Odstąpienie od umowy jest możliwe dopiero wtedy jeśli usunięcie wady produktu np. poprzez naprawę jest niemożliwe, nieopłacalne lub będzie długo, zbyt długo trwało. I tak też działają sprzedawcy - oczywiście nie wszyscy, ale to ich tylko i wyłącznie dobra wola - obowiązku takiego nie mają.
Możesz liczyć na cud, że w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji nie poinformuję Ciebie, jak i kiedy zostanie ona załatwiona, to wtedy wymiana jak najbardziej.
https://www.uokik.gov.pl/faq_zagadnienia_ogolne.php#faq2340
W ramach rękojmi kupujący może żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad albo
usunięcia wady, może też złożyć oświadczenie o
obniżeniu ceny albo – o ile wada jest istotna – o
odstąpieniu od umowy. Należy przy tym podkreślić, że
sprzedawca w określonych okolicznościach może nie uznać tego wyboru. Zależy to np. od tego czy jest to pierwsza reklamacja, jaki jest charakter wady (istotna/nieistotna) oraz od łatwości i szybkości naprawy albo wymiany towaru.