Phillips 55PFS8109/12 vs. Sony Bravia KDL55W807CSAEP

kintakunta

New member
Zastanawiam się nad zakupem nowego TV. Właściwie byłem już zdecydowany na Phillips’a 55PFS8109/12 (dobre recenzje, fajny dźwięk no i Ambilight, który zawsze chciałem mieć :) ), ale po wizycie w sklepie mam mętlik w głowie, gdyż sprzedawca zdecydowanie odradzał mi ten TV ze względu na jakość obrazu (powidoki przy dynamicznych scenach) jednocześnie mocno lobbując Sony Bravia KDL55W807CSAEP. Budżet, który sobie założyłem to max 5000, Phillips mieści się w nim idealnie, bo kosztuje 4900, Sony jest ciut droższy (5100), ale jest bez okularów (Phillips daje 2 pary), które w oryginale kosztują po 250, ale podobno jakieś Samsungi po 100 powinny dać się sparować. Doradźcie proszę, który z powyższych telewizorów jest lepszym wyjściem. Czy naprawdę warto dopłacać 400-700PLN do Sony? I jesli tak, to czy na pewno będę w stanie sparować okulary Samsung z TV Sony (400 mooooże jeszcze przeżyję, 700 już sporo przekracza mój maksymalny budżet)?
 

RHJG

New member
Bez reklam
Witam sprzedawca miał "zły dzień".Zdecydowałeś się na Philipsa to nic nie zmieniaj !
 

bluray

Banned
Nie słuchaj sprzedawców.
Oni mają kontakt wyłącznie z TV w trybie sklepowym.
Oraz punkty za sprzedaż modeli wg. zasady im mniej sprzedajny tym więcej punktów.
 

kintakunta

New member
Przyznam się szczerze, że nie spodziewałem się tak szybkich i konkretnych odpowiedzi, za które serdecznie dziękuję. Zamówiłem Phillipsa, dowiedziałem się, że mają 2 wystawowe i 1 na magazynie... ze zwrotu - mam nadzieję, że nie będzie jakichś z nim problemów.
 

TV_Maniak78

New member
Sprzedawcy mają czasem plany sprzedażowe, czasem gratisy a czasem bonusy od producentów ;)

Ja się zastanawiam nad 55pfs8209 - ponoć ma mniejszy lag od 8109 a cena 100 pln wyższa.
 

accu

New member
Bez reklam
Przyznam się szczerze, że nie spodziewałem się tak szybkich i konkretnych odpowiedzi, za które serdecznie dziękuję. Zamówiłem Phillipsa, dowiedziałem się, że mają 2 wystawowe i 1 na magazynie... ze zwrotu - mam nadzieję, że nie będzie jakichś z nim problemów.

Witam uprzejmie,

"1 na magazynie...ze zwrotu" , nie powiem , do" ludzi odważnych" należysz .
Zapewne jednak dopytałeś , że będziesz mógł zwrócić bezproblemowo w
ciągu 14 dni , jakby się okazało , np. że telewizor ma xxx godzin pracy .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

kintakunta

New member
Witam uprzejmie,

"1 na magazynie...ze zwrotu" , nie powiem , do" ludzi odważnych" należysz .
Zapewne jednak dopytałeś , że będziesz mógł zwrócić bezproblemowo w
ciągu 14 dni , jakby się okazało , np. że telewizor ma xxx godzin pracy .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:

No właśnie trochę się przeraziłem, ale przecież jest ustawowa rękojmia (niestety nie pamiętam ile dni), ale w sumie masz rację, jest jakaś możliwość sprawdzenia godzin pracy w domowych warunkach?

EDYTA: Ewentualnie powiem, że chcę z innego marketu funkiel nówkę :)
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
Zwrot będzie najlepszy. Pewnie był kilka dni najwyżej w użytkowaniu.
Sprawdź czy jest czysty i nie porysowany.
Uprzedź o tym zamiarze kierownika dzień przed. Wtedy wyda z magazynu sprzedawcom nowy zestaw do czyszczenia matryc.


Tak trzeba bo to ostanie egz. w kraju a TV bardzo dobry.
Szarpnij jeszcze 200 -300 zeta.
Soniak też dobry ale to półka niżej.
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
No właśnie trochę się przeraziłem, ale przecież jest ustawowa rękojmia (niestety nie pamiętam ile dni), ale w sumie masz rację, jest jakaś możliwość sprawdzenia godzin pracy w domowych warunkach?

EDYTA: Ewentualnie powiem, że chcę z innego marketu funkiel nówkę :)

Witam uprzejmie,

Oczywiście , że jest taka możliwość . Mając włączony telewizor kolejno na pilocie
przyciskasz przyciski : 062596 i przycisk OK . Lub : 062596 i przycisk i+

W opcji : Operation hours-->jest podana xxx ilość godzin przepracowanych przez telewizor,
W opcji : Operation hours display-->jest podana xxx ilość włączeń wyświetlacza .

BTW, oczywiście , nie wolno "grzebać" w menu serwisowym , gdyż wtedy utracisz możliwość korzystania z przysługujących uprawnień gwarancyjnych .

