Nowe kamery Panasonic'a HDC-SD700, Tm700, HS700

Vonorlik

New member
Witam wszystkich...
Od wczoraj mam problemy z kamerą HDC-SD700.. pierwszy niepokojący objaw był związany z mikrofonem.. podczas krecenie meczu na stadionie piłkarskim "duza publika mecz legia - górnik" kamera zarejestrowala trzaski zamiast czystego dzwieku.. mam to na kilku ujęciach.. moge załadować to na youtube jak ktoś chce posłuchać.. nastepnego dnia czyli dzis rano kamera zaczela sie sama wyłączać a objawia sie to migającą diodą przy pokrętle zmiany trybu na czerwono i kamera gaśnie.. gaśnie we wszystkich trybach.. czyli aparat, kamera i ogladanie klipów.. od włączenia kamera działa okolo 6 sec i sie wyłącza.
Dodam że efekt wystepuje na baterii jak i na zasilaczu.
Może ktoś sie spotkał z takim efektem.. czy tylko pozostaje mi serwis..

Pozdrawiam Serdecznie.
 
Ostatnia edycja:

posejdon82

New member
sd 700

Witam wszystkich...
Od wczoraj mam problemy z kamerą HDC-SD700.. pierwszy niepokojący objaw był związany z mikrofonem.. podczas krecenie meczu na stadionie piłkarskim "duza publika mecz legia - górnik" kamera zarejestrowala trzaski zamiast czystego dzwieku.. mam to na kilku ujęciach.. moge załadować to na youtube jak ktoś chce posłuchać.. nastepnego dnia czyli dzis rano kamera zaczela sie sama wyłączać a objawia sie to migającą diodą przy pokrętle zmiany trybu na czerwono i kamera gaśnie.. gaśnie we wszystkich trybach.. czyli aparat, kamera i ogladanie klipów.. od włączenia kamera działa okolo 6 sec i sie wyłącza.
Dodam że efekt wystepuje na baterii jak i na zasilaczu.
Może ktoś sie spotkał z takim efektem.. czy tylko pozostaje mi serwis..

Pozdrawiam Serdecznie.

Witam jestem posiadaczem tm 700, moge doradzic abys nie zwlekal z serwisem im szybciej tym lepiej,Ogolnie seria kamer udana, nic podobnego mnie nie spotkalo .Dla mnie to jednoznaczny sygnal aby interweniowac.Nie ma sensu czekac.Mozesz wlaczyc ustawienia fabryczne i sprubowac ale to marnosc.Ja mialem kilka problemow z moja tm 700 mianowicie, podczas nagrywania czesto robilem fotki, chcialem zbyt szybko zmieniac opcje (wszytsko naraz)kamera sie wieszala tzn czerwona kontrolka dostepu do dysku caly czas byla wlaczona.Pamiec flash caly czs pracowala i nie moglem nic zrobic...zmienic trybow z kamery na aparat oraz podglad plikow.Nie moglem rowniez wylaczyc kamery przyciskiem power.Trwalo to tak dlugo jak dlugo pozwalala na to bateria.Jedyne co pomagalo to wyjecie bateria na zywca podczas pracy kamery WRRRRRR wiem ze to malo zdrowe posuniecie ale zaryzykowalem.Zdazylo sie tak okolo 10 razy od pol roku.Nauczylem sie troche pokorniej podchodzic do tej kamerki i daje jej szanse az sobie wszystko pouklada (az zgasnie czerwona kontrolka) problemu juz nie mam.W twoim przypadku trudno mi doradzic...ja bym ja serwisowal
 

vector

New member
Lepszy ?!
Chciałem pokazać ze przetwornik w Tm700 wyciąga ledwo 1280x720 a co dopiero full hd i to w progresywnym skanowaniu w 50kl o którym tu wszyscy piszą i sie podniecają jaki to ''mega fajny'' obraz ma ta kamera.
Wcześniej pokazałem różnice a właściwie jej brak pomiędzy 1080p i 1080i.
Teraz że, brak wyraźnie znaczącej różnicy w ostrości obrazu pomiędzy 720p a 1080p
 

marder

Member
Lepszy ?!
Chciałem pokazać ze przetwornik w Tm700 wyciąga ledwo 1280x720 a co dopiero full hd i to w progresywnym skanowaniu w 50kl o którym tu wszyscy piszą i sie podniecają jaki to ''mega fajny'' obraz ma ta kamera.
Wcześniej pokazałem różnice a właściwie jej brak pomiędzy 1080p i 1080i.
Teraz że, brak wyraźnie znaczącej różnicy w ostrości obrazu pomiędzy 720p a 1080p
Ja widzę różnicę na korzyść full hd. Widać to szczególnie na powiększeniach tego samochodu, ten na prawym zdjęciu jest wyraźniejszy, ostrzejszy, ten po lewej rozmyty.
 

domarrrr

New member
Witam wszystkim,
czy ktoś może potwierdzić jeszcze że ta kamera nagrywa tak jak to przedstawił kolega ''vector'' na swoich zdjęciach. Bo z tego co widzę to faktycznie nie ma sensu nagrywania w 1080p 50kl/s. Czy ta kamera można nagrywać od razu do 720p w 50kl/s ?
 

