Pioneer SC-LX901 kody serwisowe ("gryzie się" z LG SUHD 65UH8507

Ruxpin

New member
Witam Państwa i proszę o pomoc.


Borykam się z problemami Pioneera SC-LX901zakupionego miesiąc temu. Wciąż występuje problem gubienia się obrazu na telewizorze poprzełączeniu go np.: podczas słuchania Spotify / TIDALa wywołuję funkcję AVAdjust lub HOME MENU i po wybraniu jednej lub drugiej opcji już nie mamożliwości powrotu do wyświetlania obrazu pierwotnego gdyż telewizor wyświetlanapis „brak sygnału”. Czasami dzieje się tak na kilkanaście sekund i sygnałvideo wraca, czasem nawet pół godziny nic się nie zmienia. Mam wrażenie, że to się dzieje kiedy dochodzi do zmiany rozdzielczości wyświetlanego obrazu. Udało mi się wywołaćjakieś menu serwisowe amplitunera (za pomocą wciśnięcia na obudowie klawiszaENTER i jednoczesnego ON/OFF) i na przewijanej liście pojawia mi się błąd, którego niestety nie potrafię rozszyfrować: „6:Err 2-1-009”.





W momenciekiedy obraz nie jest wyświetlany i TV wyświetla informację „brak sygnału” nawyświetlaczu Pioneera w menu serwisowym w pozycji 11 listy, w długim ciągu cyfrjedna z nich zmienia się wciąż pomiędzy wskazaniem „0” i „2”. Chodzi o ciąg: „11:0000080220B”.Tak on wygląda kiedy wszystko jest w porządku i obraz jest normalniewyświetlany. Kiedy obraz nie jest wyświetlany zmienia się cyfra którą tuzastępuję „x”: 11:0000080x20B. Miejsce wskazane przeze mnie tu jako „x”pokazuje na przemian „0” lub „2”, a zmiana dokonuje się kilka razy na sekundę.





Maciemoże wiedzę umożliwiającą zrozumienie cosię dzieje i co oznacza ten błąd?


Byłbymbardzo wdzięczny za pomoc.


 

werf

Active member
Bez reklam
Wyślij błąd do serwisu jak nie naszego to centralnego,ale coś mi się zdaje że sporo wody upłynie zanim któryś z producentów coś z tym zrobi.
 

collider

New member
Bez reklam
Ja bym zaczal od sprawdzenia ustawien HDMI w manu, potem czy rozdzielczosc w ampku jest zgodna z TV a na koniec zobaczyl sam kabel. Dodatkowo sprawdz ustawienia telewizora.
 

Ruxpin

New member
Dzięki Chłopaki za reakcję i podpowiedzi.

Kable użytkuję wymiennie trzy (WireWorld Ultraviolet i Stratus7 oraz MonsterCable Black Platinium) i na każdym z nich jest tak samo.

Ustawień HDMI w MENU praktycznie nie ma żadnych. W poczciwym Onkyo3030 była możliwość wyboru rozdzielczości na HDMI OUT. W SC-LX901 nie udało mi się znaleźć takiej zakładki (możliwości) żeby można było w tym cokolwiek grzebać. Chyba, że coś przeoczyłem..(?)

W TV jest podobna sytuacja - nie ma możliwości ingerencji w rozdzielczość obrazu.

W poprzednim post-cie nie dodałem jeszcze, że najczęściej lekarstwem na brak sygnału jest wywlec wtyczkę HDMI z TV i włożyć ją do innego gniazda - przeważnie do następnego "zniknięcia" pomaga. A potem znów to samo tylko w następne gniazdo HDMI i tak wkoło...
 

Ruxpin

New member
Wyślij błąd do serwisu jak nie naszego to centralnego,ale coś mi się zdaje że sporo wody upłynie zanim któryś z producentów coś z tym zrobi.

Mam poważną obawę, że to się skończy powrotem do ONKYO, bo tak jak piszesz - sporo wody upłynie, a i upłynność moich nerwów robi się spora po wywaleniu ponad 20k na nie działające z sobą urządzenia.


Do tego jeszcze ten TV ma problem z odtworzeniem 3D - obraz mi się robi podwójny (poza samym środkiem kadru) tak jakbym okularów nie założył. Gehenna. Już mi pół tego TV serwis wymienił i nadal jest tak samo. No i robi się coraz bardziej nieprzyjemnie, bo wg Ich opinii (czyli u Nich w serwisie) 3D było odtwarzane poprawnie. Tylko ch. wie z czym? Ja mam Panasonica DMP-UB900, Samsunga BD-F6500 i LG BD7400 i z żadnym z nich u mnie jakoś 3D nie działa jak powinno. Pewnie tu też się szykuje batalia...


