Nowe kamery od Sony !!!

Seba_Fan

New member
Bez reklam
pare dni temu to widzialem, ale jakos wole wnioski, ale to nowosc, u nas jeszcze nikt sie nie chwalil ze ma :)

koles napisal
Why not give consumers choice like 1080p60p, 1080p50p, 1080p60i, 1080p50i,1080p30p, 1080p24p, 720p60p, 720p50p, 720p60i, 720p50i, 720p30p, 720p25p, 720p24p etc, where small companies are offering more than major manufacturers. Why not design better codecs that can offer 60p,50p,30p,25p,24p. Why we can'see larger chips 1/1.8" size in consumer cams.


kiedy w koncu to bedzie, zamiast tych glupich dodatkow

czemu to nie jest wprowadzane?


dodam jeszcze ze czekam na info, o podobny modelu, ale na karty, ale pewnie to za jakies 5miesiecy

jeszcze dodam, waga 500g no ciezka jest bez bateri
czemu 12 miesiecy gwarancji, oj nie ladnie, dla mnie minimum 24
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
Seba, SONY sączy powoli ulepszenia. Pewnie w roku 2010 te różne tryby dodadzą. Nie wszystko od razu bo powstałaby idealna kamera i nikt nie chciałby zmieniać swojego modelu na nową. To jest perfidna manipulacja, ale takie jest życie. Dla SONY ważne są coroczne zyski, a nie stworzenie super idealnej kamery. Jak robią kamerę to nie tylko kombinują jak wypaść na tle konkurencji, ale również muszą pamiętać, aby ich model na następny rok był znacznie lepszy niż obecnie. A więc w bieżącym modelu coś obcinają, np. różne tryby, bitrate, kontrola manualna itd. Za rok coś z tego dodadzą do nowego modelu i będą o tym trąbić w reklamach.
 
Ostatnia edycja:

Shinzon

New member
Wszystko fajnie ale nie za taka cenę. Ja za SONY XR500 nie dał bym 4.500 zł, a taka cena teraz w necie najniższa jest tej kamery.
 

zargo

New member
Shinzon napisał:
... aby poprawić jakość w kiepskim oświetleniu kupiłem sobie lampe montowaną na kamerę... Taka lampa oczywiście nie oświetli sali weselnej, ale w warunkach domowych i niewielkich pomieszczeniach to sprawdza się bardzo dobrze...

Przywołana przez Shinzon lampa to model HVL-HL1 [sony.pl/product/cac-flashes---lights/hvl-hl1] .
Czy wiadomo komuś jak sprawuje się model HVL-HFL1 [sony.pl/product/cac-flashes---lights/hvl-hfl1] i co daje dodatkowy "flash". Nie znalazłem na youtube żadnego testu z tą drugą lampą.

Model HVL-10NH [sony.pl/product/cac-flashes---lights/hvl-10nh] z mocniejszą lampą 10W (wymagającą oddzielnego zasilania - 3xAA) - jego prezentacja jest pod adresem [youtube.com/watch?v=6uV8IuZmSPM]. Trochę przeraża mnie "ten stelaż" do mocowania lampy, choć i można zamontować lampę bezpośrednio na kamerze w złączu lampy.

Ma ktoś doświadczenia co do stosowania ww. lamp?

Pzdr
zargo
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
bawilem sie troche ta kamerka fajna jest, kupil bym, ale cena
co do tej stabilizacji to troche ona dziwna jest i jak dla mnie to nie powinno sie nazywac stabilizacja tylko inaczej, dziwne uczucie jakby kamera opozniala nagrywanie materialu, cos mi tu pachnie przekretem.
Mam material na karcie, ale chwilowo brak TV wiec nie mam jak obejrzec tego matrialu zeby ocenic, ale za 3tysie chyba ja kupie za rok.
 

slimak

New member
Bez reklam
Każda stabilizacja opóźnia ruch kamery w momencie przejścia z kadru nieruchomego do panoramy. Czym skuteczniejsza stabilizacja (większy kąt stabilizacji) tym ten efekt jest bardziej widoczny. Wbudowane czujniki ruchu powinny zmniejszyć ten efekt, ale odróżnienie od siebie ( np. bujnięcia reki w prawo) od początku zamierzonej panoramy w tym samym kierunku jest bardzo trudne.

