Onkyo TX-NR616 za 1619 zł okazją wartą uwagi?

dain

New member
Witajcie,
jako że jestem jedno kliknięcie od zamówienia wybranego przeze mnie amplitunera, tj. Onkyo TX-NR616, to dopytam o Państwa doświadczenia z zamawianiem online w Redcoon.pl. Pytam, gdyż cena 1619 zł za ten model, na redcoon, wydaje się wielką okazją. Tylko że okazje często okazują się później rozczarowaniami.
Jedyny minus (?) przeze mnie odnaleziony, to "Naprawa gwarancyjna realizowana jest wyłącznie w centrum serwisowym redcoon Polska sp. z o.o. na zasadzie door to door.", chociaż czy to tak naprawdę minus?
Jakie są Państwa doświadczenia w zakupie "wartościowego" sprzętu przez nieautoryzowane punkty sprzedaży?
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Witaj. Doświadczenia, związanego z faktem o którym piszesz na szczęście nie mam żadnego. Jedyne co mogę Ci powiedzieć w tej kwestii to:
- jesteś pozbawiony wsparcia oficjalnego dealera a co za tym idzie oficjalnego serwisu Onkyo co może skutkować tym, że w przypadku naprawy, w sprzęcie będzie grzebał pan Heniu z osiedlowego serwisu...
- sprzęt nie jest z polskiej dystrybucji więc nie ma również polskiej instrukcji.
Jak wejdziesz na stronę onkyo.pl to zobaczysz banner bijący po oczach "stop nieautoryzowanym sprzedawcom Onkyo" i tam możesz się zapoznać z "konsekwencjami" takiego zakupu jak również z info że redcoon jest na czarnej liście sprzedawców.
Oczywiście cena podana przez Ciebie jest bardzo atrakcyjna więc warto rozważyć wszelkie za i przeciw. Sprzęt również pochodzi z tej samej fabryki co i nasze polskie modele... tyle że bez marży polskiego dystrybutora.
Jest wolny rynek, konsument decyduje gdzie i u kogo kupuje więc decyzja w Twoich rękach.
Zapytaj blackninja o cenę bo może się okazać, że może zaoferować ciekawą ofertę na ten amp.
 
Ostatnia edycja:

krzysiekkortus

New member
Ja bym nie ryzykował. Poszukaj dobrze znajdziesz ten sam sprzęt z autoryzowanej dystrybucji za tylko trochę więcej. Oczywiście jak wszystko "chodzi" to nie ma różnicy ale jak coś padnie (na przykład płyta HDMI co nie jest takie niemożliwe w tym modelu) to wówczas byłoby niefajnie. Decyzja należy oczywiście do Ciebie ale skoro pytasz to moja subiektywna ocena jest taka, że ja bym tam nie kupił. Wolałbym lepiej poszukać lub troszkę poczekać.
 

Arek

Member
Nie warto, pisz do blackninja jak mówi Paweł.

Dzisiejszy sprzęt to nie to samo co 10 czy 20 lat temu, tak jak z samochodami, naszprycowane elektroniką przy najniższych kosztach produkcji, nie muszę dodawać co za tym się kryje. Ja bym nie ryzykował, choć mnie osobiście Onkyo nigdy nie zawiodło.
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Dobry klocek. U mnie się sprawdza i w KD i w stereo. A u blackninja ceny są dobre. Redcoona sobie odpuść.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Teraz sie juz nie oplaca kiedys tak i szczegolnie przy wysokich amplitunerach bo cena byla nawet o 2500 taniej za granica niz u nas. Pozniej EIC obnizylo soje ceny i przestalo sie tak naprawde ludziom kombinowac.... a sprzet ten sklep niekoniecznie musi miec z dystrybucji zagranicznej ... moze byc tak ze jest ugadany z jakims sklepem ktory to jest oficjalnym sklepem od EIC i tamten mu zamawia przekazuje takiemu sklepu i ten sprzedaje udzielajac gwarancji swojej...i w zaleznosci czy maja serwis czy tez nie to moze byc i tak wtedy, ze reperacja bedzie wlasnie w EIC bo do serwisu odda sklep, ktory jest oficjalnym sklepem EIC... tak jest czesto robione ze sprzetem ktory ma bardzo malo sklepow ktore podpisaly umowy z dystrybutorem na Polske np sprzet elektroniczny z USA... wtedy najzwyczajniej sklepy sie dogaduja miedzy soba.....i tak naprawde wszyscy sa zadowoleni.. bo kazdy zarobil..
Ale w tym wypadku nie chodzi o sklep internetowy tu raczej bym jednak podpisal sie pod tym ze to sa amplitunery z zagranicznej dystrybucji..takze nie warto za powiedzmy 200-300 zl ryzykowac... I kolejna sprawa nie przesadzajmy z tym serwisem ze niby w Polsce to jakis szal jest, znam sklep ktory bral kiedys z Niemiec amplitunery i serwisowal wlasnie w Niemczech i Panowie widzialem zdjecia z tego serwisu w Niemczech, a znam tez serwis w Polsce jaki jest budynek ile miejsca maja, itp... wiadomo o co chodzi... to roznica jest taka jakby sie wyszlo z golfa do mercedesa klasy E// malo tego naprawa taka trwala na maxa do 3 tygodnie i ampek byl juz w Polsce a czesto nawet do dwoch tygodni taka operacja trwala...do tego fakt ze praktycznie w 99% uwzgledniali wszystkie wady jakie byly w czasie gwarancji... co u nas roznie z tym bywalo. Teraz to sie nie oplaca bo i ceny w Polsce sa nizsze i nikt sobie juz tym glowy nie zawraca poza kilkoma sklepami internetowymi... choc Panowie z serwisu EIC sa bardzo mili :) przynajmniej jak do tej pory mialem z nimi stycznosc ...
 
