Panasonic SD900

Maxx72

New member
3 surowe pliki 1080p,HA1080,HG1080 skopiowane z karty pamięci po wyjęciu jej z mojej HDC-SD900 Desktop.7z
Kręcone niestety "z ręki" :(

Complete name : F:\1080p.MTS
Format : BDAV
Format/Info : Blu-ray Video
File size : 105 MiB
Duration : 32s 582ms
Overall bit rate : 26.9 Mbps
Maximum Overall bit rate : 28.0 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.2
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Format settings, GOP : M=3, N=24
Codec ID : 27
Duration : 32s 120ms
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 25.5 Mbps
Maximum bit rate : 26.0 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 50.000 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.246
Stream size : 97.5 MiB (93%)

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : 129
Duration : 32s 192ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Delay relative to video : -40ms
Stream size : 1.47 MiB (1%)

Text
ID : 4608 (0x1200)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144
Duration : 31s 616ms
Delay relative to video : -40ms
-----------------------------------
Complete name : F:\HA1080.MTS
Format : BDAV
Format/Info : Blu-ray Video
File size : 65.0 MiB
Duration : 31s 142ms
Overall bit rate : 17.5 Mbps
Maximum Overall bit rate : 18.0 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.0
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Format settings, GOP : M=1, N=24
Codec ID : 27
Duration : 30s 640ms
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 16.4 Mbps
Maximum bit rate : 16.8 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 25.000 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Interlaced
Scan order : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame) : 0.317
Stream size : 60.0 MiB (92%)

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : 129
Duration : 30s 752ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Delay relative to video : -80ms
Stream size : 1.41 MiB (2%)

Text
ID : 4608 (0x1200)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144
Duration : 30s 176ms
Delay relative to video : -80ms
------------------------------------
Complete name : F:\HG1080.MTS
Format : BDAV
Format/Info : Blu-ray Video
File size : 50.5 MiB
Duration : 33s 57ms
Overall bit rate : 12.8 Mbps
Maximum Overall bit rate : 18.0 Mbps

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.0
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Format settings, GOP : M=1, N=24
Codec ID : 27
Duration : 32s 560ms
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 11.9 Mbps
Maximum bit rate : 16.8 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 25.000 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Interlaced
Scan order : Top Field First
Bits/(Pixel*Frame) : 0.230
Stream size : 46.3 MiB (92%)

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : 129
Duration : 32s 672ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Delay relative to video : -80ms
Stream size : 1.50 MiB (3%)

Text
ID : 4608 (0x1200)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144
Duration : 32s 96ms
Delay relative to video : -80ms
 
Ostatnia edycja:

xgrzesx2

Member
Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami dotyczącymi ustawień mikrofonu w tej kamerze. Trochę już ponagrywałem i na wielu nagraniach słychać spory szum. Ostatnio robiłem nagranie na ustawieniach manualnych gdzie ustawiłem czułość mikrofonu na -9 z włączoną opcją AGC i również szum jest słyszalny. W kilku miejscach ktoś radził, żeby wyłączyć AGC ale wolałbym nie wyłączać tej funkcji bo dzięki niej unikam przesterów.

Co w ogóle oznacza ustawiany poziom mikrofonu jeśli włączone jest AGC ?
Czy to ustawienie obniża tylko maksymalny poziom dostępnej czułości dla AGC ?
 

slimak

New member
Bez reklam
Co w ogóle oznacza ustawiany poziom mikrofonu jeśli włączone jest AGC ?


Set+AGC = ręczne ustawienie + ingerencja automatyki tylko przy za głośnych ujęciach.
Ale trzeba pamiętać, że przy włączonej opcji [zoom mic] przy zoom x1-> x12 kamera wzmocni czułość mikrofonu pomimo ustawienia [set] lub [set+AGC] oraz, że ustawienia manualne nie działają na [AI].

P.S Jeżeli zależy nam na kontroli dźwięku najlepiej jest używać podczas nagrywania słuchawek z dobrą izolacją od otoczenia.

P.S2 Panasoniki z powodu wiatraczka nie należą do najcichszych, może to jest źródłem problemu.

P.S3 Obecnie jest już dużo suchych liści na drzewach, a kamera nagrywa ich szum w taki sposób, że czasami można pomylić dźwięk liści z szumem elektroniki. :-(
 
Ostatnia edycja:

xgrzesx2

Member
A Wy jaki poziom głośności ustawiacie przy filmowaniu na zewnątrz jeśli otoczenie nie jest głośne i chodzi o zarejestrowanie głównie dialogów ?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

