Panasonic powraca na rynek amerykański z telewizorami OLED, 10 lat po wycofaniu się z produkcji plazm
Firma Panasonic ogłosiła, że powraca na rynek amerykański po długiej przerwie. Początkowo zaprezentuje jeden telewizor miniLED LCD i dwie serie OLED, w tym flagowy model Z95A z technologią MLA OLED i technologią Fire TV.
Podczas konferencji prasowej, Panasonic określił to jako „wiadomość, która zdarza się raz na dziesięć lat”. Sformułowanie to jest trafne, biorąc pod uwagę, że dział telewizorów Panasonic wycofał się z rynku amerykańskiego wkrótce po wyjściu z rynku telewizorów plazmowych w 2014 r.
- „Stany Zjednoczone są dla nas niezwykle ważne i odkąd wyjechaliśmy dziesięć lat temu, moją misją było znalezienie sposobu na powrót. Dzisiaj kończy się ta długa podróż i zaczyna się nowa, aby zapewnić amerykańskim konsumentom nowe możliwości wyboru. W tym roku rozpoczęliśmy globalną współpracę z Amazon, aby nowe inteligentne telewizory Panasonic miały wbudowany Fire TV. Te telewizory zostały już wprowadzone na rynek w Japonii, Azji, Oceanii i Europie, a reakcja konsumentów zdecydowanie przekroczyła nasze oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że konsumenci w USA również będą nimi zachwyceni” — powiedział Yasunari Anan, wiceprezes wykonawczy Panasonic Entertainment & Communication.
Podczas przerwy Panasonic nadal konkurował w Europie i innych regionach, oferując jedne z najlepszych telewizorów OLED na rynku, w tym modele z technologią MLA OLED. Jednak Panasonic stracił znaczną przewagę w segmencie telewizorów podstawowych i średniej klasy.
Efekt Amazon
Spekulowano o powrocie do USA, ponieważ Panasonic ogłosił wcześniej w tym roku, że rezygnuje ze swojej wewnętrznej platformy telewizyjnej MyHomeScreen na rzecz platformy Fire TV firmy Amazon.Przejście na Fire TV oznacza, że Panasonic może od samego początku oferować dostęp do niemal wszystkich istotnych aplikacji streamingowych w USA.
Od dziś Panasonic będzie wprowadzał na rynek w USA swój flagowy model Z95A MLA OLED (tylko 65"), średniej klasy Z85A OLED (55-65") i miniLED LCD W95A (55-85"). Wszystkie trzy modele zostały zaprojektowane i opracowane w Japonii przez Panasonic i dostrojone przez Company 3 w Hollywood.
Oferta telewizorów Panasonic na rok 2024 w USA
Panasonic powiedział, że modele 2024 będą dostępne w USA za pośrednictwem Amazon, Costco i innych dealerów. Będą one bezpośrednio konkurować z modelami OLED od LG, Sony i Samsunga.
To nie jest pełna oferta na 2024 rok, ale to początek, ponieważ Panasonic początkowo skupia się na segmencie premium.
Aktualizacja ATSC 3.0 tej jesieni
Paul Williams, zastępca dyrektora generalnego Panasonic Corp, stwierdził, że Panasonic jest teraz „w sytuacji, w której możemy ponownie rozpocząć ekspansję”, dodając, że jesienią tego roku zmodernizuje telewizory, aby obsługiwały strojenie ATSC 3.0 w USA, a także przeprowadzi aktualizację oprogramowania Calman Ready.Jedyną zmianą sprzętową w porównaniu do wersji europejskich jest pilot zdalnego sterowania, który jest czarny i ma mniej przycisków.
flatpanelshd