Nowe kodeki

dread

New member
Bez reklam
Taa. Nie mogę wyjść z podziwu jak co niektórzy piszą o słyszalnych różnicach jednego bezstratnego formatu nad drugim. Jeśli DTS-HD MA czy TrueHD nie było w jakiś sposób "podtweakowane" względem źródła to zawsze będzie brzmieć dokładnie tak samo. Kropka.

Ostatnio nawet doszło do absurdu w przypadku Transformers 2. Było wielu którzy twierdzili (nie na tym forum), że DTS-HD MA w wersji zwykłej jest sporo lepszy niż DTS-HD MA w wersji IMAX.
I co się okazało ? Że ścieżka w wersji IMAX jest o 4db cichsza (normalizacja) i oczywiście po wyrównaniu głośności obie ścieżki są identyczne.
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
nie chce z toba polemizowac ;) - raczej
podzielic sie doswiadczeniem, na dzien dzisiejszy mam
obejrzane okolo 160 tytulow na BD (oczywiscie oryginaly-
nie jakies kombinowane wersje z netu) i moge powiedziec ,ze
materialy w DTS HD MA z reguly sa zrealizowane lepiej
(lub poprostu mi bardziej odpowiadaja) ,sciezka LPCM
jest raczej gwarancja bardzo dobrego dzwieku.nie mowie,
ze DD TRUE HD jest kiepskim formatem- trafialy mi sie filmy
w tym formacie gdzie sciezka dzwiekowa byla naprawde swietna (np."cloverfield"-referencjal wedlug mnie) jednak
w ogolnym bilansie realizacje w DTS HD MA sa lepsze.
o ile przy filmach te roznice nie sa az tak mocno wyczuwalne,
to przy koncertach jest naprawde slyszalna roznica.
oczywiscie moze to byc przypadek spowodowany roznica w jakosci realizacji materialu wyjsciowego (LPCM) , w kazdym
badz razie w moim rankingu wyglada to tak-
LPCM - praktycznie gwarantowany dzwiek bardzo dobry
DTS HD MA- z reguly bardzo dobry
DD TRUE HD- roznie bywa ,aczkolwiek potrafi byc bardzo dobry
 

dread

New member
Bez reklam
Porównywanie TrueHD z filmu X, DTS-HD MA z filmu Y do LPCM z filmu Z i na tej podstawie wyciąganie jakichkolwiek wniosków na temat przewagi jednego bezstratnego formatu dźwięku nad drugim nie ma żadnego sensu.

To w studiu dźwiękowym decyduje się jak dana ścieżka będzie się prezentować, a czy to będzie LPCM, TrueHD czy DTS-HD MA to nie ma żadnej różnicy. I nie jest to tylko moja opinia, ale osób, które od lat zawodowo zajmują się miksowaniem dźwięku i które mają ponad setkę filmów "na swoim koncie" wydając je w różnych formatach dźwięku. I które miały okazję porównać źródło w postaci LPCM do TrueHD/DTS-HD MA wykonanego z tego samego mastera.

Co do tego zdania, że z tych 160 tytułów jakie ci się do tej pory trafiły i uśredniając to najmniejsze wrażenie robią pozycje z TrueHD to rozmawialiśmy już chyba jakiś czas temu o tym.
Z sześciu największych wytwórni filmowych tylko Warner wydaje swoje filmy wyłącznie w TrueHD.
I jakby taki FOX, Universal czy Disney "przesiadł" się z DTS-HD MA na TrueHD, a Warner z TrueHD na DTS-HD MA to mogę się założyć o każde pieniądze, że doszedłbyś do zupełnie innych wniosków :)
 

mat74

Well-known member
Bez reklam
Z sześciu największych wytwórni filmowych tylko Warner wydaje swoje filmy wyłącznie w TrueHD.
I jakby taki FOX, Universal czy Disney "przesiadł" się z DTS-HD MA na TrueHD, a Warner z TrueHD na DTS-HD MA to mogę się założyć o każde pieniądze, że doszedłbyś do zupełnie innych wniosków :)

niewykluczone ze masz racje ;)
co nie mienia faktu,ze wedlug mnie to wytwornie
powinny w ogole dac sobie spokoj z nowymi kodekami
i umieszczac sciezke LPCM na plytach !nawet kosztem
dodatkow, bd-live i innych za przeproszeniem pierdol...
w kinie tego nie puszczaja ,wiec w domu tez sobie
bez tego poradze....:D
nie byloby wtedy ani dyskusji na temat przewagi formatow,ani tego gdzie dzwiek powinien byc dekodowany,
ani czy jest to robione wlasciwie...
 
Do góry