Pal czy NTSC z DVD?

jgx

New member
Bez reklam
Witam,
jestem w tych tematach mało doświadczony więc pytam - mam32 ' crt (thomsona wb842) i do tego phila 9000 i podłączonego po komponencie, do tej pory rozgryzłem ze filmy z dvd lepiej oglądać w progresiv (a nie np. w w Hi-pix - tak oglądam z cyfry+) więc tak mam ustawione dvd i wejście av w tv, ale teraz następny stopień:czy jesli sprzęt pozwala (a pozwala) i płyta również to lepiej przełączyć dvd na ntsc czy zostać w palu? Z tego co poczytałem to z jednej strony ntsc powinno być lepsze bo idzie w 60 Hz ale z drugiej strony ma mniejszą podziałeke (480) w porównaniu z palem gdzie zdajesie jest 576, więc gdzie w praktyce bedzie lepszy obraz (na tej samej płycie oczywiście)
pozdrawiam
 

jgx

New member
Bez reklam
Witam, co jest z moim pytaniem nie tak? Czy napisałem jakieś bzdury? Jeśli tak to mnie poprawcie, napiszcie co nie tak, przecież napisałem że jestem początkujący a forum jest po to żeby się uczyć i żeby ci co wiedzą więcej pomagali tym co wiedzą mniej, czyż nie tak? Czy może to forum jest HI i takimi pierdołami jak sd się nie zajmuje? Ale to też by można napisać. A może to forum jest do bani, i nikomu się nie chce kliknąć pare zdań? Bo nie wierze że wśród tylu wyjadaczy nie ma osoby która nie wie o co tu chodzi,
pozdrawiam
 

jarwisz

New member
Bez reklam
witaj
odpowiem Ci tak
najlepiej ustaw - auto - jak możesz
jak włożysz płytę NTSC to obraz nie będzie skalowany
jak włożysz PAL - podobna sprawa

a jeżeli już chcesz koniecznie ustawić albo PAL albo NTSC to ustaw PAL

pozd
 

Flapu

New member
Witam
Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem ale nie jest możliwe odtwarzanie PAL'owskich płyt w NTSC i na odwrót.
Standardu jakiego uzyjesz (albo jakiego użyje automatycznie odtwarzacz DVD) do odtwarzania jest ściśle wymuszone przez nagraną płytę.
 

jarwisz

New member
Bez reklam
Flapu napisał:
Witam
Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem ale nie jest możliwe odtwarzanie PAL'owskich płyt w NTSC i na odwrót.