PawełG

New member
A Wy jaki poziom głośności ustawiacie przy filmowaniu na zewnątrz jeśli otoczenie nie jest głośne i chodzi o zarejestrowanie głównie dialogów ?
Zmiana poziomu ogólnego nic Ci nie da, bo działa jednakowo na całe nagranie. Jeśli chcesz uwypuklić dialogi to przychodzą mi na myśl cztery rozwiązania:
1. Włączone [zoom mic] i kręcenie z większej odległości przy dłuższej ogniskowej. [zoom mic] spowoduje wzmocnienie sygnału wspólnego dla lewego i prawego kanału. Pomoże w pewnym stopniu, oczywiście jeśli źródło dźwięków otoczenia nie znajduje się też z przodu (za filmowanymi osobami). No i poza tym ten sposób wpłynie też na kompozycję (perspektywa, głębia ostrości itd.).
2. Mikrofon kierunkowy podpięty do kamery. Piszesz w wątku o SD900 więc rozumiem, że masz tę kamerę więc i gniazdo mikrofonu. Zastrzeżenie to samo co wyżej co do kierunku źródła zakłóceń, ale możesz kręcić z bliska.
3. Rozwiązanie typowo reporterskie, chyba najlepsze, to też zewnętrzny mikrofon, ale umieszczony przy filmowanych osobach. Wada to konieczność zaangażowania "dźwiękowca", ustawienie mikrofonu na jakimś stojaku (odpada kręcenie osób poruszających się) lub zaangażowanie filmowanych osób - przypięcie mikrofonu lub jedna z nich trzyma (nie zawsze możliwe, poza tym będą się raczej zachowywały nienaturalnie). Sam mikrofon można podpiąć do kamery na kablelku, lub użyć choćby dobrego dyktafonu i dźwięk domiksować w edytorze wideo.
4. Rozwiązanie programowe - pobawić się korektorem dźwięku w edytorze wideo. Podbić pasmo w zakresie mowy, byle nie przesadzić bo wyjdzie sztucznie. Najlepiej odsłuchiwać na dobrych słuchawkach półotwartych.
 

slimak

New member
Bez reklam
Odchodząc od tematu dźwięku.
Dużo osób używa w Panasonicach przysłony by uzyskać zmiany w charakterze obrazu (głębia ostrości, Bokeh). Większość z nich zdaje sobie sprawę, że przy przetworniku 1/4 cala zmiany będą niewielkie, ale prawie nikt nie wie, że Panasonic „oszukuje” przy pokazywaniu parametrów przysłony powyżej f2,8.

Zachowanie kamer Panasonic:
600/700/750/800/900

Po uwzględnieniu, że każda ustawiona w menu wartość przysłony ma dwie różne jasności (a i b).


.
..
….
………..
Ręczne ustawienie F2,0a -> fizyczny otwór f2,0? (kamera pokazuje f2,0 )
Ręczne ustawienie F2,0b -> fizyczny otwór f2,2? (kamera pokazuje f2,0 )
Ręczne ustawienie F2,4a -> fizyczny otwór f2,4? (kamera pokazuje f2,4 )
Ręczne ustawienie F2,4b -> fizyczny otwór f2,6? (kamera pokazuje f2,4 )
Ręczne ustawienie F2,8a -> fizyczny otwór f2,8 (kamera pokazuje f2,8 )
Ręczne ustawienie F2,8b -> fizyczny otwór f2,8+ND15%? (kamera pokazuje f2,8 )
Ręczne ustawienie F3,4a -> fizyczny otwór f2,8+ND30%? (kamera pokazuje f3,4)
Ręczne ustawienie F3,4b -> fizyczny otwór f2,8+ND40%? (kamera pokazuje f3,4)
Ręczne ustawienie F4,0a -> fizyczny otwór f2,8+ND50%? (kamera pokazuje f4,0)
Ręczne ustawienie F4,0b -> fizyczny otwór f2,8+ND60%? (kamera pokazuje f4,0)
Ręczne ustawienie F4,8a -> fizyczny otwór f2,8+ND70%? (kamera pokazuje f4,8 )
Ręczne ustawienie F4,8b -> fizyczny otwór f2,8+ND80%? (kamera pokazuje f4,8 )
Ręczne ustawienie F5,6a -> fizyczny otwór f2,8+ND90%? (kamera pokazuje f5,6)
Ręczne ustawienie F5,6b -> fizyczny otwór f2,8+ND100% (kamera pokazuje f5,6)
Ręczne ustawienie F6,8a -> fizyczny otwór f3,4?+ND100% (kamera pokazuje f6,8 )
Ręczne ustawienie F6,8b -> fizyczny otwór f3,7?+ND100% (kamera pokazuje f6,8 )
Ręczne ustawienie F8,0a -> fizyczny otwór f4,0?+ND100% (kamera pokazuje f8,0)
Ręczne ustawienie F8,0b -> fizyczny otwór f4,4?+ND100% (kamera pokazuje f8,0)
…..
..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Automatyka kamery (wersja „NTSC”) w trybie [IA/manual] ciemno->jasno.

