Dread, powiatowy rzecznik konsumentów poradził Ci dokładnie to samo co ja poradziłem na tym forum Piotrassowi, który od 1,5 roku użera się z Panasonic'iem i jego serwisem. Niestety Piotrass kupił projektor na firmę i nie chroni go prawo konsumenckie (odpowiedzialność sprzedawcy za zgodność towaru z umową, 1 nieudana naprawa lub brak takiego samego towaru na wymianę albo 14 dni zwłoki sprzedawcy = prawo do odstąpienia od umowy i zwrot gotówki)
Ludzie, pamiętajcie że lepiej korzystać z uprawnień z ustawy konsumenckiej i pociągnąć do odpowiedzialności sprzedawcę, niż korzystać z udzielonej gwarancji (czy to sprzedawcy czy to producenta)!!!
W Polsce i w całej UE żaden sprzedawca nie może umyć rąk i nie zwrócić pieniędzy za buble!!!
Polskie prawo konsumenckie jest zharmonizowane z dyrektywą UE. Niemcy mają bliźniaczą ustawę konsumencką jak Polska.
art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 r. Nr 141 poz. 1176 ze zm.) stanowi iż:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Uwaga: podlegasz ochronie konsumenckiej jeżeli nie kupiłeś projektora na firmę. przeczytaj cała ustawę i zwróć uwagę na ustawową definicję "niezgodności towaru z umową" i sposob skorzystania z roszczenia (zawiadomienie sprzedawcy oraz terminy!)