A więc do dzieła....
Napisałem maila wg schematu, którego otrzymałem na priva:
"Hello,
My name is ......... and I'm owner of TX-NR807. Since few days I've had some problems with a probably "famous problem" with HDMI BOARD. Warranty was expired few months ago. I've heard about "goodwill repair" from Onkyo company, but official polish distributor and authorised service in Poland, EIC, not heard. They even didn't heard about "TX-NR807 problem" with hdmi board! During a telephone conversation they told me repair will cost at least about 250 euro! I've heard a lot of good news from my friends about Onkyo products, so I decide to buy Onkyo TX-NR807 with Klipsch speakers (a lot of money for all for me, but I heard "it's good investing for my ears" - ok). I'm or I should I was very satisfied with my TX-NR807 until this problem.
Please answer what can we do with this issue ?
Best regards and waiting good news from You,"
Po tym mailu, otrzymałem odpowiedź i prośbę, aby dosłać skan faktury/ dowodu zakupu oraz kartę gwarancyjną. Dosłałem również zdjęcia amplitunera z numerem seryjnym oraz z wyświetlającym się problemem (po wciśnięciu kombinacji przycisków) na wyświetlaczu amplitunera. Po tym otrzymałem zgodę na naprawę za free i kazali mi dostarczyć (na własny koszt) sprzęt wraz z fakturą zakupu, kartą gwarancyjną oraz wydrukowaną konwersacją z Onkyo. Sprzęt zawiozłem około 2 tygodni temu i wczoraj odebrałem już naprawiony - bezkosztowo!!!
. W tym miejscu chciałbym pochwalić Onkyo za profesjonalizm w załatwianiu reklamacji po okresie gwarancyjnym.
Wszystko piszemy po angielsku i wysyłamy na adres:
customercare_eu@eu.onkyo.com
Powodzenia!!!