W ten sposób mamy wytłumaczenie dlaczego kamery sony 200/500/520 mają dwa tryby stabilizacji. Szkoda tylko, że przełączanie jest głęboko w menu, a nie przyciskiem na obudowie. :-(

----------------------------------

Miałem kiedyś kamerę, która miała stabilizację opartą tylko na analizie kadru, bez czujnika ruchu. Przy filmowaniu bujanego konika kamera potrafiła zamrozić zabawkę i bujać całym pokojem. :)

pozdrawiam
 

Shinzon

New member
slimak napisał:
Szkoda tylko, że przełączanie jest głęboko w menu, a nie przyciskiem na obudowie. :-(

Spokojnie, przełączenie stabilizacji będzie na obudowie w modelu XR700 na 2010 rok. W końcu muszą mieć coś fajnego, aby wzbudzić zainteresowanie nowym modelem :p
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
kiedys pisalem wlasnie o tym ze mnie to denerwuje ze stabilizacja jest gleboko w menu i co chwile musze wchodzic szukac i wl i wyl stabilizacje jak mam statyw, kurcze a guzika nie mogli dodac, ale guzik do gps to juz spoko, nie trudne bylo.
szkoda gadac, ciezko im zrobic cos dobrze i raz tylko, pretekst do zmiany sprzetu na kolejny.
 

posejdon82

New member
xr 500

Czy uzywacie kart pro duo do zapisu materialu wideo?a moze ktos uzywal tych kart? SONY MemoryStick Pro HG-Duo HX 8GB MagicGate, czy jest jakas roznica w szybkosci zapisu?teretycznie te HG HX sa skonponowane pod kamery z wysoka rozdzielczoscia.zy ktos uzywal?
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
ja testowalem na swojej karcie memory stick pro duo 8GB magic gate, jest OK to sa szybkie karty i raczej nie powinno byc problemu, zapas jest


teraz moja uwaga, nagrywalem material i robilem zdjecia i zonk udalo mi sie zrobic 3 zdjecia i dlugi czas zapisu, co jest grane,pozniej po zapisie dalej moglem robic fotki.
 

zargo

New member
jackpe napisał:
A jak chcecie aby było trochę taniej to kupuje się ten konwerter :
Sony VCL-DH0758 ... Mała przeróbka, redukcja z 58 na 37 i jest konwerter dobrej jakości za małe pieniądze...Konstrukcja optyczna dokładnie taka sama jak w hg0737c ... Używam z miesiąc, jestem zadowolony...

Dzięki za atrakcyjne cenowo rozwiązanie. Najtańsza wersja konwertera szerokokątnego dedykowana na kamer Handycam, to VCL-HGE07A za ok. 340 zł. Zastanawiam się tylko, czemu producent opisuje przeznaczenie VCL-DH0758 jedynie dla aparatów cyfrowych...

Pzdr
zargo
 

Shinzon

New member
Robiłem dziś przegląd swoich nagrań robionych kamerą SONY Sr11 i porównałem do nagrań SONY CX-6, które robiłem w zeszłym roku. Wniosek ... różnica jest kolosalna. Moje obecne nagrania są niezwykle płynne ze znacznie ograniczoną liczbą ujęć, gdzie obraz drga i skacze.

Jaki jest powód tych lepszych nagrań? Czy rzeczywiście SONY SR11 jest o tyle lepsza od SONY CX-6? Właściwie to nie. Powodem jest SONY XR500/XR520, której wyjątkową cechą jest dobra stabilizacja. Ten fakt sprawił, że zadałem sobie pytanie. Czy wywalać prawie 5.000 zł na te nowe SONY, czy zadowolić się SONY SR 11 za 3.000 zł i zmienić podejście do nagrywania. Wydaje mi się, że to drugie rozwiązanie jest bardziej rozsądne.

A przy nagrywaniu przestałem chodzić z kamerą. Przestałem się szybko obracać próbując nagrać wszystko na raz. Każde ujęcie mam teraz przemyślane i efekt jest niesamowity. Mam też kilka fajnych pomysłów na trzymanie kamery, które bardzo poprawiają stabilizację.

Podsumowując nie ma się co dać zwariować tym nowościom i za nie przepłacać. Jeżeli ktoś już koniecznie musi mieć SONY XR500 to moim zdaniem warto poczekać, aż ceny spadną i wtedy kupić.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
a bawiles sie ta kamera, bo ja powiem ze mi sie podoba i w szybkim poruszaniu jest fajnie, ja mam cx6 i mi raczej nie oplaca sie zmieniac na sr11 wole poczekac i za rok kupic xr500, no chyba ze bymtrafil sr11 w dobrej cenie, ale pewnie tak nie bedzie.

