Shinzon napisał:
Tak się zastanawiam, czy ten nowy sensor w SONY XR500/XR520 Exmor-R, który się tak dobrze sprawdza w słabym świetle poprzez przepuszczanie większej ilości światła to nie jest kij, który ma dwa końce. To znaczy w sytuacji kiedy jest bardzo dużo światła czy nie powoduje coś w rodzaju prześwietlenia i rozmazania (tak jak na fotce powyżej). Być może rozwiązaniem byłby filtr przeciwsłoneczny dla XR500/XR520, który poprawiłby kontrast i ostrość w silnym nasłonecznieniu.
Myślę że dokładnie tak jest.
------------------
Przypominam o efekcie dyfrakcji światła. Przy CMOS 1/2,5’ obraz zaczyna się rozmazywać od przysłony ~f4,5
I teraz, czym bardziej czuła kamera tym wcześniej kamera zaczyna przymykać przysłonę i obraz robi się rozmazany
. Kamery oczywiście mają wbudowane wewnętrzne filtry szare, ale ich zakres tylko częściowo obejmuje zmiany jasności otoczenia.
W Canonie HV10 w słoneczny dzień 90% nagrania jest z f5,6
+ wewnętrzny filtr szary + migawka 1/50s – 1/100s.
Automatyka w Canonie:
1/50 f1,8
1/50 f2,0
1/50 f2,2
1/50 f2,4
1/50 f2,6
1/50 f2,8
1/50 f3,2
1/50 f3,4
1/50 f3,7
1/50 f4,0
1/50 f4,4
1/50 f4,8
1/50 f5,2
1/50 f5,6
1/50 f5,6 + filtr szary
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/50 f5,6 + filtr szary + ?
1/60 f5,6 + filtr szary
1/75 f5,6 + filtr szary
1/90 f5,6 + filtr szary
1/100 f5,6 + filtr szary
1/120 f5,6 + filtr szary
1/150 f5,6 + filtr szary
1/180 f5,6 + filtr szary
1/210 f5,6 + filtr szary
1/250 f5,6 + filtr szary
1/250 f6,2 + filtr szary
1/250 f6,7 + filtr szary
1/250 f7,3 + filtr szary
1/250 f8,0 + filtr szary
1/300 f8,0 + filtr szary
1/350 f8,0 + filtr szary
1/400 f8,0 + filtr szary
1/500 f8,0 + filtr szary
1/500 f8,7 + filtr szary
1/500 f9,5 + filtr szary
1/500 f10 + filtr szary
1/500 f11 + filtr szary
1/500 f12 + filtr szary
...
..
.
----------------------------------
[Shinzon] odtwórz jakieś „słoneczne” nagranie w kamerze i odczytaj przysłonę i migawkę.
.