w podświetlenie krawędziowe LED ze strefowym wygaszaniem w celu zwiększenia kontrastu obrazu poprzez ukierunkowanie strumienia świetlnego pochodzącego z diod LED.
Ponieważ każdy inaczej odczuwa takie cechy obrazu, jak kontrast i jasność, istnieje możliwość ręcznego dostosowania charakterystyki obrazu do własnych potrzeb w menu użytkownika."
No i co wy na to? Już chyba lipton jak będę chciał reklamować sprzęt w sklepie to ta opinia już wisi na numerze seryjnym i sobie sprawdzą i nie uznają reklamacji :/
 

adam80

Member
Tydzień temu wieszałem mojego 49KU6400 (do tej pory stał na stojaku) no i znów pojawiły się białe plamy tym razem w różnych miejscach, w ruch poszła miękka szmatka do "rozmasowania" ekranu i ponownie jest OK. Seria 64?? jest na siłę odchudzona i stąd te problemy.
 

adam80

Member
Zatrzymuję obraz na scenie gdzie najbardziej się dają te przebicia zauważyć, i masuję miękką szmatką ( jakbym mył okna) aż do skutku - u mnie pomogło już drugi raz (sam się dziwię) wygląda na to że każde przeniesienie telewizora będzie wymagało rozmasowania ekranu ;) a właściwie to :x
 

2018

New member
Masowanie paneli TV Samsung należy dokonać w sklepie. W MEDIA MARKT i Saturnach dają zgodę. W EURO mniej chętnie. Może ktoś wie dlaczego ?
 
Do góry