Ustawinia funkcji jakości obrazu pod Tv HD, plus opis.
Oprogramowanie FW 150.92 - wcześniej miałem .88
Należy wspomnieć, że wszystkie predefiniowane ustawienia fabryczne 8 style obrazu, nie nadają się do niczego, chyba że do wypalania oczu nędzą na ekranie. Dlatego wszystkie style należy ustawić od nowa pod konkretne potrzeby. Dzień, noc, 3D, komputer, konsole, film, sport, foto, low energia i tak powinny się nazywać fabrycznie, albo dać edycje nazw użytkownikowi.
Moje ustawienia będą bazowe, uniwersalne, raczej na wieczór i noc, od których każdy będzie mógł wyprowadzać drobne korekty na inny profil użytkowy. Wyjaśnię co ruszać a co powinno być nietknięte i obecne w każdym profilu.
Najważniejsza opcja, od której zależy wszystko inne, to kontrast funkcji backlight.
Powyżej 50%, im wyższy, tym bardziej degraduje i zniekształca obraz w mojej propozycji.
Czym się charakteryzują moje ustawienia?
Maksymalną ostrością, czyli tym czym powinien błyszczeć telewizor FullHD.
Nie po to kupowałem Tv, żeby nie mieć na nim detaliczności szczegółów - pod tą właściwość testowałem, ustawiałem odbiornik. Chodzi o to żeby wysoka ostrość była akceptowalna i nie burzyła innych walorów obrazu. Wszystkie ustawienia strojone tak, aby wszystkie przejścia tonalne odcieni szarości było widać w jak największym zakresie.
Dlatego kontrast backlight - 32
Dlaczego taki niski backlight? Za wysoki powoduje, że ostre biele świecą i się zlewają. Nie może tak być. Musi być widać bardzo jasne refleksy, blaski a nie rozpaćkaną świecącą breje. Braki jaskrawości nadrobimy wyższą jasnością i kontrastem wideo, dynamicznym podświetleniem a także czasem gammą. Niska wartości tylnego podświetlenia jest najlepszym posunięciem, w celu zminimalizowania negatywnych efektów takich jak clouding, banding, latarki.
Wysoki backlight powoduje też prze ostrzenie obrazu, które męczy wzrok nienaturalnością
Powoduje też migotliwość szumów na ciemnych, lub pstrokatych partiach obrazu.
To wszystko tyczy się ostrości która ma być ustawiona uwaga! Na...
Ostrość - 10
Ktoś pomyśli ten człowiek upadł na głowę - zobaczycie że nie.

Co jest warunkiem ABSOLUTNIE KONIECZNYM, aby mieć ustawienia na takiej ostrości?
Musi być włączona: Redukcja szumów na MAX
Tylko wtedy będzie czysty, ostry niemęczący obraz, który można podziwiać bez końca.
Te 3 powyższe funkcje tak ustawione są kluczowe dla całego efektu, ale inne też muszą być, aby zrównoważyć te powyższe, czyli dalej:
Kolor - 60 i profil Własny - tu co kto preferuje - ja mam RGB ustawione po 100.
ZAAWANSOWANE
Czujnik światła - przy tym profilu obojętnie, ale włączony nie szaleje tak jak przy wypalających oczy profilach i ja mam włączony.
Gamma - Od 0 do -4 / Jeżeli komuś za ciemny obraz to można śmiało dać na -4 i ja tak przeważnie mam, bo widać więcej w czarnych partiach. Fabrycznie stopień regulacji jest niewielki, więc tutaj niczego się nie zepsuje.
Temperatura kolorów - Własne
Osobista temperatura kolorów - RGB 100
Do filmów można zastosować nastawy zaproponowane przez kolegę Szybala, które są gdzieś w tym wątku. Bardzo przyjemnie stonowane i wyważone (spora korekta), są odmianą od codzienności.
Kontrast video - 75
W profilu na słoneczny dzień możemy dać na 100 - nie powoduje degradacji tej kompozycji.
Jasność - 60
Mus aby podbić wrażenie zbyt ciemnego obrazu i zarazem wyciągnąć najlepsze przejścia tonalne szarości.