Nie wiem czy czytaliście moje posty sprzed około dwóch/trzech lat, kiedy to toczyłem podobny bój z serwisem ACP ponieważ gryzły mi się dwa urządzenia z CA (751R i 851W) - wówczas flagowy AV oraz do dziś flagowa końcówka mocy. I skończyło się po batalii prawie rocznej!, że za AV oddali mi kasę, a końcówkę musiałem sprzedać we własnym zakresie (uznali, że winowajcą jest AV, więc oddadzą kasę, a końcówka jest sprawna i mogę sobie ją użytkować z czym chcę - bo z Ich AV nie chciała, powodując jakieś zakłócenia i trzaski).


I tak sobie teraz czytam posty Naszego Kolegi, który w podobnym co ja czasie zmieniał sprzęt kupując Onkyo 1100 i końcówkę mocy do niego i ... zazdroszczę radości i spokoju!


Trzeba było tą samą drogą iść. A może to też by nie pomogło - może jakiś radioaktywny jestem :shock:
 

werf

Active member
Bez reklam
Onkyo-Pioneer taka zmiana może za wiele ci nie dać,gdzieś ktoś dał dupy i tyle a konsument sprawdzi.W następnej generacji się poprawi jak będzie dużo reklamacji.
Na twoim miejscu podłączył bym się do innego telewizora.Ja z kolei borykam się z dekoderem abt nc+ turboBox,podłączony do amplitunera raz na jakiś czas potrafi trzasnąć głośnikami przy zmianie programów np pcm na dd.
Trzaskało na Sc lx88 lx89 a teraz na Sr7011. Nc+ wymieniło mi już kilka dekoderów ale zawsze na taki sam z takim samym błędem.
 

Drunk

New member
Bez reklam
Po co się z tym pier****ć, albo coś działa albo w karton i do serwisu. Z tego co pamiętam to to już drugi wadliwy klocek z tego modelu? Jak pech to pech.

Najlepiej dźwięk i obraz puszczać oddzielnie do odbiorników docelowych, bo im więcej sprzętów w torze tym więcej potencjalnych problemów ;)
 

slawko_23

New member
Bez reklam
A Promo nc+, to mam raka sytuację: onkyo 608 podpięte optycznym z turbodekorem jeszcze z czasów n-ki i na kilku kanałach jeżeli ustawię na optymalne dźwięk na dd to jest straszny szum. Dziej się tak na eska tv z logo na ekranie Dolby audio oraz na jeszcze jednym czy dwóch kanałach muzycznych. Na reszcie nawet na TVP Historia z dd działa ok 5.1.
 

Ruxpin

New member
Po co się z tym pier****ć, albo coś działa albo w karton i do serwisu. Z tego co pamiętam to to już drugi wadliwy klocek z tego modelu? Jak pech to pech.


Tak, tak - tylko serwis podłączy urządzenie pod coś co mają na swoim stanie (i być może jest już przetrenowane, że pasuje) po czym sprzęt odeśle z informacją, że wszystko działa. Tak jest obecnie z moim TV, który nie odtwarza z trzema posiadanymi przeze mnie BD filmów 3D (wszystko widać podwójnie). I póki co dostałem informację po wymianie płyty głównej, a następnie dwutygodniowym pobycie TV w serwisie autoryzowanym, że wszystko jest sprawne - u Nich działa - i oddali mi TV...

Najlepiej dźwięk i obraz puszczać oddzielnie do odbiorników docelowych, bo im więcej sprzętów w torze tym więcej potencjalnych problemów ;)


Masz absolutną rację, tylko np. gdy używam TIDAL HiFi i chcę cokolwiek zmienić w ustawieniach dźwięku, to już nie mogę wrócić do wyświetlania listy na ekranie, bo po wyjściu z AV MENU obraz na TV znika i pojawia się komunikat "brak sygnału"...
 

Drunk

New member
Bez reklam
Napisz może co do czego masz popodłączanie i jakimi kablami, oraz jak jest to wszystko poprzypisywane w ampli. Niczego innego tu na forum nie wymyślimy. W uproszczeniu jeśli chcemy mieć np. Tidala wyświetlonego na tv to ampli musi być podłączony z hdmi main out do wejścia głównego hdmi w tv i w takiej konfiguracji nie powinno być problemów. Wrzuć może jakieś fotki.
 

Ruxpin

New member
Napisz może co do czego masz popodłączanie i jakimi kablami, oraz jak jest to wszystko poprzypisywane w ampli. Niczego innego tu na forum nie wymyślimy. W uproszczeniu jeśli chcemy mieć np. Tidala wyświetlonego na tv to ampli musi być podłączony z hdmi main out do wejścia głównego hdmi w tv i w takiej konfiguracji nie powinno być problemów. Wrzuć może jakieś fotki.