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

kintakunta

New member
Kurcze, po przeczytaniu wątku o TV (zacytowanego powyżej - nie mogę sam zacytować, gdyż po kliknięciu na 2 stronę tematu przenosi mnie do kompletnie innego, taka uwaga do admina ;) ) trochę się zacząłem obawiać, ale mam nadzieję, że w razie co będę w stanie zwrócić/wymienić sprzęt, nawet jeśli jest z MM na raty :|

Tak czy inaczej, widziałem, że istnieje możliwość kalibracji sprzętu. Czy jest na forum ktoś z Wawy zajmujący się takowym kalibrowaniem? Chętnie skorzystałbym z takiej usługi... chyba :)

EDYTA: Doczytałem już o problemach z forum na firefox'ie :)
 
Ostatnia edycja:

accu

New member
Bez reklam
Kurcze, po przeczytaniu wątku o TV (zacytowanego powyżej - nie mogę sam zacytować, gdyż po kliknięciu na 2 stronę tematu przenosi mnie do kompletnie innego, taka uwaga do admina ;) ) trochę się zacząłem obawiać, ale mam nadzieję, że w razie co będę w stanie zwrócić/wymienić sprzęt, nawet jeśli jest z MM na raty :|

Tak czy inaczej, widziałem, że istnieje możliwość kalibracji sprzętu. Czy jest na forum ktoś z Wawy zajmujący się takowym kalibrowaniem? Chętnie skorzystałbym z takiej usługi... chyba :)

Witam uprzejmie,
Wpisz w przeglądarkę : skalibruj_tv.pl ( wpisz razem bez znaku_ )
I tam znajdziesz dobrego fachowca od kalibracji ekranów telewizyjnych .:wink:


Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 

kintakunta

New member
Gość w sklepie powiedział, że po wejściu w menu serwisowe, które wcześniej podałeś stracę gwarancję. Znowu miał zły dzień? :)
 

accu

New member
Bez reklam
Gość w sklepie powiedział, że po wejściu w menu serwisowe, które wcześniej podałeś stracę gwarancję. Znowu miał zły dzień? :)

Witam uprzejmie,

Wygląda na to , że tak . Ale przecież możesz obsługującemu powiedzieć , że tą "operację"
może również wykonać on sam , w Twojej obecności w sklepie . Jak nie zna , jak wejść do
menu serwisowego to możesz grzecznie podpowiedzieć jak to zrobić . Jeżeli tej prostej
czynności nie będzie chciał zrobić , będzie to świadczyło , że telewizor ma sporą liczbę
godzin przepracowanych i moim , skromnym zdaniem należy zrezygnować z zakupu .
Ja jeszcze nie spotkałem się nigdy z odmową , aby obsługujący mnie pracownik sklepu ,
gdy telewizor był wystawiony na stoisku odmówił zobaczenia , ile godzin telewizor ma
przepracowanych , jak nie wiedział , jak do menu serwisowego wejść , to korzystał z mojej
pomocy .(czasem był osobiście ciekawy , jak do menu serwisowego się wchodzi)

BTW , zobacz wątek , link do niego poniżej :

www.hdtv.com.pl/forum/sony/119909-sony-zastanawiacie-sie-czy-kupic.html






Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

kintakunta

New member
No właśnie TV był na magazynie. A teraz jest już w domu... Mam 30 dni na ewentualny zwrot.... Czy spec od kalibracji ma uprawnienia do wejścia w menu serwisowe? Może on sprawdzi i wwypisze mi glejt, że to on wchodził? TV miał fabryczne baterie (w folii) i zapieczętowane okulary więc IMHO są dwie opcje. Albo wcześniej był na wystawie i ma naklepanych milion godzin, albo ktoś wziął i okazało się, że jest za duży i ktoś go zwrócił. Dwa mieli na wystawie, więc może ten faktycznie na niej nie był. Cholera wie.
 

accu

New member
Bez reklam
No właśnie TV był na magazynie. A teraz jest już w domu... Mam 30 dni na ewentualny zwrot.... Czy spec od kalibracji ma uprawnienia do wejścia w menu serwisowe? Może on sprawdzi i wwypisze mi glejt, że to on wchodził? TV miał fabryczne baterie (w folii) i zapieczętowane okulary więc IMHO są dwie opcje. Albo wcześniej był na wystawie i ma naklepanych milion godzin, albo ktoś wziął i okazało się, że jest za duży i ktoś go zwrócił. Dwa mieli na wystawie, więc może ten faktycznie na niej nie był. Cholera wie.

Witam uprzejmie,
Ale nie ma czego się bać . W menu serwisowym wybierasz funkcję : Operation Hours i przyciskasz przycisk OK . Pokażą się jakieś cyferki , zapisujesz je i wyłączasz telewizor przy
użyciu pilota . Wszystko . Po co kalibrować obraz profesjonalnie , jeżeli nie wiesz , ile telewizor
przepracował i czy nie pójdzie do zwrotu . Kalibratora nie obchodzi ile godzin telewizor pracował , jego rola jest zupełnie inna .

BTW , podaję Tobie link poniżej , możesz się z nim zapoznać : dotyczy godzin pracy telewizora Philips

www.hdtv.com.pl/forum/philips/77729-liczba-godzin-pracy-pomocy.html

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

kintakunta

New member
Pytałem w kwestii ew. utraty gwarancji. Bo nie skumałem, czy pisałeś wcześniej, że "tak" pracownik miał zły dzień, czy "tak" stracę gwarancję :)
 

jarek9306

New member
Oj takie philipsy u mnie na sklepie sprzedały się dwa... oba wróciły... podobno są z nimi mega problemy... nie wiem jak teraz to jest czy aktualizacje coś poprawiły no ale cyrki były...
 
Do góry