PIXEL PRECISE HD
HD Natural Motion - Maksimum
Najbardziej kontrowersyjna funkcja, więc muszę się tu rozpisać.
Gdy była niedopracowana, artefakty bardzo drażniły, ale teraz są już tylko minimalne i rzadko widoczne. Najbardziej dokuczały wokół loga, niektórych napisów i szybko zmieniających się w różnych kierunkach elementów w obrazie. Na tym sofcie i przy moich ustawieniach niemal zniknęły z loga i naprawdę ciężko ich się tam dopatrzeć. Są jeszcze czasem na niektórych materiałach w elementach, ale nieposzatkowane i pojawiające się na milisekundy, więc całkowicie do zaakceptowania.
Po co jest HDNM?
Tu upłynniacz obrazu niesłusznie zwany "teatrem"
Ludzie od zawsze przyzwyczajeni do obrazu kinowego i 24/25 k/s niechętnie, lub wcale nie mogą się przestawić na realizm. Nasze dzieci, wnuki będą się kiedyś z nas śmiać, że oglądaliśmy stroboskop.
W kinie tego nie widać bo analogowa kamera filmowa niedostatek klatek kompensuje rozmyciem obrazu a nie tak jak na cyfrowym komputerze obraz zaczyna drobniej lub mocno skakać.
W dawnych, małych ekranikach crt, nie było to wcale odczuwalne, ale w dobie cyfrowego nagrywania, transmisji i odbioru efekt jest odczuwalny w postaci stroboskopu - tym bardziej widoczny im większy jest ekran.
Nasz tv ma elektroniczne 400hz, czyli interpoluje 3 dodatkowe klatki z klatki podstawowej, co daje razem 4. Zależnie od źródła daje to 25/30 klatek razy 4, czyli 100/120 k/s.
Niech ktoś zagra w FPS przy 25 i 100 i powie kiedy lepiej się gra? To jest to samo.
Dlatego gdyby mnie było stać kupiłbym tv z 1200hz, które są na rynku.
Już to tu pisałem, że jeśli ktoś chcę zostać w przeszłości to może, ale ja wybieram rzeczywistą płynność, której rzekomy nie naturalizm roi się w głowach skostniałych mózgów.
HDNM ma jeszcze nie najlepsza markę, bo pomysły inżynierskie na jego perfekcyjna realizacje jeszcze są doszlifowywane. Kto się zmusi z miesiąc dużo oglądać z max HDNM, to potem nie wróci do stroboskopu - od razu go wtedy zobaczy.
Clear LCD - włącz - to jest funkcja którą najmniej rozumiem i nie widzę jej efektów.
Ostrość zaawansowana - Włącz
Tu pewnie kolejny szok, ale daje maksymalne szczegóły kosztem gorszej gładkości obrazu, więc nie wszystkim ją polecam. Najlepiej wytestować ją na końcu i zdecydować czy zostawić.
Kontrast dynamiczny - wyłącz w profilu nocnym - włącz w profilu dziennym.
Dynamiczne podświetlenie - Odpowiada za microdiming, czyli strefowe wygaszanie. Tu według uznania, wyłączone nie będzie przyciemniać i tak już nie najjaśniejszego obrazu a włączone poprawia głębokość czerni, kosztem gorszej tonacji w ciemnych partiach.
Wzmocnienie kolorów - wyłącz - podbija nasycenie na max, czyli 130, więc nienaturalnie.
Redukcja usterek MPEG - tu nieistotne, ja mam włącz.
To by było na tyle ustawień do oglądania telewizji. Profil ustawiony na noc ciągnie średnio 45 wat.
Czyli zgodnie z zaleceniami producenta, średnia roczna, przy prawidłowo ustawionym obrazie 55 wat, za co te odbiorniki dostały nagrodę EISA za energooszczędność.
W profilu 3D trzeba tylko podbić backlighte pod swoje oczy, bo jest zawsze przyciemnione i wszystko.
Ustawiać na dobrym kanale HD, patrząc jak zmienia się obraz w trakcie procedury i cieszyć się super obrazem za rozsądną kasę.