Philips DLED 9206 z odświeżaniem 100 Hz na rok 2021

conqest

Well-known member
Bez reklam
Mam taką samą konsolę, ten sam tv i ten sam kabel - u mnie nie ma takiego problemu...
Natomiast od zmiany na android 11 (ostatnia aktualizacja) mam problem z dźwiękiem na aplikacjach zainstalowanych w tv (netflix, amazon, disney, hbo, viaplay - nie ma znaczenia jaka). Cały czas "pyka", "strzela" w głośniku... Pomaga restart tv i wtedy działa ok. Natomiast problemu nie ma jak źródłem sygnału będzie np dekoder sat, czy xbox. Czyli odpalam hbo z xboxa i działa ok a z tv strzela w głośniku, chyba że uruchomię ponownie tv wtedy działa ok do następnego włączenia... Tak jakby tv nie radził sobie z aplikacjami które ma zainstalowane. Nie wiem zapycha się jakiś bufor... Jak mówię zrobiło mi się tak po ostatniej aktualizacji, wcześniej było ok.
 

Maly77

New member
Mam taką samą konsolę, ten sam tv i ten sam kabel - u mnie nie ma takiego problemu...
Natomiast od zmiany na android 11 (ostatnia aktualizacja) mam problem z dźwiękiem na aplikacjach zainstalowanych w tv (netflix, amazon, disney, hbo, viaplay - nie ma znaczenia jaka). Cały czas "pyka", "strzela" w głośniku... Pomaga restart tv i wtedy działa ok. Natomiast problemu nie ma jak źródłem sygnału będzie np dekoder sat, czy xbox. Czyli odpalam hbo z xboxa i działa ok a z tv strzela w głośniku, chyba że uruchomię ponownie tv wtedy działa ok do następnego włączenia... Tak jakby tv nie radził sobie z aplikacjami które ma zainstalowane. Nie wiem zapycha się jakiś bufor... Jak mówię zrobiło mi się tak po ostatniej aktualizacji, wcześniej było ok.

Hm. Z telewizorem, z dźwiękiem mam problem tylko wtedy, gdy mam włączoną korektę dźwięku Mimi. Ale u mnie przycina również cały film co kilka sekund, jakby coś się buforowało (zapewne kalibracja mimi). Wywaliłem ją i jest ok ale problem z obrazem - rozciąganiem pozostał. Nie wiem też, co masz na myśli pisząc "ostatnia aktualizacja". Ostatnia była u mnie po wyjęciu TV z pudełka, data jakaś marcowa lub kwietniowa, nie pamiętam.

Z bardzo szybkich obserwacji (więc do przetestowania jeszcze) z moim problemem można sobie poradzić:
1) Gdy rozciągnie się ekran - ponownie uruchomić konsolę (restart) Wtedy już ekran się nie rozciągnie, co sugeruje, że coś gryzie się z ustawieniami, gdy uruchamia się konsolę a wcześniej oglądało się jakieś treści na TV (nie wiem, być może KODI w tle coś miesza lub aplikacja typu Disney)
2) W konsoli Xbox Series X zmienić odświeżanie z 120 na 60hz. Wtedy nie rozciąga się ekran.

Nie zmienia to jednak faktu, że z początku wszystko było OK i nagle siadło:)
Napisze jeszcze do support Philips i Xbox, może cos dopowiedzą.
 

Maly77

New member
Według strony Philips:
Zainstalowana wersja oprogramowania
TPM211EA_101.000.136.218

Najnowsza dostępna wersja oprogramowania
TPM211EA_001.001.233.026

Port HDMI - HDMI 2.1, w TV ustawiony automatyczny tryb GRA
 

pekus1982

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ja ostatnią aktualizację mam z kwietnia i nic nowego nie wyszukuje, a sprawdzam codziennie.
Dziwne.
Dlatego się zdziwiłem jak czytałem niektóre komentarze o nowej aktualizacji.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Końcówka 178.206 to najnowsza. Na reddicie widziałem ktoś otrzymał identyczną wersję już na początku czerwca ale na inny model philipsa.
c802ce4682def2721bc85da54b8c0aa1.jpg


Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Kolega zapodał fotkę

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Maly77

New member
Z serwisu otrzymałem odpowiedź:

"Zalecamy zmianę ustawień HDMI Ultra HD na Optymalny lub Standard."

Póki co się wstrzymam, wczoraj błąd nie wystąpił (ale xbox otrzymał aktualizację dnia 21.7.2020 więc na chwilę obecną ciężko coś stwierdzić)
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Panowie mam takie pytanie -w przypadku bezczynności pojawia się na ekranie komunikat - telewizor wyłączy się za 5 minut aby oglądać dalej naciśnij OK ,czy można to jakoś wyłączyć
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Masz w menu ostawiony fabrycznie czas bezczynności.
Można to zmienić.
Ale często się opłaca , jak telewizor się wyłączy sam i nie pobiera prądu - jeśli na przykład wyszedłeś ...
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Hm. Z telewizorem, z dźwiękiem mam problem tylko wtedy, gdy mam włączoną korektę dźwięku Mimi. Ale u mnie przycina również cały film co kilka sekund, jakby coś się buforowało (zapewne kalibracja mimi).


U mnie jak pisałem problem był tylko z dźwiękiem i po restarcie już go nie było ale DZIĘKI - faktycznie pomogło :)



Ale często się opłaca , jak telewizor się wyłączy sam i nie pobiera prądu - jeśli na przykład wyszedłeś ...


Albo zasnąłeś w nocy przed tv... (ja tego nie wyłączam) :)
 
Ostatnia edycja:

Jimix

Member
Po wejściu do menu serwisowego na TV wyskoczył mi komunikat, że stracę gwarancję kontynuując, więc nie za bardzo można na to wygląda.
 

BlueZxw

Klub HDTV.com.pl
VIP
Panowie znacie może sposób jak wypędzić szkodnika z matrycy? Przyznam szczerze, że pierwszy raz spotykam się z takim problemem..
bf1bf95ed442b0a859e5e25896133131.jpg
 
Do góry