Panasonic HDC-SX5

Krzysztofp.

New member
Kamera HD która posiada prawie same zalety i jedną acz zasadniczą wadę.
Ale do rzeczy. Zaczną od ...dźwięku. Po prostu rewelacja. Miałem w swoim użytkowaniu kilka kamer z wyższej półki segmentu konsumenckiego, więc wiem co piszę. Czułość i czystość na 6. Teraz edycja obrazu. Nie tylko można usuwać dowolne sceny, ale (sonowcy nie czytać) ciąć materiał w dowolnych miejscach (klatki kluczowe) i kasować. 3-sek. bufor pamięci działa tak jak powinien czyli świetnie. Przejście z bufora do recordingu płynne. Focus działa szybko i generalnie trzyma. Ostrość jak na amatorskie HD b.dobra. Kamera posiada tryb szybkiego uruchamiania. W tym trybie można rejestrować już po ok. 1 sek. Balans bieli poprawny. Czasami głupieje, ale rzadko. Stabilizacja skuteczna. Teraz wady a właścieie jedna. 13Mbps to widać. Artefakty w szczególności na drobnych deseniach nie do przełknięcia. No cóż mniejsza kompresja u Canona swoje robi. Ogólnie kamera na ... no właśnie.
 

viValdi

New member
Bez reklam
Krzysztofp. napisał:
Teraz wady a właścieie jedna. 13Mbps to widać. Artefakty w szczególności na drobnych deseniach nie do przełknięcia.

Do porównania trzeba wziąć Canon HR10 i Sony UX7. Na stronie Canona nie ma informacji o przepływnościach. Na stronie Sony - w trybie HD HQ+ przepływność 12Mbps.

Zatem "artefakty" nie są skutkiem zbyt małej przepływności, bo jeżeli tak to Sony i Canon (jak się domyślam) miały by takie same problemy.
 

hypnos

New member
Krzysztofp. napisał:
13Mbps to widać. Artefakty w szczególności na drobnych deseniach nie do przełknięcia. No cóż mniejsza kompresja u Canona swoje robi. Ogólnie kamera na ... no właśnie.


Dysponujesz jakimś demonstracyjnym materaiłem aby zobaczyć ją w akcji ?
 

seneka

Member
Wiekszość kamer ma maksymalną rozdzielczość 1440 x 1080 i wtedy 15 Mbit/s spokojnie starczy- tyle maja kamery z dyskiem albo na pamięci flash. Panasonic w HDC-SX5 zwiększył rozdzielczość do 1920x1080 ( czyli o 33%) i zarazem zmniejszył bitrate do 13 MBit/s. Dla porównania w JVC Everio GZ-HD7 przy rozdzielczości 1920x1080 bitrate wynosi 30 Mbit/s czyli prawie 2,5 x więcej. Nic dziwnego że masz artefakty. W dodatku dali małą matrycę jak na taką rozdzielczość - tylko 1/6" 3CCD.
 

garmul

New member
seneka napisał:
Wiekszość kamer ma maksymalną rozdzielczość 1440 x 1080 i wtedy 15 Mbit/s spokojnie starczy- tyle maja kamery z dyskiem albo na pamięci flash. Panasonic w HDC-SX5 zwiększył rozdzielczość do 1920x1080 ( czyli o 33%) i zarazem zmniejszył bitrate do 13 MBit/s. Dla porównania w JVC Everio GZ-HD7 przy rozdzielczości 1920x1080 bitrate wynosi 30 Mbit/s czyli prawie 2,5 x więcej. Nic dziwnego że masz artefakty. W dodatku dali małą matrycę jak na taką rozdzielczość - tylko 1/6" 3CCD.
Czy to samo będzie w kamerach SD1 lub SD5? A może ograniczyć rozdzielczość z fullHD do 720p (o ile się da?) i wystarczy?
SD1 ma większą matrycę - będzie lepsza?
 

Krzysztofp.

New member
Moje uwagi miały na uwadze jedynie podzielenie się wrażeniami z eksploatacji kamery. To, że będą artefakty nie miałem złudzeń. Po cichu miałem jednak nadzieję, że będą ciut mniejsze. No cóż, cudów nie ma, to nie polityka.
A swoją drogą, jeżeli nawet na HD Discovery występują, to czego wymagac od kamerki za 3 koła z kawałkiem. Cholerne kodeki.
 

krystian

New member
Witam,
Mam zamiar kupic SD5 lub SX5, czy moze ktos udostepnic lub przeslac na maila jakis 10 sek film nagrany w najlepszej jakosci?
Chcialbym w praktyce zobaczyc jaka jakosc jest z tej kamery.