Jacek144

New member
Czy ta kamera można nagrywać od razu do 720p w 50kl/s ?

Moja SD-707 nie ma takiej możliwości,więc należy przypuszczać,że obraz 720p powstał w wyniku konwersji. To znaczy,że jakość tego obrazka zależy od "umiejętności" programu dokonującego przeliczenia,więc takie porównania o których pisze kolega Vector,moim zdaniem nie mają sensu.
 

fransua

New member
Sory, że tak ni z gruchy ale pamiętajcie panowie - kodek AVC-HD też ma wpływ na ostrość obrazu. Tryb nagrywania w Panasonic TM700 - 1080 / 50p (28Mbps / VBR) , (1920 x 1080) / HA (17 Mb/s / VBR), (1920 x 1080) / HG (13 Mb/s / VBR) , (1920 x 1080) / HX (9 Mb/s / VBR) , (1920 x 1080) / HE (5Mbps / VBR) , (1920 x 1080) Jak widać wszystkie kodowania są zmienne - VBR. Ujęcie wydaje się być statyczne (te co wstawił Vector) więc procesor mógł zjechać z bitratem do np 8Mbps i stąd ta nieostrość, błoto czy jak to tam nazwać. Moim zdaniem szkoda, że producent nie daje możliwości wyboru jeszcze większego bitrate oraz ustalenia po niżej jakiej wartości bitrate kodek ma nie zjeżdżać.

ps. Pozdrawiam.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
co do różnic między 50i a 50p sam sobie musisz odpowiedzieć, ja różnic nie widzę i nikt pewnie nie będzie widział chyba że na siłę. Wystarczy zrobić test odpalić komuś dwa nagrania w 50i i w 50p i nich nam powie czy widzi różnice.

Co do VBR- niestety wiekszość urządzeń nie daje możliwości zmiany, a szkoda, takie życie mają nam ułatwić a nie utrudnić.
Trzeba pamiętać, że jest to optymalnie dobrane i jest OK.
Dla 1920 x 1080 -17 Mb/s - VBR Jest OK i nawet na DVD AVCHD zrobimy.
 

vector

New member
Zrobiłem te testy gdyż chciałem kupić Pana, ale stwierdziłem że nie jest wart tej ceny. Mój stary Canon hf 100 wyciąga lepsze rezultaty.
Na początek porównałem 50p i 50i:
http://img339.imageshack.us/img339/5991/50ii50ptm700.jpg

Ten bajer, bo inaczej tego nazwać nie można, zupełnie się nie przydaje, zajmuje tylko SD i pewnie bardziej zużywa akumulator. W końcu procek potrzebuje aż wiatraczka do chłodzenia.

Kolejna sprawa to FULL HD, jak pisałem wcześniej, to jeszcze nie czas kamer amatorskich, mieszczących sie w kieszeni nagrywających w full hd. Nie wiem czy to kwestia małej optyki czy przetwornika. W każdym razie po teście myślę ze widać, że nie warto. Obraz był konwertowany w adobe 30mb/s:
http://img443.imageshack.us/img443/2407/panasonictm7001080i720.jpg

Sam osobiście nagrywam wszystko w 1920x1080i, później wszystko ląduje na DVD. Przed montażem obraz konwertuje w TMPGEnc do huffyuv 1280x720 50p. Taki materiał obrabia sie dobrze nawet na kompie z dwoma prockami 2.0. Na koniec AVCHD 720p 4-5mb/s. Taką płytke z 2 godzinami materiału bez problemu odtwarza sie na starszych laptopach ze słabymi kartami graficznymi czy tez ps3. Dla porównania obraz w ruchu:
http://img15.imageshack.us/img15/2016/testavchd.jpg

Ciągle czekam na kam która będzie dobrze nagrywała w 25p i zakończy się era interlace :)
Chętnie poczytam co na ten temat myślicie.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
sorki, ale nie prawda, przydaje sie zeby zrobic zwolnienie w materiale, do tego sie nadaje

po nastepne po co robic konwersje materialu, skoro kamery nagrywaja w "blu-ray"
 

ecoCargo

New member
@tobot

Interesuje mnie możliwość zmiany parametrów mikrofonu AudioTechnika przez zmianę "pola" słyszenia. Są sytuacje wymagające zbliżenia optycznego kamerą i "skupienia" mikrofonu na scenie, którą filmuję. Czy ten mikrofon posiada przełącznik pola nagrywania ?
 
