N-ka: czerwony komunikat i zero odbioru !

bluray

Banned
Komunikat jest taki:
[Brak sygnału Audui/Video albo oczekiwanie na autoryzację karty].
Od kilku tygodni walczę z takim komunikatem.
Czy też tak macie ?
Sposobów na ponowienie chwilowe odbioru jest wiele.
Najlepszy obecnie to [aktualizacja dekodera]
Następuje odmowa ale odbiór sie pojawia na jakiś czas. Loteria.

Poszkodowanych jest mnóstwo.
Brak Audio/Video lub oczekiwanie na aktualizację karty - Strona 21 - n telewizja nowej generacji
21 stron zgłoszeń o problemie.
Mam N-Turbo. FW TURBO.
Wszystkie opcje sprzętowe posprawdzałem.
Antena jest jak zawsze ok.
Czy to wina wprowadzania moolti-roomu ?
Jakaś total poracha N-SATki.

Oczywiście nadawca ( iTi Neovision) nie przyzna się do klęski i to są całkowicie zrozumiałe, bo musieli by zrezygnować z części wpłat abonamentowych za nie świadzenie usługi.

Wina z pewnością po stronie renomowanej firmy ADB - producenta , który zezwolił na wprowadzenie eksperymentów multi-room, na hardwarze nie dostosowanym do napisanego oprogramowania.

Lawinowe zgłoszenia do APS-ów i brak Turbo tunerów na wymianę wskazują, że tylko wczesne wersje TURBO są porażone chorobą.

Oczekuję od iTi uczciwości i przyznania sie do błędu.
W konsekwencji rezygnacji z opłat abonamentowych za okres tego tragicznego eksperymentu.
A tu ściema. Po co ? Gdzie image solidnej firmy ? Na drzewie.

Mam za sobą wygrany poważny spór z N-SAT.
Procedury znam.
Należy pisemnie powiadomić o braku sygnału w trybie reklamacji, na piśmie pocztą na Kraków albo do APS albo do punktu sprzedażowego.
Powstaje stan prawny w dacie pisma.
Wnioskujcie o obniżenie należnej opłaty za świadczenie usługi za okres braku możliwości odbioru (dostawy) treści by SAT.

Korespondencja będzie trwała ok. 1 miesiąca więc uzyskacie poważne oszczędności do czasu wymiany tunera albo usunięcia wady firmwaru.

uwaga:
Nie dzwońcie na BOK bo oni mają taką wiedzę jaką dostają z centrali , a centrala idzie w zaparte. Oszuści.

Jakiś czas temu był wyświetlany komunikat, że będą komplikacje i przepraszali z góry za to co będzie.
Tymczasem z przeprosin nic nie wynika, bo za czas nieświadczenia usługi, tj. dostawy sygnału SAT należy pomniejszyć opłatę abonamentową.
Czyli korygować w dół faktury.
To wiąże się z koniecznością wskazania wewnątrz spółki winowajcy poważnych strat finansowych.
Ciekawa sprawa. Działanie na szkodę spółki jest karalne.
 
Ostatnia edycja:

KubaArek

New member
Bez reklam
nic nie napisałeś czy masz multirom ,ja nie mam multiromu i wszystko śmiga bez najmniejszego problemu.
 

bluray

Banned
Ten gość opisał starannie.
Ma też ten kluczowy komunikat:
Otrzymaliśmy komplet dekoderów i muszę powiedzieć, że konfiguracja multiroom była drogą przez mękę. Cała aktywacja MR trwała około tygodnia. Wydzwoniłem ok. 100 (jeśli nie więcej) minut na infolinię.

Słowniczek:
MR = multiroom
DB = dekoder biały
DC = dekoder czarny

1) Do żadnego z dekoderów nie dołączono instrukcji na temat multiroom. Zwykłe instrukcje do dekoderów.
2) Pierwsze uruchomienie dekodera białego (DB). Jeśli dobrze pamiętam, MR był w menu. Skonfigurowałem, nie działa. Pierwszy telefon => trzeba zaczekać do 2-óch dni na menu multiroom w dekoderze czarnym (DC). "Niech pan sprawdzi pudełko, bo powinna być instrukcja". Sprawdziłem ponownie, nie ma. I jeszcze "proszę podłączyć DB do anteny, zaczekać na pobranie nowego oprogramowania i MR już będzie. ok
3) Następny dzień - pojawiły się nowe opcje w DC. Ustawienia sieci MR. Konfiguruję, sprawdzam, nie działa. Infolinia => musi być osobne menu w dekoderze MR. Czyli czekam.
4) Kolejny dzień - jest menu MR w obu dekoderach. Konfiguruję. DB wisi na oczekiwaniu na kartę lub aktywacji. Po godzinie => infolinia => "wiszenie" na aktywacji może potrwać do 2 dni. A ja, głupi, po godzinie już dzwonię. No więc czekam. W międzyczasie na DC nie ma obrazu, tylko wisi na brak audio/video lub oczekiwanie na kartę
5) 2 dni później. DB nadal wisi na aktywacji => infolinia. Reset 3 przyciskami DC i "wyślemy ponownie pakiet aktywacyjny. Pewnie coś poszło nie tak". Czas aktywacji do 2 godzin, jeśli dobrze pamiętam. Nie poszło. Zaczekam dłużej.
6) kolejny dzień => infolinia. Mam wrażenie, że po raz pierwszy spotkałem się z pracownikiem, który wiedział, o czym mówi => biały dekoder ma problemy z aktywacją karty po kablu ethernetowym. Najlepiej na czas aktywacji podłączyć do anteny, cały czas przy połączeniu kablem ethernetowym w trybie MR. W ciągu godziny wszystko było

