Onkyo TX-NR686 + PC - problem z zanikiem obrazu i dźwięku po HDMI w 4K

Rav-X

New member
Witam.

Potrzebuję solidnej pomocy w rozwiązaniu problemu, bo już w żaden znany mi sposób nie mogę sobię z nim poradzić.

Problem polega na tym, że kiedy mam podłączony po HDMI komputer stacjonarny (k.g. AMD Radeon RX480) z amplitunerem (Onkyo TX-NR686), a amplituner z telewizorem (LG 43UJ635V, jedyny obraz dla PC) i ustawię rozdzielczość w Windowsie 10 na 4K (3840x2160) 59/60hz, to obraz w raz z dźwiękiem zanikają na ułamek sekundy w losowych odstępach czasu. Czasami zdarza się, że przy takim zaniku sygnał nie wraca i dopiero pomaga przełączenie np. na AUX i z powrotem na PC. Jest to bardzo irytujące w codziennym korzystaniu, a nie wspominam o graniu w gry.

Mam do amplitunera podłączony jeszcze tuner satelitarny Cyfrowego Polsatu i Xboxa One X z ustawieniem na 4K z HDR, i tutaj nie ma żadnego problemu z działaniem.

Czynności jakie już zrobiłem bezskutecznie:

- aktualizacja systemu i sterowników,

- aktualizacja amplitunera,

- zamiana i wymiana kabli HDMI (zgodnych z 4K),

- ustawienie częstotliwości odświeżania na 50hz, 59hz, 60hz,

- ustawienie formatu pikseli (w panelu AMD) na yCbCr 4.4.4 (domyślnie), 4.2.2, 4.2.0, Full RGB, Limited RGB,

-wył/wł ARC CEC.

Czynności które pomagają, ale mają skutki uboczne:

- zmniejszenie rozdzielczości do 1600x900 59hz (przy 60hz obraz zanika) - działa stabilnie, ale rozdzielczość jest niska i wszystko jest jakby rozmazane (nie ostre),

- podłączenie PC bezpośrednio z TV i wysyłanie dźwięku przez tv do amplitunera, wszystko po HDMI - obraz idealny w 4K 60hz, bez problemów, minus taki, że telewizor ma tylko podstawowe kodery Dolby Digital i DTS, a zależy mi na Dolby TrueHD/Atmos, DTS HD/X (po to ten amplituner kupiłem).

Co może być problemem, że amplituner nie dogaduje się tylko z komputerem, a inne urządzenia działają z nim poprawnie? Proszę o pomoc.
 
Ostatnia edycja:

DrWredman

Active member
Rav-X prawdopodobnie masz ten sam problem co był u mnie.

Ustaw wyjście HDMI out tylko na MAIN lub SUB. Korzystanie z obu wyjść na raz MAIN+SUB generuje właśnie taki problem chwilowego zaniku obrazu.

Nie znalazłem rozwiązania tego problemu. Skoro jest taka opcja w amplitunerze to powinno to działać. Być może sztywne ustawienia takiej samej rozdzielczości na obu odbiornikach (np projektor i telewizor) rozwiązałoby problem, ale ONKYO nigdzie nie pisze jak używać tej funkcji aby działała poprawnie.
 

Rav-X

New member
@DrWredman Dzięki, tego jeszcze nie zmieniałem, ale jak zerknąłem teraz w ustawienia to domyślnie mam ustawione na MAIN. Więc jak na tym ustawieniu jest problem, to przełączę na SUB, ewentualnie też sprawdzę MAIN+SUB, może będzie wywrotowo działać.
 

Rav-X

New member
@DrWredman Niestety zmiany w ustawieniach HDMI Out nic nie dały. Napisałem wczoraj do supportu Onkyo, ale na razie milczą.

A tak poza tym nikt nie ma pomysłu co można z tym problemem zrobić?
 

Rav-X

New member
@DrWredman komputer podłączyłem do 5-go złącza HDMI oznaczonego jako "PC".

Tak na marginesie, support Onkyo jeszcze nic mi nie odpisał w tej sprawie, ciekawe czy się doczekam.
 

DrWredman

Active member
@DrWredman komputer podłączyłem do 5-go złącza HDMI oznaczonego jako "PC".

Tak na marginesie, support Onkyo jeszcze nic mi nie odpisał w tej sprawie, ciekawe czy się doczekam.