Jak bedziesz tak pisal, to pewnie nikt nie kupi tej nowej kamery i nikt nam o niej nie opowie :)
 

jackpe

New member
zargo napisał:
Zastanawiam się tylko, czemu producent opisuje przeznaczenie VCL-DH0758 jedynie dla aparatów cyfrowych...
zargo
Bo pewnie jego głównym przeznaczeniem miały być aparaty. I to jeszcze te gdzie można na tulei, czy jakimś innym ustrojstwie założyć konwerter z gwintem 58mm. Wiesz, gdyby pisało, że jest to uniwersalny to kto im kupi wtedy konwertery z różnymi średnicami mocowania i z różnym opisem. Ten do aparatu,ten do kamery, ten do telefonu, ten do lornetki i tak w nieskończoność. A kiedy poczytasz dokładniejszy opis, to przeważnie jest to taka sama konstrukcja optyczna. Nie wypowiadam się na temat powłok, ponieważ o tym już nie piszą. Większy konwerter zawsze można założyć do kamery o mniejszej średnicy obiektywu, dlatego że najlepsza optycznie jest część środkowa szkła i czy dalej od środka tym mniejsza rozdzielczość. W przypadku tego konwertera i kamer ze średnicą gwintu 37mm wykorzystujemy najlepszą optycznie część konwertera. Zresztą Sony zabezpieczyło się i w jego budowie zastosowało dodatkowy kołnierz uniemożliwiający zastosowanie pierścieni redukcyjnych :) Ale to jest to przeskoczenia:)

Shinzon napisał:
Robiłem dziś przegląd swoich nagrań robionych kamerą SONY Sr11 i porównałem do nagrań SONY CX-6, które robiłem w zeszłym roku. Wniosek ... różnica jest kolosalna. Moje obecne nagrania są niezwykle płynne ze znacznie ograniczoną liczbą ujęć, gdzie obraz drga i skacze.

Może dlatego, że do tej pory używałem kamer z bardzo dobrą stabilizacją jakoś nie widziałem dużej różnicy pomiędzy nimi a Sr12 i nie bardzo docierał do mnie zachwyt na stabilizacją w Xr520.
Chciałbym mieć raczej lepszą jakość przy słabym świetle. Reszta mi całkiem odpowiada :) A tak jak zauważyłeś, kiedy ujęcia są przemyślane to i efekt jest całkiem dobry.

Seba_Fan, rozumiem że nie opłaca Ci się kupować modelu,który już wyszedł z produkcji i wolisz czekać na nowy, tym bardziej że masz czym filmować. Sr11 widziałem raz na Allegro za 2.000zł i miała 6 miesięcy:) ale poszła w ciągu 5 min. Okazje się trafiają. Życzę Ci aby cena Xr520 doszła jak najszybciej do ceny akceptowalnej przez normalnych ludzi :) ale w dalszym ciągu jestem bardzo sceptyczny i w/g mnie to jeszcze długo,długo,długo......
Oczywiście kiedyś zostanie zastąpiona przez nowy model i będzie w obecnej cenie Sr11/12. Tylko żebyś już wtedy nie tęsknił za tym nowym modelem:)
 

Shinzon

New member
@SebaFan

Spoko. Nie chodziło mi o to, żeby zniechęcać do SONY XR500/XR520 jedynie do wysokiej obecnie ceny tych kamer. Sam myślałem o sprzedaży SONY SR11 i kupna XR500, ale w chwili obecnej doszedłem do wniosku, że to bez sensu. Po prostu cieszę się z ze sprzętu, który mam i który daje całkiem niezłe możliwości. Może wymienię na jakiś model, który będzie po XR500/XR520. Z pewnością coś jeszcze poprawią w tych kamerach (stabilizacja zmieniana przyciskiem na obudowie, większy bitrate, więcej trybów nagrywania, więcej możliwości ustawień manualnych itd.)
 
Ostatnia edycja:

Seba_Fan

New member
Bez reklam
oj i ciagle bysmy cos zmieniali ile to mozna, mnie sie nie podoba dysk, wole bez dysku, ale nie widze zamiennikaSONY XR500/XR520, tak jak to ma miejsce w SR11 jest CX11, ale zawsze cos tam wytna, te z dyskami maja wiecej rzeczy i tu mnie boli.
Moze jak sie trafi sr11 to kupie, ale raczej nie mam takiej potrzeby
Co do konwertera to wrzucie gdzies taki material z i bez i zdjecie samej kamery jak wyglada, jesli nie macie gdzie to dam namiar na ftp.
 

