Onkyo TX-NR696 i Spotify

zedzed

New member
witam,
nie mogę poradzić sobie ze strumieniowaniem ze spotify do Onkyo TX-NR696 poprzez sieć WiFi. Spotify po kablu i bluetooth oczywiście działa, natomiast nie widzę tego amplitunera w dostępnych urządzeniach w Spotify. Urządzenia są oczywiście w tej samej sieci WiFi, mam Spotify premium. Czy gdzieś są jakieś opcje które pominąłem ? Będąc u kogoś w domu wystarczyło że podpiąłem się do jego WiFi i mogłem odtwarzać na jego ampli Onkyo z mojego Spotify, u siebie nie mogę.. przejrzałem ustawienia routera i nie znalazłem nic nt blokowania urządzeń, inne podpiętę do WiFi urządzenia (Telewizory, kamery, żarówki itp.) zawsze działały od razu więc to chyba raczej nie kwestia mojej sieci. Aplikacja Onkyo Controller działa poprawnie ale przy jej pomocy też nie mogę sterować spotify. Próbowałem też dodać amplituner jako chromecast'a ale google home również go nie widzi.. Radio internetowe działa więc mam pewność że Onkyo poprawnie połączył się z siecią (na routerze też go widać). Nie mam pomysłu co jest nie tak.. Czy jest coś co mogłem przeoczyć/źle ustawić ?
 

DrWredman

Active member
Sprawdź też aktualizacje apki w telefonie, a najlepiej spróbuj z innym telefonem lub tabletem.
Możesz też przeinstalować apke w telefonie.
Rozumiem, że amplituner jest połączony kablem z routerem który rozsiewa sygnał wifi.
 

wysio

Member
Bez reklam
U mnie czasem potrafi zniknąć możliwość wyboru w Spotify ampli, wtedy wystarczy wyjąć wtyczkę z gniazdka na parę sekund. Jeśli to nic nie da, to może w router blokuje w jakiś sposób... Generalnie nie powinno z tym być problemu.
 

zedzed

New member
Ampli od razu się zaktualizował po instalacji, na telefonie spotify też najnowsze. Restartowalem router i ampli, na 2 telefonach z androidem nie działa. A syn iphonem połączył się od razu... połączenie onkyo z Internetem mam tylko po wifi - bez kabla, ale to chyba nie powinno być powodem?
Edit:reinstalacja spotify też nie pomogla :(
 
Ostatnia edycja:

DrWredman

Active member
a jakie masz te telefony z Androidem?

Ampli od razu się zaktualizował po instalacji, na telefonie spotify też najnowsze. Restartowalem router i ampli, na 2 telefonach z androidem nie działa. A syn iphonem połączył się od razu... połączenie onkyo z Internetem mam tylko po wifi - bez kabla, ale to chyba nie powinno być powodem?
Edit:reinstalacja spotify też nie pomogla :(
 

wysio

Member
Bez reklam
Jeśli masz laptopa, spróbuj przez niego. W Windows Store też jest aplikacja Spotify. Tam też pokazuje urządzenia w sieci.
 

zedzed

New member
Jeśli masz laptopa, spróbuj przez niego. W Windows Store też jest aplikacja Spotify. Tam też pokazuje urządzenia w sieci.

Na stacjonarnym komputerze aplikacja też nie widzi ampli, spróbuję jeszcze faktycznie na jakimś laptopie dzis po pracy zainstalować i spróbuję połączyć amplituner z routerem kablem. Zostaje mi jeszcze ewentualnie podmiana routera i koniec pomysłów. Załamka ;)
 

DrWredman

Active member
Możesz jeszcze spróbować udostępnić komurkową sieć WiFi z iPhona syna. Podłączyć się do niej swoim telefonem i amplitunerem. Wtedy pominiesz router i będziesz wiedział czy to z nim był problem.
 

Caparzo

New member
Bez reklam
Jak sie wszystkie urządzenia łączą po wifi Routerem to po co każesz mu go pomijać? Przyczyna jest w ampli.

Żadna sieć komurkowa poprzez iPhona, cokolwiek to jest nie pomoże.

Jeżeli tel, laptop nie wykrywa ampli to tam jest problem. Ja miałem z denonem, spotify widziało tylko ampli a denona sieciowego nie, właśnie po aktualizacji softu nie ma zadnych problemów.
 

zedzed

New member
poddałem się, finalnie amplituner wylądował u sprzedawcy do naprawy/wymiany - podejrzewa on błąd oprogramowania (aktualizacja softu która się zrobiła przy pierwszym uruchomieniu wg niego mogła nie zostać prawidłowo przetworzona). Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc
 

wysio

Member
Bez reklam
poddałem się, finalnie amplituner wylądował u sprzedawcy do naprawy/wymiany - podejrzewa on błąd oprogramowania (aktualizacja softu która się zrobiła przy pierwszym uruchomieniu wg niego mogła nie zostać prawidłowo przetworzona). Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc
W sumie zupełnie zapomniałem, że mogłeś jeszcze sprawdzić, czy aplikacja na telefon Onkyo widzi ampli i łączy się z nim. Ale tak czy owak wygląda to na błąd softu...
 

zedzed

New member
witam ponownie, ponieważ problemem nie okazał sie amplituner - zostawię informację "dla potomnych". Onkyo wróciło z serwisu z opisem "usterki nie stwierdzono". Podłamałem się bo nie miałem już pomysłu co z tym zrobić. W akcie desperacji podłączyłem do gniazdka jakiś repeater wifi, który leżał w szufladzie i.. wszystko zaczęło działać bez zająknięcia. Słabym ogniwem więc okazał się router - Tenda N300. Gdy połączenie z Onkyo idzie wprost do niego, spotify i chromecast nie działa. Wpięcie pomiędzy te urządzenia repeatera (jakiś model TP Link) problem usuwa. Nie wiem w jaki sposób ten router zakłóca komunikację bo jeszcze przed odesłaniem ampli do serwisu przeglądałem i zmieniałem na różne możliwe strony ustawienia routera (choć w sumie tam nie za bardzo jest co zmieniać, to jest bardzo prosty router) i nic nie pomogło. Ot, taka ciekawostka.
 

kraks

New member
Podepne sie pod ten temat zeby nie smiecic na forum. Mam model TX-NR696. Kolega podczas wizyty u mnie sparowal spotify na swoim telefonie z moim ampli i teraz moze mi puszczac muzyke zdalnie przez internet. W jaki sposob moge usunac to sparowanie z pozycji amplitunera?
 
Do góry