Pytam bo u mnie w 4K są wspierane tylko 3 pierwsze wejścia, ale na fotkach widzę, że u Ciebie powinny być wspierane wszystkie.
 

Rav-X

New member
@DrWredman no w specyfikacji mam, że wszystkie wspierają 4K. Co do kabli, to powiem szczerze nie pamiętam marki i nie ma na nich żadnego logo. Kupowałem je z jakiś rok temu wraz z amplitunerem, z naciskiem na 4K, gdzie na opakowaniu było takie oznaczenie. Z tego co kojarzę to kosztowały z +/- 30 zł, długość mają 1,8m, są w oplocie i posiadają filtr ferytowy, końcówki są pozłacane.
No też myślałem czy to nie kable, no bo to raczej "tanioszki", ale jak podłączę ten sam kabel bezpośrednio pomiędzy TV a PC, to obraz i dźwięk działa idealnie na ustawieniach rozdzielczości 4K (3840x2160) 60hz YCbCr 4.4.4. Testowałem tak kilka dni dla pewności, zero problemów. Chyba, że Onkyo jest jakieś bardziej wybredne.
 

wysio

Member
Bez reklam
U mnie jest podobna sytuacja z dekoderem Horizon I Onkyo 525. Od czasu do czasu obraz i dźwięk zanika na chwilę. Mam podpięty też miedzy innymi PC, ale tylko dekoder robi takie cyrki. Ostatnio zmieniłem wejście sygnału HDMI w ampli na inne i te przerwy stały się teraz sporadyczne.
 

Rav-X

New member
@wysio a zamieniałeś kable HDMI? U mnie nie pomogło, ale może u ciebie coś da.
Mam wrażenie, że Onkyo ma coś skopane z tymi złączami i nie potrafi tego "ustabilizować".
 

Rav-X

New member
@DrWredman dzięki za wszelką pomoc. Problem rozwiązałem wymieniając moje jednak kiepskie kable HDMI, na 2 metrowe kable HDMI LINDY 37872. Po zamontowaniu nowych kabli, od czterech dni zero problemu, wszystko działa jak należy.

Pozdrawiam.
 

DrWredman

Active member
@DrWredman dzięki za wszelką pomoc. Problem rozwiązałem wymieniając moje jednak kiepskie kable HDMI, na 2 metrowe kable HDMI LINDY 37872. Po zamontowaniu nowych kabli, od czterech dni zero problemu, wszystko działa jak należy.

Pozdrawiam.

Cieszę, się że pomogło, ale wniosek z tego taki, że prawdopodobnie mój krótszy kabel HDMI może powodować zanik sygnału gdy wykorzystuję oba wyjścia włączone czyli Main + Sub.
Jaki dokładnie kabelek kupiłeś?
 

jacek.sz-n

New member
Witam,

czy problem u Ciebie nie powrócił?

U mnie pojawia się to samo przy sygnale FullHD. Na 3 różnych urządzeniach. Na 3 różnych połączeniach. Nawet na zew. chromecast gdzie kabla hdmi nie da się wymienić. Sprawdzałem na TV i na monitorze różnymi kablami...
Nie podłączyłem jeszcze do projektora, a tam idzie 10m kabla..
Zastanawiam się czy to nie ma nic wspólnego z wadliwymi chipami hdmi z poprzednich modeli onkyo.

Nie wiem czy nie oddawać go do sklepu bo mam jeszcze tydzień.

Ale w sumie amplituner bardzo mi pasuje a za taką cenę to już w ogóle ciężko coś znaleźć.
 

Rav-X

New member
@jacek.sz-n witaj. Jak wymieniłem kable przez kilka dni działało perfekcyjnie, ale po tych kilku dniach obraz "mignął" raz na kojne kilka dni i się to powtarzało Obecnie jest i tak lepiej niż było na starych kablach, ale zdarza się, że obraz i dźwięk zaniknie kilka razy w ciągu dnia, raz na kilka dni, albo przez kilka dni jest spokój, loteria totalna. Nie mam pojęcia co jest nie tak i ogólnie wymiękam.
Mi też ten amplituner się podoba, ma wszystko co potrzeba, ale szczerze jak masz możliwość to go zwróć i kup coś stabilniejszego, i omijaj szerokim łukiem Onkyo i Pioneera bo to tak naprawdę ta sama firma. Ja jak bym mógł to też bym zwrócił, ale kupiłem go krótko po premierze ponad rok temu i wydałem za niego około 2500 zł. W przyszłym roku pomyślę co z nim zrobię, prawdopodobnie poleci na jakąś licytację i też kupię coś innego, chyba, że jakimś cudem Onkyo ustabilizuje ten problem z HDMI, w co specjalnie nie wierze.