Pozdrawiam.
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Nie można porównywać ze sobą bitrate dla h.264 i Mpeg2 - to są dwa różne światy. O ile dla h.264 transfer 12000 Kbit/s można uznać z bardzo dobry to dla Mpeg2 byłby zdecydowanie za mały.
Krzysztofp. napisz w jaki sposób odtwarzasz materiał nagrany w HDC-SX5 i opisz dokładnie przedmiot filmowania oraz warunki przy jakich zauważyłeś artefakty. Przy odtwarzaniu sprzętowym materiału źródłowego (nie z PC-ta) i wyświetlaniu na dużym ekranie full HD ja nie mogę się dopatrzyć żadnych artefaktów, makrobloczków czy też pikselozy -jak kto woli, wynikłych z kodowania. Owszem jeżeli się filmuje np oświetloną silnymi skośnymi promieniami słońca drobnofalistą blachę na dachu i występuje ruch kamery to pojawia się jakby migotanie ale to bardziej przypomina efekt optyczny. Przy filmowaniu krajobrazów, architektury, ludzi i tego wszystkiego co normalnie nas otacza, odtwarzany obraz jest czysty jak łza i w niczym nie ustępuje temu z kamery Sony. Tak ja to widzę.
 

Adam_Max

New member
Witam
Chciałbym kupić tą kamerkę ale nie znając się na sprzęcie nie wiem czy to na pewno dobry wybór dla mnie.
Telewizor mam zwykły sony 29" bez HD z wejściem 3xchinch z przodu (Euro z tyłu zajęte) do tego DVD Viwa 128Ui oczywiście komputer do obróbki.
Rozumiem że kiedy mój telewizor padnie będe musiał kupić z HD bo innych już nie będzie i wtedy dopiero wykorzystam zalety kamery.
To co mnie nurtuje to czy na stan dzisiejszy ta kamera będzie dobrym wyborem dla. Nie wiem czy będę mógł sobie archiwizować filmy w najwyższej rozdzielczości a na dzisiejsze potrzeby przekonwertować je sobie do niskiej rozdzielczości do formatu czytanego przez zwykłe DVD.
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
 

Galczych

New member
Pytanie co prawda nie jest do mnie, ale ja tez widze te artefakty, ale juz zauwazylem ze sa one na wszystkich kamerach AVCHD niezaleznie czy to panas, sony czy canon.
Mam tylko pytanie, bo ja probki ogladalem z laptopa na projektorze, i moze tu jest pies pogrzebany. Bo ty sugerujesz aby wykorzystac inny odtwarzacz sprzetowy. Tak wiec nasuwa mi sie pytanie czy wtedy bedzie lepsza jakosc - mniejsza ilosc "artefaktow" ??
 

Sydon777

Klub HDTV.com.pl
vip
Jestem przekonany, że odtwarzacz sprzętowy zawsze daje lepszy rezultat przy odtwarzaniu AVCHD. Ja przynajmniej ze swojego odtwarzania komputerowego nie jestem zadowolony. Na ekranie monitora PC-ta jeszcze to jakoś wygląda ale przy wyświetlaniu na dużym ekranie (55 cali) obraz jest daleki od tego, który mam z PS3 lub z Tvix-a na tym samym ekranie. Nie widzę jednak żadnych artefaktów. Niemniej jednak jeżeli kodeki są źle dobrane to pikseloza pojawia się natychmiast. Taka tendencja jest tym większa im słabszy komputer. Pikseloza mi się natomiast uwidacznia w niektórych specyficznych miejscach obrazu edytowanego w Pinnacle Studio 11 Plus i zapisanego w AVCHD. Jeżeli ten sam projekt wyeksportuje w Mpeg2 przy 17000 Kbit/s to makrobloczków nie mam choć jakość jest troszeczkę gorsza niż daje plik źródłowy zapisany w kamerze Sony z 7000 Kbit/s. Program Pinnacle jest bardzo wygodny więc nieraz go używam ale wyniki zapisuje teraz w Mpeg2. Dlatego też na codzień do edycji używałem programu Sony PMB a teraz odkąd mam Panasonica to używam HD Writer-a bo w tych programach pliki nie są przekodowywane a nagrane płytki AVCHD z menu są bardzo wygodne a jednocześnie stanowią archiwum wstępnie obrobionych plików żródłowych.
Jakość AVCHD nagranego w kamerze zależy od tego jaki kodek i jaki bitrate przy nagraniu był użyty. To samo można powiedzieć o plikach AVCHD otrzymywanych w edycji. Kodek kodekowi nie jest bowiem równy - to samo zresztą było dla Mpeg2. O kodekach Sony mogę powiedzieć, że są znakomite. Pliki AVCHD, które otrzymywałem przy edytowaniu w Vegas Pro 8.0 całkowicie mnie zadowalały - z innych programów niestety mniej.