Pomiędzy rozmowami często próbowałem skonfigurować samodzielnie i wg instrukcji na stronach n-ki, które znalazłem po którymś telefonie. W trakcie przewinęła się wigilia i święta, kiedy dodzwonienie było trudniejsze i czasem po prostu odpuszczałem i czekałem dzień, czy dwa.

Od tej pory MR działa, a raczej stara się działać:
1) dekodery potrafią się brzydko zawiesić po utracie połączenia sieciowego. Np. po wyłączeniu routera lub zmianie konfiguracji sieci. W takim przypadku najczęściej trzeba oba odłączyć od zasilania, żeby móc ponownie skonfigurować sieć do MR. Inaczej często nie potrafi przeprowadzić konfiguracji
2) na ekranie potrafi się pojawić [brak audio/video lub oczekiwanie na kartę]
3) VOD na DB praktycznie nie działa. Podczas oglądania pojedynczego filmu nawet 10x dźwięk potrafi się rozjechać z audio. W takim przypadku trzeba przerwać oglądanie, wrócić do VOD i wznowić film. Czasem po minucie potrafi ponownie się rozjechać.
4) na kanałach HD dźwięk co chwila się przycina (co kilka minut)
5) diagnostyka jakości połączenia MR:
a) wykonana na DB, podczas oglądania kanału HD: do 40 Mb i częsty błąd jakości
b) wykonana na DB, podczas oglądania zwykłego kanału: 80 Mb, brak błędów jakości
c) wykonana na DC, podczas oglądania kanałów HD na obu dekoderach: 0 Kb i same błędy jakości

Oczywiście powyższe problemy próbowaliśmy rozwiązać z pracownikami infolinii - kolejne minuty. Wykonane czynności obejmowały m.in.:
1) odłączanie dekoderów od prądu
2) resetowanie dekoderów
3) restartowanie dekoderów
4) przywracanie ustawień fabrycznych na obu dekoderach
5) podłączanie dekoderów bezpośrednio, a nie przez router. O dziwo parametry były do 25% gorsze niż z routerem. Kabel "bezpośredni" ok. 1m
6) podłączenie DB z telewizorem przez SCART zamiast HDMI. Zgoda na wykonanie tego testu diagnostycznego obejmowała wytłumaczenie pani z infolinii, że ze SCARTem i tak nie będzie mógł pozostać ze względu na jakość obrazu oraz że DB nie ma złącza z 3-ma gniazdami.
7) wyłączenie MR i ponowna konfiguracja od prawie 0
8 ) z własnej inicjatywy wymieniliśmy również router na inny model

Dzisiejsza pani z infolinii zaproponowała wysłanie dekodera białego do serwisu, ale rozmawiałem później z innym pracownikiem i uzgodniliśmy, że wykonam jeszcze fizyczne usunięcie MR z DB i ponowne pobranie oprogramowania. Jeśli to nie pomoże to mam podjechać z oboma dekoderami do ich serwisu dla DC, bo panowie/-ie będą mieli możliwość sprawdzenia obu. W końcu nie wiadomo, co działa nie tak i możliwe, że winny jest czarny dekoder, oba lub po prostu oprogramowanie lub źle dobrany sprzęt do usługi.

Moim faworytem jest źle dobrany sprzęt. Soft zgłasza nawet 0 pasmo przy oglądaniu kanałów HD co IMHO oznacza, że działa na pograniczu możliwości i jakiekolwiek dodatkowe opóźnienia powodują problemy. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego w dekoderach są karty 100 Mb, podczas gdy standardem właściwie już jest 1 Gb. Przynajmniej u mnie już taka jest i nie jest to luksus.

Dodatkowo myślę, że problem jest z softem, który np. często nie potrafi ponownie skonfigurować sieci po utracie połączenia i potrzebny jest restart. Zbył mały bufor na przesyłane dane również może być powodem.

Obecnie na infolinię wydzwoniłem grubo ponad 100 minut, co ma oczywiście określoną wartość abonamentową. Poświęciłem również dużo czasu na rozwiązanie problemu. Nie mówiąc o nerwach i takich "banalnych" rzeczach, jak obiecana obsługa wifi w dekoderach, której nie ma i musiałem prowadzić w mieszkaniu kabel ethernetowy.