Ostatnia edycja:

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Wejdź na onkyo.pl - kliknij w banner "stop nieautoryzowanym sprzedawcom" - na liście, na pierwszym miejscu jest redcoon
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jest tam wiele sklepow zgadza sie ale widziales jak ludzie zareagowali jak KIki napisal posta odnosnie tego faktu.... w wiekszosci ludzie byli oburzeni pisali ze jest wolnosc wyboru i kazdy ma prawo kupowac tam gdzie mu sie podoba gdzie jest taniej gdzie wydaje mu sie ze lepiej na tym wyjdzie... ja powiem szczerze jakby bylo tak jak kiedys bylo.... ze np kupujac niedawno amplituner onkyo 5010 mialbym taka mozliwosc ze kupujac w innym sklepie roznica bylaby 2500 -3000 kupilbym w tym sklepie.... wyslalbym do Niemiec do serwisu i tyle, ale jest tak ze juz nie oplaca sie kombinowac i lepiej kupic z Polskiej dystrybucji... Popatrz na velodyna kolego - kupujac w Nimczech masz gwarancje 5 lat kupujac w Polsce masz 2 lata - czy cos wiecej trzeba dodawac... mi udalo sie zamowic za porownywalna cene velodyna co i bym zaplacil u nich wiec wole dac zarobic Polakowi, a gwarancje przezyje mam nadzieje ze 5 lat pogra sub bez awarii:) Chyba ze ktos woli tak jak jest u dystrybutora sklepow top hifi ze marki od tego dystrybotora sa praktycznie gdzie indziej nie dostepne jak tylko w tych sklepach - ceny sa rowne we wszystkich sklepach i gucio. Nie ma zadnej konkurencji, a inne sklepy nie maja jak kupic np kabli audio questa czy nordosta itp... To ludzie zbieraja sie w necie i zamawiaja np 5 kabli audioquesta i kupuja to w Niemczech czy z USA sciagaja jak wchdzodza w gre wysokie modele kabli... bo roznica w cenie jest duza... i co tak jest lepiej ze zarabiaja inni, a nie Polak i podatki ida tam a nie u nas... to jak dla mnie jest bzdura....
 

[Raccoon]

New member
Bez reklam
Wolność wyboru polega m.in. na dostępnie do pełnej, rzetelnej informacji. Dlatego podałem źródło takowej. A wybór - dokładnie tak jak piszesz - należy do kupującego.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Co by nie mowic to na serwis w Niemczech nie mozna biadolic znam kilka osob co rozne marki sprzetu elektronicznego naprawiali tam i kazdy z nich byl zadowolony... i tak jak kolega napisal pelny opis co bylo co wykonano jakie czesci wlozono itp sprawy... ale mwoie na chwile obecna nie ma co sie bawic w kupowanie sprzetu nie z rodzimego rynku, gdyz za mala roznica w cenie jest....
 

dain

New member
Z tego co wyczytalem na Redcoon, to serwis realizowany jest przez firmę serwisującą sprzęt różnych firm, więc tu pojawiają się moje obawy, czy w przypadku naprawy - w miejsce elementów "uszkodzonych", zamontowane zostaną oryginalne, wedle woli producenta, czy zastępcze odpowniedniki. Chociaż nie oceniam, gdyż nie mam w tej sprawie punktu odniesienia/doświadczenia.