Ostatnia edycja:

fransua

New member
Vector nie porównuj ujęć statycznych 50i vs 50p bo to nie ma sensu. Zalety 50p widać w dynamicznych scenach
Ciągle czekam na kam która będzie dobrze nagrywała w 25p i zakończy się era interlace :) Chętnie poczytam co na ten temat myślicie.
Obyś na tą chwilę nie rozczarował się 25p. Pozwolę sobie wstawić post kolegi xdcam z forum videodslr. Poruszony był tam pewien problem związany z 25p a mianowicie efekt strobo występujący przy dynamicznych scenach.
Panowie,
otóż problem polega na zupełnie innym wyświetlaniu obrazu przez komputery i telewizory. Ekran komputera wyświetla, tak jak ekran kinowy, ileś tam pełnych obrazów (klatek) na sekundę. Nazywa się to wyświetlaniem progresywnym lub kolejnoliniowym. W tym przypadku nie ma znaczenia ilość klatek na sekundę (fps), z jaką jest nagrany materiał, komputer zawsze wiernie go odtworzy. Stąd zwykle podczas oglądania filmów na komputerze (o ile ten nie zacina się z powodu zbyt słabej mocy obliczeniowej czy wydajności dysku) nikt nie narzeka na brak płynności.
W przypadku odbiorników telewizyjnych sprawa wygląda nieco inaczej. Obecny do dziś system telewizyjny PAL powstawał w czasach ekranów kineskopowych, gdzie ze względów technicznych nie było możliwości analizowania w kamerze, przesyłania i wyświetlania pełnych klatek. Obraz więc nie składał się z pełnych klatek jak w kinie, lecz z 50 półobrazów na sekundę. Nazywa się to przeplotem (interlace) lub wyświetlaniem międzyliniowym. Półobraz to klatka filmowa zawierająca tylko co drugą linię pikseli, w jednym półobrazie parzystą, a w drugim nieparzystą. Wyświetlanie na przemian półobrazu parzystego z nieparzystym daje dopiero cały obraz na ekranie. Owocuje to charakterystyczną dla telewizorów "płynnością" ruchomych elementów obrazu. Mimo, że współczesne odbiorniki telewizyjne posiadają ekrany LCD takie jak komputery, ich elektronika wciąż przystosowana jest do sygnałów z przeplotem. Podanie na telewizor sygnału progresywnego powoduje więc strobo. I dlatego w internecie i na kompie filmiki wyglądają ślicznie, a na TV następuje porażka.
Co więc zrobić, aby uzyskać efekty zoptymalizowane pod odbiornik telewyzyjny? Nagranie bezwzględnie musi się odbyć z prędkością 25 klatek na sekundę. 24 klatki czy 30 klatek nie zostanie poprawnie wyświetlonych na telewizorze PAL. Zauważmy, że również formaty docelowe takie jak np. DVD video przewidują wyłącznie 25 fps, więc przy innym klatkażu płyta DVD video PAL również nie będzie chodziła płynnie. Prędkość migawki nie jest rzeczą krytyczną, jednak optymalna wartość to 1/50 sek. Przy szybszych wartościach będzie inne strobo - wynikające z krótszego czasu ekspozycji niż czas trwania klatki, przy wolniejszych - ujęcia będą poruszone (smużenie). Aby nie skracać migawki można zejść z czułością ISO i/lub zastosować szary filtr.
Największy problem jest z dorobieniem przeplotu. Nie chodzi tu o zapis pliku nie z literką "p" tylko "i", lecz o rozbicie pełnych klatek na różniące się od siebie półobrazy i zapisanie pliku w takiej formie. Ja w tym celu używam plug-inu Twixtor pod Final Cut. Zmontowany i przefiltrowany w ten sposób film eksportuję do pliku wynikowego (pracuję w Pro Res), a następnie transkoduję do formatu obsługiwanego przez odtwarzacz multimedialny
.
 

Jacek144

New member
nie rozumiem, masz plik mts, wiec w programie robisz AVCHD DVD i smiga na blu-ray odtwarzaczu, wiec po co przerabiac, traci sie sens, czas i prad
bez przerabiania (kodowania) pliku.

Seba,ta odpowiedź to do Vectora powinna być adresowana-nie do mnie.To on coś strasznie kombinuje.Po co mu w ogóle kamerka HD,tego nie jestem w stanie pojąć.I tak materiał HD jest degradowany do poziomu poniżej średniego nagrania DVD. Tak wynika z jego postu,chyba że coś źle czytam
 
Do góry