Przecież nikt Wam nie każe kupować lepszych projektorów!
Ale nie skreślajcie ludzi, któzy stać na to... Oczywiście, że jest to zabawka. Czym innego miałby być, jeżeli nie spełnianiu własnych marzeń.
Z drugiej strony można powiedzieć, że w ogóle nie warto kupować, bo co roku pojawia się nowa, lepsza generacja.
Ja w każdym bądź razie nie żałuję ani jednej wydanej złotówki, bo uważam, że przeskok jakościowy w stosunku do TW1000 jest większy niż przesiadka z AE900 na TW1000.
Albo nie macie doświadczenia, albo nigdy nie widzieliście jak świeci dobry projektor - np. taki Sim2 D80 Evo.
W wielu scenach różnice pomiędzy projektorami rzeczywiście mogą być minimalnie. Mecz piłkarski nie jest żadnym wyzwaniem dla projektora. W takiej transmisji sportowej nie ma mocno ciemnych scen lub takich o dużym kontraście. Ale są sceny w filmach, kiedy różnica staje się dramatyczna.
Tak było kiedy przesiadłem się z AE900 na TW1000 i jeszcze większa niż z TW1000 na TW2000.
Na kontrast, czy ogólnie jakość obrazu mają wpływ nie tylko same panele. Jeżeli by tak było - co już pisałem (proszę właściwie odczytywać słowa, a nie interpretować, że Sim2 jest o tyle droższy) to pomiędzy każdym modelem DLP opartym na DC3 nie powinno być większej różnicy niż 10-20%. A jednak tak nie jest! Ciekawe dlaczego??
Jeżeli czytam, że Sanyo w trybie Eco daje tak jasny obraz, że jaśniejszego trudno sobie wyobrazić to nie wiem czy się smiać czy płakać. Na jakiej powierzchni kolego? Tylko nie pisz, że dla obrazu powyżej 2,00 m...
A propos Sim2... Czy wg Ciebie Sim2 HT380 kosztujący kilka razy więcej niż Sanyo kompletnie nie jest opłacalnym zakupem, jeżeli nie będzie oferować kilkakrotnie lepszego obrazu? Jeżeli kogoś stać, to dlaczego przekreślać taki zakup?
Że brniecie w ślepy zaułek świadczą pierwsze posty Bambolo o podobno znakomitym obrazie z W500 puszczanym na ścianę... Jezu - na ten obraz na ścianie nie da się patrzeć.
Bolączką moich poprzednich projektorów - głównie AE900, ale także częściwo i TW1000 był dość słaby NATYWNY kontrast połączony z nie najwyższą jasnością. W fabrycznych trybach dynamicznych jasność rzeczywiście podniesiona jest na maksa, przez co obraz nabierał dynamiki, ale nie wiele miał wspólnego z neutralnością. Twarza w ciemnościach wyglądały na zbyt czerwone, niebo czasami wyglądało jak wypalone itd...
TW2000 co najbardziej mnie na początku zaskoczyło - wcale nie świeci żywiej w tym trybie! A bierze się to stąd, że ma wysoki natywny kontrast połączony z wysoką jasnością. Czyli pokonał barierę, którą do tej pory trzymała technologię LCD.
Jeżeli nie mówimy o kalbracji, to ogólnie dyskusja o jakości obrazu nie ma sensu.
Na forum avs znalazł się jeden pieniacz, który kompletnie nie wie co pisze. Na szczęscie znalazło się kilku, którzy grzecznie wytłumaczyli chłopcu, że jest w błędzie.
Na cine4home Sanyo dostał ledwie 2,1 z kontrastu i poziomu czerni.
Tutaj kolejny cytat z Cinematica:
Rosyjski magazyn Stereo & Video 02/2008 w swoim najnowszym lutowym wydaniu opublikował test 4 najnowszych projektorów Full HD 1080p. Jak wynika z przeprowadzonych testów najwyżej został oceniony projektor Epson TW2000. Pod względem zmierzonego kontrastu wypadł on niemal 2x lepiej od swoich rywali. Pomiary dotyczyły kontrastu ON/OFF przy wyłączonym systemie dynamicznej przesłony IRIS. Uzyskane wyniki są ciekawe i zarazem dość zaskakujące:
Epson TW2000 - 3190:1, Sanyo Z2000 - 1850:1, Panasonic AE2000 - 1850:1, Mitsubishi HC6000 - 1450:1. Zobacz najlepszy projektor testówRosyjski magazyn Stereo & Video 02/2008 w swoim najnowszym lutowym wydaniu opublikował test 4 najnowszych projektorów Full HD 1080p. Jak wynika z przeprowadzonych testów najwyżej został oceniony projektor Epson TW2000. Pod względem zmierzonego kontrastu wypadł on niemal 2x lepiej od swoich rywali. Pomiary dotyczyły kontrastu ON/OFF przy wyłączonym systemie dynamicznej przesłony IRIS. Uzyskane wyniki są ciekawe i zarazem dość zaskakujące:
Epson TW2000 - 3190:1, Sanyo Z2000 - 1850:1, Panasonic AE2000 - 1850:1, Mitsubishi HC6000 - 1450:1.
Dziękuje! Nie mam więcej pytań. Ten test potwierdza dokładnie recenzję z cine4home. Aha - wynika z tego, że pomiertzony kontrast jest nie 50%, ale 100% lepszy.
Co o Epsonie pisze amerykański Audioholics?:
"We got an up close and personal look at the new Epson Pro Cinema 1080 UB projector at the 2007 Audioholics State of the CE Union event in Clearwater Beach, Florida. The "UB" stands for Ultra Black and by the looks of what we saw on the screen, the designation is not given lightly. While DLP insists on providing a color wheel and holding out its 3-chip designs for only the most high-end models, Epson and other 3LCD manufacturers are cleaning house in terms of bang for the buck. This under-$5000 projector features a healthy amount of lens shift (almost 100% vertical and 50% horizontal), two HDMI 1.3 inputs, Deep Color (x.v.Color) support, and a 2.1x zoom, ceiling mount and a spare lamp."
Reasumując nagroda roku 2007 za najlepszy stosunek jakości do ceny - pełna recenzja na ich stronie.
TW2000 dynamiką obrazu bije RS1, który do niedawna, przez wielu był uważany za wzorzec projektora średniej klasy (patrz projectorreviews).
Naprawdę radzę najpierw obejrzeć TW2000 w akcji, a potem oceniać, czy tą zabawkę warto kupować.