Natomiast zainteresowała mnie sprawa innego sklepu (rtv max), który również widnieje na czarnej liście EIC'a, ale na swojej stronie internetowej, przy sprzęcie Onkyo, informuje o gwarancji "Producenta - 24 miesiące". Dopytałem w mailu o szczegóły i zostałem poinformowany, że gwarancja realizowana jest za pośrednictwem salonu "w serwisie firmy Onkyo nie EIC".
Wynika z tego, że chyba tutaj powinno być Ok z jakością serwisu. Chociaż czy Onkyo sam w sobie świadczy wsparcie techniczne/gwarancyjne, czy może raczej za pośrednictwem zewnętrznych punktów serwisowych?

Może się więc okazać, że reklamując amplituner z polskiej dystrybucji, kierujemy go do EIC, a EIC do serwisu Onkyo i podobnie jest we wspomnianym sklepie, do którego kierujemy sprzęt w ramach gwarancji, a sklep kieruje go do Onkyo. W obu przypadkach amplituner naprawiany jest w tym samym miejscu. Tak wynika z odpowiedzi, którą uzyskałem.
 

dain

New member
Jeszcze tylko dopowiem, że standardowo (co od jakiegoś czasu już stwierdzam) w internecie panuje nieład i dezinformacja (przynajmniej w kwestii zakupów).
Przykład:
EIC na oficjalnej www (w komunikacie) jako jednego z nieautoryzowanych sprzedawców podaje sklep internetowy elektromedia (pl), a po wejściu na witrynę tego sklepu, przy produkcie Onkyo, czytamy: "Gwarancja w Polsce EIC 24 m-ce.".
Bądź tu mądry i podejmij rozsądną decyzję gdzie kupić.
Prędzej trzeba się wiele napisać i podzwonić, żeby dowiedzieć się, co autor danego tekstu miał na myśli. Czy może informacje na EIC są już nieaktualne (jesli chodzi o nieautoryzowanych dystrybutorów), czy teżmoże wspomniany sklep miał coś innego na myśli, stwierdzając że gwarancja w Polsce EIC. A może jeszcze inna wersja.
Totalna dezinformacja już na samym początku drogi zakupowej.
 

quasimodek

Member
Bez reklam
Komu wierzysz? Dystrybutorowi czy sprzedawcy?
Jak masz wątpliwości to zadzwoń do EIC i zapytaj, przynajmniej będziesz miał wiarygodną informację z pierwszej ręki.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Sam sklep RTV max jest bardzo nie polecany ... a co do gwarancji to tak jak pisalem jesli biora od kogos kto pobiera sprzet od EIC to jest szansa ze to tam bedzie robione u nich wlasnie , natomiast jesli ma sprzet z zagranicy nie ma takiej opcji zeby byl robiony w EIC... Sam rtv max czy inne sklepy ktore nie maja podpisanej umowy z EIC nie moga od nich porac sprzetu, a tym samym nie moga u nich reperowac sprzetu - kumasz o co chodzi? I kolejna sprawa po co dziadowac o 300 zl pwoiedzmy nie lepiej kupic sprzet na gwarancji od EIC rozumiem jak by to byla duza kwota a za 300 zl sie produkowac.... tak na marginesie jakby cos ci nie wypalilo podczas zgloszenia reklamacji to koszt modulu ( czy jak tam to sie fachowo nazywa ) i naprawy hdmi jak poleci to jak sie nie myle to koszt okolo 1000 - 1200 zl dalej chcesz sie bawic w oszczedzanie 200-300 zl...???
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Witam co tu duzo gadac zreszta jesli jest napisane gwrancja 25 miesiace producenta to oznacza ze gwarancja jest onkyo a nie EIC a to oznacza ze oni albo naprawiaja to w jakims serwisie w Polsce z ktorym maja umowe podpisana albo wysylaja do Niemiec i tam w serwisie onkyo jest reperacja...
 

jdud2

New member
Redcoon, niedobra firma. Niechcieli mi naprawić bezpłatnie odtwarzacza blu-ray (był na gwarancji).

Także nawet w kwestii ich własnej sklepowej "gwarancji" to bym uważał. Mogą nawet odmówić naprawy u przysłowiowego Zdzicha, a co dopiero mówiąc o oficjalnym serwisie Onkyo
 
Do góry