oznaczenie TV Sony dla amatora z mala kasa

michal2

New member
witam,

po internetowych poszukiwaniach wylania mi sie nastepujacy obraz oznaczen tv sony.

Jestem amatorem w tej kwestii, gdyby doswiadczeni uzytkownicy w prostych slowach utrzymywali taka tabelke, forum nie bylo zasmiecone watkami: "TV za X0000 ?" ktore sie deaktualizują po miesiącu.

Nazwa - cechy główne - dla kogo - widełki cenowe

Prosze o poprawe moich domysłów w odpowiedziach!

oznaczenie - znaczenie

LX - 3d, nowa technlogia, niewiadomo co z tego bedzie, zaczyna sie od 9000pln
NX - full wypas ponad 6000
HX - ?
EX - ekonomiczne NX bywa i za 4000, ma juz BE 3
X - BE 2 ?
Z - 200mhz (jeszcze jakies zalety?) okolo 5000

WE,W,E - nie wiem, na stronie sony reklamuja mozliwosc przegladania zdjec (kazdy z powyzszych to zawiera) czyzby jakosc byla tak kiepska? wspominaja o ekologii.

stare modele: V,D,T,S

Czy ktos moze poprawic tablke? Dopisac jak z obsluga internetu i jakoscia filmow HD np serwowanych z PC (przez HDMI)
 

MAdam

New member
Wiesz .. Sony w 2010 roku zmieniło zupełnie wartościowanie modeli. Np w 2009 były modele z cyferką 5 po literce, która im wyższa tym model był wyższy i tak np. V5500-W5500-Z5500. Ci którzy znali doskonale modele 2009 teraz też musieli na nowo rozróżniać modele, tym bardzie, że Sony weszło w edge-led i 3d. Trudno w modelach z 2010 jednoznacznie uszeregować modele, Sony proponuje nam taki podział: Telewizory LCD Full HD, telewizory BRAVIA : Sony tutaj masz ładnie opisane poszczególne gamy tv bravia (styl, ekstremalna,kino,dobry wybór) klikasz na jakiś i masz modele o różnych rozmiarach. Taki podział jest nowością, ponieważ nie da się jednoznacznie napisać : tak - model HX700 jest lepszy od NX800, każdy z nich proponuje coś innego
 
Ostatnia edycja:

michal2

New member
heh, no tak, moze nie ma to zbyt wiele sensu.

generalnie jestem w rozterce miedzy Z, EX a dajmy na to W

podobno EX to nowsze W z naciskiem na multimedia. I to rzeczywiscie ma sens. Gniazda HDMI itp..