Odstąpienie od umowy - rękojmia TCL

Status
Zamknięty.

Tcep

New member
Witam,

Czy któryś z użytkowników orientuje się w temacie rękojmi i ma w tej kwestii "doświadczenie". Mogę zapłacić. Zakupiłem telewizor TCL 49P6046 u użytkownika Kiki. Nic do niego nie mam, ale niestety z TV nie jestem zadowolony. Od początku miałem problemy z dźwiękiem, tzn. z wejściem AUX, które nie wykrywa soundbara przy włączonej opcji szybkiego uruchamiania. Muszę całkowicie wyłączyć TV. Pisałem kilka dni temu z TCL, który stwierdził, że problem został rozwiązany w aktualizacji v173, którą posiadam wgraną, na androidzie 7 również występuje ten problem. Czy ktoś mi może pomóc? Jestem w stanie zapłacić.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ale za co chcesz płacić?
Jeśli TV nie ma funkcji które ma w opisie technicznym lub funkcje tam opisane nie działają, to zawsze możesz go odesłać sprzedawcy, na jego koszt, jako towar niezgodny z umową. Sprzedawca wtedy może Ci go naprawić, wymienić na nowy wolny od wad, lub oddać kwotę zakupu. Wybór formy rozwiązania sprawy należy w zasadzie do niego. Jeśli jednak wada powróci, pojawi się nowa, to już wtedy skutecznie możesz zażądać od niego zwrotu kwoty zakupu np.
W razie wątpliwości możesz też poprosić o pomoc w rozwiązaniu kłopotu Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. I też pomoże Wam rozwiązać ten kłopot bezpłatnie.

Myślę jednak, że to nie będzie konieczne. Nie wystarczy, żebyś o tym poinformował sprzedawcę?
 
D

Deleted member 121090

Guest
NIE SERWIS!!!
Pisałem to wielokrotnie. Tylko sprzedawca. Serwis reprezentuje producenta, a my mamy roszczenie do sprzedawcy. To częsty błąd.
 

bogdan1

New member
Bardzo często na forach ludzie pytają o naprawę gwarancyjną zakupionego towaru. Prawie nikt nie korzysta z rękojmi. Bardzo ważne, jeśli składamy reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca, do niego kierujemy pismo!!!. Sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji. Ja kupujący decyduję którą drogę wybieram (wymiana towaru, odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, naprawa) i w zasadzie sprzedawca musi ją zaakceptować. Może nie zgodzić się z moją propozycją, ale to jest bardzo trudne. Z tego właśnie względu sprzedawcy próbują szerokim łukiem omijać rękojmię, a proponują naprawę gwarancyjną. Żadne naprawy serwisowe!!! Resztę doczytaj w internecie, to nic nie kosztuje.
 
D

Deleted member 121090

Guest
bogdan1

W jednym nie masz racji. Przy pierwszym zgłoszeniu to sprzedawca w zasadzie decyduje jak usunie wadę. Dopiero przy drugim zgłoszeniu musi zaakceptować nasze żądanie.
W obu przypadkach wszystkie konieczne koszty związane z realizacją tych zgłoszeń ponosi sprzedawca ( np. transportu, montażu, demontażu itd).
 

Tcep

New member
Okej, chodziło mi o to, że mogę zapłacić za pomoc w napisaniu jakiegoś pisma czy coś. Skorzystam z tego i porozmawiam z sprzedawcą. Dziękuje za wyjaśnienie tematu. Czyli najpierw sprzedawca/producent musi naprawić problem, a za drugim razem dopiero muszą spełnić moje żądania?
 

Mangus112

New member
Okej, chodziło mi o to, że mogę zapłacić za pomoc w napisaniu jakiegoś pisma czy coś. Skorzystam z tego i porozmawiam z sprzedawcą. Dziękuje za wyjaśnienie tematu. Czyli najpierw sprzedawca/producent musi naprawić problem, a za drugim razem dopiero muszą spełnić moje żądania?

Co głos to inny ekspert. Powiem Ci jak to wygląda od podszewki bo często korzystam. W przypadku zasadnej rękojmi sprzedawca może: 1. naprawić towar (doprowadzić do stanu zgodnego z umową)
2. wymienić towar (na wolny od wad). 3. obniżyć koszt (jeśli wada jest mało istotna np. brak wyjścia słuchawkowego a w opisie był) 4. odstąpić od umowy (zwrócić towar).
W pierwszej kolejności sprzedawcy korzystają z opcji nr 1 i przesyłają sprzęt do producenta. Dopiero przy 2 zasadnej reklamacji sprzedawca nie może skorzystać z wcześniejszej opcji czyli jeśli towar naprawił za 1wszym razem teraz tylko kolejne opcję chodzą w grę.
Co do pisma, masz masę w internecie, najważniejsze, abyś wskazał wadę oraz swoje roszczenia co do sprzedawcy.
Zauważ, że napisałem reklamacja "zasadna" nie każda rękojmia jest zasadna/skuteczna. Często konsumenci wymyślają różne rzeczy, w takim przypadku zazwyczaj sprzedawca odrzuca popierając się ekspertyzą producenta. Innymi słowy, jak producent stwierdzi, że wszystko jest OK to sprzedawca będzie odbijał piłeczkę itd. :)
Jakie masz problemy z TV? Bo jeśli to kwestia software'u obawiam się, że może być ciężko.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Dokładnie. Jaki problem napisać/zadzwonić do Kikiego i poprosić o nowy egzemplarz lub inny tv? Tyle, że nie chodzi o to by od razu naprawiać i odsyłać do producenta "na gwarancję"...
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Spokojnie, wszystko będzie załatwione jak należy.
Nikt nigdy nie został bez pomocy, nawet jeśli nie kupował u nas.
Sprawą zajmiemy się zaraz po Nowym Roku.
Pozdrawiam wszystkich.
 
Status
Zamknięty.
Do góry