Adam Max
Nie ma żadnych przeszkód abyś materiał AVCHD nagrywał w formacie odtwarzalnym w DVD jak i arychiwizował w HD na zwykłych płytkach DVD, które dają się odtwarzać w playerach zgodnych z AVCHD (BR).
 

vector

New member
Witam,
Wyjaśnicie proszę jedna zasadnicza rzecz, gdzie Full HD w kamerze Panasonic HDC-SD5 przy matrycy 1/6 520 000 x 3 ??
Mam kamerkę DV Panasonicc GS-280 1/6 630 tys. x 3 i to ledwo wyciąga rozdzielczość 720x576 a gdzie Ful HD ?
Czy to są jakieś inne przetworniki? Czy wielka ściema i chwyt marketingowy a rozdzielczość interpolowana?
Nie potrafię tego pojąć. Bo te cyfry mówią, co innego. Pomocy!
Napiszcie co ma obecnie lepsze kamery HD, Panasonic Canon czy Sony.
 

viValdi

New member
Bez reklam
@vector

prawda jest taka że dla Full HD nie są ważne parametry matrycy ale ilość pixeli w pionie i w poziomie zapisane na nośniku. Jeśli nie ma dość pixeli w matrycy to zawsze można je wygenerować przy pomocy lepszego lub gorszego algorytmu.

Parametry matrycy mają wpłwy na jakość tego Full HD o czym przekonujemy się dopiero po zakupie kamerki - i o to chodzi, i o to chodzi.

Ja uważam że Sony i Canon mają obecnie dobre amatorskie kamery HD - ale z jakością związana jest cena. Nie ma dobrych i tanich rozwiązań w przyrodzie.
 
Ostatnia edycja:

mahuk

New member
sx5

witam
mam mały problem, ani linux ani windows nie widzi mi płytek z tej kamery.
chciałem nagrywać na DVD-RW 8cm a potem kopiować na kompie na zwykłe DVD.

pozdrawiam
mahuk
 

viValdi

New member
Bez reklam
w zasadzie płytka powinna być sfinalizowana żeby dało się czytać na kompie. finalizację trzeba przeprowadzić w kamerze - raz korzystałem z kamery DVD i tak musiałem zrobić.
ktoś pisał, że płytka niesfinalizowan umieszczona w kamercej podłączonej do kompa przez USB daje się przeczytać z tego kompa - ale ja tego nie próbowałem
 

lukchrust

New member
Witam odnośnie kamerki panasonica HDC-SX5 mam problem z przekonwertowaniem pliku na format MPEG2 w HD Writer.
Nagrałem płytkę DVD RAM w HD. Zrzuciłem ją na dysk twardy przez HD Wirter. Dalej niby nic prostszego trzeba tylko nacisnąć Save as MPEG2 potem wybierz lokalizację zapisu i kliknij Output the file. I tu pojawia się problem. Filmik nagrany przeze mnie powinien być w folderze BDMV. Ale niestety program HD Writer go nie widzi a patrząc normalnie w folderach w pc jest zapisany. Może ktoś mi poradzi, może gdzieś popełniam błąd
Pozdrawiam
 

Adam_Max

New member
Kamerkę kupiłem i jak na razie jestem zadowolony, ogólnie polecam. Jednak mam pewne "ale".

1. Niestety dowiedziałem się dopiero po zakupie że w jakości Standard nie można zapisywać na karcie a jedynie na płycie DVD.

2. Pierwsza nagrywana płyta padła podczas nagrywania, tzn kamera widzi ją teraz jako niekompatybilną, natomiast nero widzi dane ale niezakończona ostatnia sesja nie daje się zakończyć.

Po za tym same pozytywy.
 
Do góry