Ps. Onkyo do TX-NR686 wydało nowy update niedawno, ale jeszcze nie instalowałem i nic tam nie opisują o naprawie HDMI.
 

wysio

Member
Bez reklam
U mnie samo z siebie jakoś się ustabilizowało, bo od dawna nie miałem żadnego zaniku sygnału. Mam starszy już model 525. Wcześniej często miałem takie przypadki, ale tylko z dekoderem Horizon. Przy połączeniu z komputerem lub DVD nigdy taki problem nie wystąpił.
 

Noisy

Member
WoW widzę ze nie tylko ja mam taki problem ;(
Moje 656 też płata takie psikusy, przy 4K tylko i wyłącznie. Komputer jak i reszta podpieta do amplitunera, amplituner podpięty pod TV 4K i projektor 1080P. Gdy w opcji mam ustawione SUB+MAIN obraz sie rozłącza i włącza spowrotem. Nie ważne czy urzywam aktualnie TV czy projektora. Ale jak np podczas glądania TV mam ustawione na MAIN, działa jak należy.
Podczas seansów na projektorze, ustawiam sobie na SUB i wszystko działa. No ale na uja mi opcja której nie moge urzywać ? wymieniłem wszyskie kable, sparwdzałem wszyskie możliwosci i nic to nie zmieniło.

PS klientowi zamontowałem kino domowe i tam dałem onkyo 686. Projektor 1080P tv 4K i wszystko działa jak należy ;)
 

DrWredman

Active member
WoW widzę ze nie tylko ja mam taki problem ;(
Moje 656 też płata takie psikusy, przy 4K tylko i wyłącznie. Komputer jak i reszta podpieta do amplitunera, amplituner podpięty pod TV 4K i projektor 1080P. Gdy w opcji mam ustawione SUB+MAIN obraz sie rozłącza i włącza spowrotem. Nie ważne czy urzywam aktualnie TV czy projektora. Ale jak np podczas glądania TV mam ustawione na MAIN, działa jak należy.
Podczas seansów na projektorze, ustawiam sobie na SUB i wszystko działa. No ale na uja mi opcja której nie moge urzywać ? wymieniłem wszyskie kable, sparwdzałem wszyskie możliwosci i nic to nie zmieniło.

PS klientowi zamontowałem kino domowe i tam dałem onkyo 686. Projektor 1080P tv 4K i wszystko działa jak należy ;)

Też mnie to drażni na moim RZ810. Szkoda, że okazało się to już po gwarancji, bo męczyłbym producenta o zwrot i wymianę na inny nowszy model, choć jak widać też bywa z tym różnie.

Noisy, skoro u klienta działa dobrze to może to kwestia jakości kabli HDMI? U siebie próbowałem na dwóch krótkich kablach HDMI i problem zrywania sygnału też występował, ale tylko przy połączeniu MAIN+SUB. Może oba kable optyczne rozwiążą problem?
 

maciek8792

New member
Też mnie to drażni na moim RZ810. Szkoda, że okazało się to już po gwarancji, bo męczyłbym producenta o zwrot i wymianę na inny nowszy model, choć jak widać też bywa z tym różnie.

Noisy, skoro u klienta działa dobrze to może to kwestia jakości kabli HDMI? U siebie próbowałem na dwóch krótkich kablach HDMI i problem zrywania sygnału też występował, ale tylko przy połączeniu MAIN+SUB. Może oba kable optyczne rozwiążą problem?

Witam dołączam do klubu z moim txrz830.
Te same problemy.

Ciekawe, czy na 840 gdzie chyba jest inna sekcja HDMI rozwiązali problem.
Przy okazji rozwieje Twoje wątpliwości co do kabli. Kupiłem teraz kable HDMI 8K o dużej przepustowości i zero poprawy. Jak przełączę na main - działa. Jak tylko na sub - też. Main+sub powoduje problem że co jakiś czas zanika obraz.
 
Do góry