Znalazłem rozwiązanie na ten problem. Testowałem na Huawei z android 7.0, Huawei z android 8.0 i Redmi z android 9.0. Systemy cast'owania obrazu żadnego z nich nie wykrywały natywnie tego telewizora. Ponieważ castowanie YouTube i Spotify działało, było to dezorientujące, tym bardziej, że castowanie z Zdjęcia Google podejmowało próbę połączenia, ekran Philipsa na sekundę się wygaszał i połączenie się zrywało. Wszystkie apki i na telefonach i na TV miałem świeżo zaktualizowane.
Dzięki Twojemu postowi zamiast szukać w Chromecast zainstalowałem Google Home, ale z początku nie widziałem telewizora. Po restarcie telefonu TV pojawił się i dodałem go do urządzeń w Domu. Zaprosiłem też pozostałe telefony (czyli konta google) do stworzonego Domu, ale chociaż widziały one TV, to każdy miał ten sam problem, co u Ciebie - była próba połączenia, na jakieś 10 sekund wygaszenia ekranu, po czym rozłączały się.
Oczywiście przed połączeniem otrzymywałem od apki Google Home w telefonie komunikat, że urządzenie (nie wiem czy tel. czy TV?

) nie jest zoptymalizowane do castowania - ten komunikat był o tyle pomocny, że z niego przeszedłem do pomocy Google Home, gdzie znalazłem info, że...
A. TV musi się łączyć po Wi-Fi, a nie po kablu (hmm, no spoko)
B. Usługi Google Play MUSZĄ mieć uprawnienie do korzystania z mikrofonu.
W rzeczywistości okazało się, że w każdym telefonie dostęp do mikrofonu muszą mieć
1. Google Play services for Instant Apps
2. Usługi Google Play
3. Home (tj. Google Home)
a w zależności od telefonu, dodatkowo
- Android Accessibility Suite
- aplikacja typu ScreenCast, MirrorCast, MiraCast - cokolwiek, co jest natywnym narzędziem do castowania w Twoim telefonie.
To jeszcze nie koniec, ale już wiedz, że natywna apka Twojego telefonu do castowania i tak nie będzie widzieć telewizora, ale za to Google Home będzie i będzie działać.
Ostatnie kroki:
1. Restart telefonu (żeby apki faktycznie się zrestartowały i nowe uprawnienia załapały)
2. Restart Philipsa za pomocą kabla

- tak, bo wiesz, że pilot tylko usypia telewizor - cel ten sam co powyżej.
3. W telefonie w apce Home podejmij próbę połączenia i zignoruj komunikat o braku optymalizacji - po prostu kontynuuj. Pierwsza próba zakończy się niepowodzeniem.
4. Zaraz po niej wykonaj kolejną próbę - ta z lekkim opóźnieniem, ale połączy się i wszystko będzie działać pięknie - cast całego ekranu, łącznie z obracaniem telefonu.
Od teraz kolejne łączenia za pomocą Home będą się już udawały za pierwszym razem, ale komunikat o braku optymalizacji będzie zawsze, do zignorowania.
Od teraz też będzie działać (już bez użycia Home) castowanie z apki Zdjęcia Google.
Ważne - ponieważ przełączyłeś TV z kabla na Wi-Fi, to obciążasz tym bardziej sieć i masz wolniejsze łącze, bo tylko po 2,4 GHz czyli max 23-30 MBit i możesz widzieć artefakty oglądając telewizję z apek po sieci.
1. W ustawieniach sieci w TV zmień połączenie na przewodowe i od teraz możesz całkowicie wyłączyć w TV moduł Wi-Fi.
2. Po tym przełączeniu się na kabel musisz ponownie zrestartować TV (kablem z gniazdka) i telefon też, żeby Home nie szukał telewizora po Wi-Fi.
Gotowe, ciesz się castowaniem do woli. Pozdrawiam serdecznie!