Ty już mnie przestań drażnić tym swoim dublecikiem ONKYO...:smile:


Mogłem tym samym pójść torem. Zachciało mi się minimalizmu... i Pionka.


Podłączenia przetestowałem już wszelkie możliwe. Głównie sam AV z TV, żeby już nie mieszać.
Z tego co piszą instrukcje to głównym gniazdem w TV dla AV jest (akurat w 65UH8507) HDMI2 z ARC. No to na tym akurat jest najgorzej - i to bez względu czy z uruchomionym ARC, SIMPLINKiem itd., czy bez tych dodatków.
Oczywiście z AV wychodzę przez MAIN HDMI.
Ale próby z drugim wyjściem AV nic nowego nie wnoszą.
Nieco lepiej jest poprzez ZONE2 - tam sygnał rzadziej ginie, no ale nie ma OSD, więc to mi noc nie daje.
Niestety naciąłem się zapewne na niezgodność przetwarzania HDMI pomiędzy TV i AV (ten temat już nieraz był poruszany i ponoć nie do końca tak jest, że każde gniazdo HDMI w jednym urządzeniu będzie pracowało dobrze z innym HDMI w innym urządzeniu).
Kiedyś miałem taki problem z RX-A3040, który głupiał i przestawał wysyłać gdziekolwiek dźwięk kiedy uruchomiona była w TV (też LG) funkcja ARC. I również wtedy nic mi nikt nie pomógł (mam na myśli serwisy autoryzowane) informując, że jest niezgodność i tyle, a każda z marek zwalała winę na "tę drugą".
 

Drunk

New member
Bez reklam
Ty już mnie przestań drażnić tym swoim dublecikiem ONKYO...:smile:
Spoko, niebawem przestanę bo w planach jest już triplet ;)

Wracając to tematu, to w sumie może być też tak, że wina leży bardziej po stronie tv. Trzeba by sprawdzić z innym tv jak ktoś już wyżej napisał. ARC lubi czasem sprawiać problemy dlatego w niektórych przypadkach lepiej dźwięk z tv wyprowadzić optykiem. Z LG akurat nie mam doświadczenia więc trudno mi cokolwiek powiedzieć patrząc od strony tv. W moim Onkyo wszystko działa bez zarzutu, a soft pewnie ten sam co w Pioneerach.

Ps. Zrób zdjęcia z menu w ampi i zapodaj.
 
Ostatnia edycja:

Ruxpin

New member
Spoko, niebawem przestanę bo w planach jest już triplet ;)

Wracając to tematu, to w sumie może być też tak, że wina leży bardziej po stronie tv. Trzeba by sprawdzić z innym tv jak ktoś już wyżej napisał. ARC lubi czasem sprawiać problemy dlatego w niektórych przypadkach lepiej dźwięk z tv wyprowadzić optykiem. Z LG akurat nie mam doświadczenia więc trudno mi cokolwiek powiedzieć patrząc od strony tv. W moim Onkyo wszystko działa bez zarzutu, a soft pewnie ten sam co w Pioneerach.

Ps. Zrób zdjęcia z menu w ampi i zapodaj.



Już wcześniej wspominałem o tym, że na innych TV (mam dwa LG: 55UC970 z 3D i UHD oraz 32LB650 z 3D i FHD oraz Samsunga 55xx6500 3D FHD) wszystko działa jak należy... Najgorzej mnie wkurza, że inne LG-ki działają bez pudła.


Ja ARC w ogóle nie wykorzystuję, ani też optyka - po prostu nie mam potrzeby "wlec" dźwięku z TV.


"W moim Onkyo wszystko działa bez zarzutu, a soft pewnie ten sam co w Pioneerach."
- może chcesz LG 65UH8507 :grin:
 

Drunk

New member
Bez reklam
Już wcześniej wspominałem o tym, że na innych TV (mam dwa LG: 55UC970 z 3D i UHD oraz 32LB650 z 3D i FHD oraz Samsunga 55xx6500 3D FHD) wszystko działa jak należy... Najgorzej mnie wkurza, że inne LG-ki działają bez pudła.
Widocznie trochę pobieżnie czytałem. W takiej sytuacji należy się przeprosić z pionkiem, a potraktować z łokcia tv, gdyż to jego soft jest winowajcą. Niestety, wygląda na to że jeśli jakiś update tego nie zmieni, to nic z tym raczej się nie zrobi bo producent nie gwarantuje poprawnego działania z peryferiami innych producentów.

- może chcesz LG 65UH8507 :grin:
Od biedy mogę przyjąć ;)
 
Do góry