Generalnie zalecam ostrożność, chociaż mój ostatni rozmówca z infolinii powiedział, że jeszcze nie było takiego przypadku, jak mój (buhahahaha) i zgłosi ten problem do obsługi technicznej. Po wielu rozmowach była to 2-ga osoba, która sprawiała wrażenie kompetentnej.

Specjalnie zdecydowałem się na n-kę, żeby nie musieć prowadzić kabli antenowych w mieszkaniu i DB jest tym głównym. Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca uda się rozwiązać problem i n-ka zaproponuje jakieś rozwiązanie, żeby zrekompensować koszta i wynagrodzić problemy, bo nie chciałbym wypowiadać umowy.

P.S. YouTube w ogóle nie działa. Nie działał ani w trybie MR, ani gdy był tylko DC. Lista filmów jest widoczna, ale przy włączeniu każdego filmu zgłasza, że nie może odtworzyć. Tego już kompletnie nie rozumiem, ponieważ internet działa bez zarzutu.

P.S.2 Wykonałem dzisiaj usunięcie MR z DB magiczną kombinacją przycisków na pilocie i ponowną instalację. Problem nadal występuje. Sprawdziłem również, że jedyna funkcja, która działa prawidłowo to odtwarzanie nagrania na DB z DC. Wygląda to dla mnie raczej na problem z softem, niż z samymi dekoderami. Po godzinie oglądania TVN HD pojawił się napis brak audio/video. Po przełączeniu kanałów wszystko z powrotem jest ok.
 
Ostatnia edycja:

bluray

Banned
nic nie napisałeś czy masz multirom ,ja nie mam multiromu i wszystko śmiga bez najmniejszego problemu.
Ja i bardzo wielu abonentów N-ki zazdrościmy Ci.
Jaki masz tuner ?
Wada nie jest związana z usługą multi-room tylko z wprowadzaniam oprogramowania związanego z tą opcją.
Ja nie mam multi-room i nie modę odbierać N-ki na TURBO od kilku tygodni.
 

Gucio50

New member
Bez reklam
Ja i bardzo wielu abonentów N-ki zazdrościmy Ci.
Jaki masz tuner ?
Wada nie jest związana z usługą multi-room tylko z wprowadzaniam oprogramowania związanego z tą opcją.
Ja nie mam multi-room i nie modę odbierać N-ki na TURBO od kilku tygodni.


Na 80% masz problem z anteną.
Jednak jeżeli upierasz się że nie, to łatwo sie o tym przekonać.
Na Wszystkich swoich dekoderach zrób twardy fabryczny reset.

Wrócą Ci do ustawień fabrycznych i przekonasz się czy antena jest OK, czy też pokaże Ci braki, błędy itp itd.

Wtedy zrobicz co zechcesz(wymienisz dekodery, antenę, kable, zawołasz serwis).
Teraz trudno wyrokować.

Moja rada, pisz zwięźle, 5-6 zdań. Nie każ nam czytać kazania z niedzieli :mrgreen:
Jak się robi reset powiedzą Ci konsultanci z BOK.
Ja się boję, bo jak coś zknocisz, to pretęchy będą do mnie ... ... ... :-D:grin::mrgreen::(:confused: :razz:
 
Ostatnia edycja:

FishRoman

Klub HDTV.com.pl
VIP
No to obawiam się ,że też się wpuściłem .Tydzień temu podpisałem aneks na multiroom i do dziś nie doczekałem się softu turbo.Wykonałem już 3 telefony od 15-do 33minut-z zapytaniem ile mam jeszcze czekać,oczywiście zawsze było przepraszamy -dziś powinno być.Wiem że powinno ale nie ma bo są jakieś problemy z softem-tak usłyszałem dziś.Aż mi ciary po plecach chodzą jak czytam jakie wy też macie problemy i co jeszcze nas czeka.Pozdrawiam.
 

rakitić

New member
Panowie, liczę na Waszą pomoc i cenne rady.
Ma problem z odbiorem nki, który się powtarza po raz kolejny. Nie wiem co jest nie tak. Ustawiałem antene, kręciłem konwerterem, wymieniłem kabel, sprawdziłem dekoder. A dalej wszystko stoi i nie oglądam tv. Po głowie chodzą mi różne myśli. W odległości ponad trzech metrów od talerza rośnie dość wysoka tuja, nie wiem czy ona może zakłócać odbiór sygnału. Słyszałem też taką opinię, w moim odczuciu jest dość dziwna, ale też zastanawiająca, mieszkam w domu bliźniaku i sąsiad też ma nke na tej samej wysokości - czy on może ściągać sygnał i przez to nie odbieram nki? wcześniej ustawił mi to monter, ale słono sobie za to policzył. w ciągu dwóch miesięcy po raz kolejny mam problem i coś mnie już trafia, nie wiem co robić
 
Do góry