1/60 f1,5a
1/60 f1,5b
1/60 f1,7a
1/60 f1,7b
1/60 f2,0a
1/60 f2,0b
1/60 f2,4a
1/60 f2,4b
1/60 f2,8a
1/100 f2,8a
1/120 f2,8a
1/250 f2,8a
1/350 f2,8a
1/500 f2,8a
1/60 f2,8b+ND100% (kamera pokazuje f5,6)
1/100 f2,8b+ND100% (kamera pokazuje f5,6)
1/120 f2,8b+ND100% (kamera pokazuje f5,6)
1/250 f2,8b+ND100% (kamera pokazuje f5,6)
1/350 f2,8b+ ND100% (kamera pokazuje f5,6)
1/500 f2,8b+ ND100% (kamera pokazuje f5,6)
1/500 f3,4a+ ND100% (kamera pokazuje f6,8 )
1/500 f3,4b+ ND100% (kamera pokazuje f6,8 )
1/500 f4,0a+ ND100% (kamera pokazuje f8 )
1/500 f4,0b+ ND100% (kamera pokazuje f8 )
1/500 f4,8a+ ND100% (kamera pokazuje f9,6)
1/500 f4,8b+ ND100% (kamera pokazuje f9,6)
…..
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Czy ktoś wrzucił nagrania do Sony PMB, u mnie pojawia się jakiś problem, a chciałem z ciekawości wyciąć fragment, ale się nie da.
Nie wiem czy przypadkiem program od Sony czegoś nie sprawdza w nagraniach.


Miałem kupić ta kamerę, ale chyba poczekam na nowości od Sony Panasonic i Canon.
Na dzisiaj kupię sobie aparat do kręcenia filmów bo już mi się nie chce chodzić z kamerą.
 

Xamil

New member
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak sprawuje się oryginalna bateria z zestawu. Trzyma w miarę długo, czy raczej trzeba dokupić zapasowe?
 

Pogoń

New member
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak sprawuje się oryginalna bateria z zestawu. Trzyma w miarę długo, czy raczej trzeba dokupić zapasowe?
W instrukcji (do pobrania na stronie Panasonica) masz fajną tabelkę dotyczącą czasu pracy kamery. Na dołączonym do zestawu akumulatorze kamera działa poniżej godziny.
 

xgrzesx2

Member
Mam pytanie do posiadaczy SD900. Chodzi o przełącznik trybu odtwarzanie/nagrywanie/zdjecia. U mnie przełącznik ten lekko lata co powoduje ze operujac zoomem nagrywa sie dzwiek latajacego przełacznika. U Was tez przełącznik jest lekko luźny ?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
 

xgrzesx2

Member
Wymiana nie wchodzi w grę po kamere mam od roku tylko ze nie używałem jej tak na prawdę bo kupiona była specjalnie na wyjazd rok temu i na wyjeździe po nagraniu 7 minut materiału kamera padła. Potem leżała miesiąc w serwisie.
 

murphy

New member
A ja mam pytanie do posiadaczy kamery SD800. Kupiłem akumulator (zamiennik) VW-VBN260. I wszystko działa niby ok, ale są straszne luzy po założeniu (delikatnie przesuwa się przy każdym ruchu kamery). Przy oryginalnym akumulatorze też były luzy, ale że był o połowę mniejszy więc nie były tak wyczuwalne (dopiero przy dotykaniu go). Niby nie przeszkadzają te luzy w użytkowaniu (wszystko styka i działa), ale są mocno denerwujące i nie wiem czy czasem nie będą nagrywać się te "stuki" przemieszczającego się akumulatora. Czy Wy też macie takie luzy w swoich kamerach/akumulatorach czy tylko mi się trafił taki egzemplarz ?
 

SOBER1Z

New member
Mam dokładnie to samo w swojej SD800, zarówno oryginalne akumulatory jak i zamienniki mają luzy. Jak dla mnie dużym problem to raczej nie jest, musiałbym cały czas potrząsać ręką by to "stukanie" się nagrało.
 

xgrzesx2

Member
Mam pytanie dotyczące poszczególnych opcji czułości mikrofonu. Mniej więcej wiem o co chodzi ale do końca tych opcji nie rozumiem. Mamy następujące opcje:
Auto
Ustaw+AGC
Ustaw

Co tak na prawdę robi AGC ? Czy AGC kontroluje czułość mikrofonu i podczas filmowania w ciszy zwiększą czułość a w przy filmowaniu w głośnym otoczeniu czułość zmniejsza ? Czy może AGC odpowiada tylko za likwidowanie przesterów ? Czym różni się opcja AUTO od USTAW+AGC ? Czy może jest tak, że w trybie AUTO działa AGC w załym zakresie czułości mikrofonu tzn. do najbardziej czyłego a w tryb Ustaw+AGC to ten sam automat tylko z ograniczoną maksymalną czułością przez użytkownika ?

W opisie trybu AUTO jest:
Funkcja AGC włączona i poziom nagrywania jest regulowany automatycznie.

Ale "poziom nagrywania jest regulowany automatycznie" jest spowodowane tym, że AGC jest włączone ? Czy są to może dwie oddzielne cechy trybu Auto: regulacja automatyczna, AGC.

W instrukcji jest jeszcze napisane:
Wskaźnik poziomu wejścia mikrofonu przedstawia najwyższą głośność mikrofonów.
Czyli oznaczałoby to, że ustawiony poziom nie jest stały tylko maksymalny.
 
Do góry