Shinzon

New member
Seba, dla Ciebie przejście z SONY CX-6 na XR500 to moim zdaniem super rozwiązanie i tego się trzymaj. Ciekawym modelem może być następca SONY CX-11, która miałaby parametry obrazu i stabilizacji z SONY XR500, oczywiście jeżeli się taka kamera pojawi.

Zawsze dany model za rok będzie w cieniu kolejnej wersji i zawsze mogą kusić dodatkowe nowości czy usprawnienia. Jak jak kupiłem SONY CX-6, która nagrywa 1440x1080 i dowiedziałem się, że nowe SONY mają już 1920x1080 to też szczęśliwy nie byłem. Jednak jak zmieniłem na SR11 to doszło mi na tyle nowych usprawnień, że więcej na tą chwilę mi nie trzeba i raczej nie sprzedam SR11 po to aby kupić XR500. Przy XR500 miałbym lepszą stabilizację, ale nauczyłem się tak nagrywać, że radzę sobie bardzo dobrze z SR11. Jeżeli chodzi o słabe oświetlenie to raz mam dodatkową lampę i dwa staram się zapewnić kamerze dodatkowe oświetlenie i to mi wystarcza.
 

franerem

New member
Witam,

właśnie wymieniłem swojego Canon'a HF10 na Sony HDR-XR500. Krótkie wnioski:

a) główny powód rezygnacji z Canon'a => stabilizacja. Moja poprzednia kamera przed Canon to Sony DCR-PC109 (SD na MiniDV). STablizacja na niej działała o wiele lepiej niż na Canonie. Canon'a wzielismy na wakacje. Obraz śliczny ale ... bardzo duża część ujęć niestety nie do użytku (dużo filmowania w ruchu a wtedy niestety Canon bardzo dawał ciała :( ). Nie po to kupuje kamerę aby pózniej bawić się całym czas ze sztywną reką albo rozstawiać statyw. Oglądałem parę innych modeli ale Sony po prostu było najfajniesze więc dopłaciłem 1700 zł i pierwsze próby odnośnie stablizacji => rewelacja... dokładnie tak jak tego oczekiwałem ... niebo a ziemia w porównaniu do HF10
b) autofocus ... działa dobrze, ale w Canonie był szybszy i trzeba to uczciwie przyznać. Natomiast nie jest to dla mnie aż taka różnica.
c) jakość obrazu w ciemności - bardzo bardzo duża przewaga sony ... niestety Canonik bardzo szybko łapał ziarenka ... a szkoda :(
d) obsługa => pórównywalna
e) dodatkowe bajery w sony (gps, smileshutter, face detection) => fajne ale nie krytyczne. Przydają się.
f) funkcja która dla mnie jest ekstra to nagrywanie z podwójną prędkością (obraz później jak zwolnionych obrotach) => rewelacja dla ujęć sportowych (często filmuję siątkówkę).

W skrócie jestem bardzo bardzo zadowolny z zamiany. Minusem jest waga większa od Canon'a ale z drugiej strony dysk też większy. Ponadto wygodniej mi sie trzyma i steruje zoom'em (przy okazji Sony ma możliwość manualnego ustawiania ostrości pokrętłem). Jeszcze jedno, jak ktoś ma telewizor Bravia (jak w moim przypadku) to dochodzi dodatkowa korzyść z Bravia Sync :)

Jakbyście mieli jakieś konkretne pytanka to piszcie.

Pozdrawiam
Remi

Ps. Jaką warto kupić dodatkową baterię (chcę NP-FH70) => orginał za 220 zł czy zamiennik za 80 zł? Jakie Was wasze opinie lub doświadczenia?
 
Ostatnia edycja:

Seba_Fan

New member
Bez reklam
fajnie ze masz, ciesze sie z Toba :)

f - ale to chyba w duzej stracie jest nagrywane, jak mozesz zapodaj gdzies chetnie zobacze

zamiennik - mialem taki i mam dla mnie to do dupy jest, ale cena takiego zamiennika jest nizsza i to jednyny plus.

jak wylaczyc w pelni ta kamere,bo przycisk power to nie w pelni ja wyl

czy do pokretla mozna przypisac stabilizacje

co do jej odpowiednika na karty, to wlasnie na taka czekam, nie chce na dysk, ale jak nie bedzie to pewnie wezme ja, ale dopiero za rok
 
Do góry