Menu serwisowe samsung 37M87BD

adam.kom

New member
Witam!!

mam Pytanie czy w samsung 37M87BD istnieje możliwośc sprawdzenia ilości przepracownych godzin.
serdecznie dziękuje za pomoc.
 

pos

New member
Witaj,

oczywiście, że jest tak możliwość. W tym celu należy wejść do menu serwisowego. Pytanie po co?
Masz jakieś podejrzenia, czy zwykła ciekawość?

Z menu serwisowym trzeba bardzo uważać i jeżeli cokolwiek się zmienia trzeba dokładnie wiedzieć co oraz jaki wynik chce się osiągnąć. Bardzo niebezpieczne jest bezmyślne "podróżowanie" po menu, bo nawet przez przypadek można pozmieniać ustawienia i TV przestanie działać poprawnie lub wogóle. Niestety nie ma tam opcji "cofnij" w celu powrotu do poprzednich ustawień. Menu nie ma również opcji "reset do ustawień fabrycznych".
Poza tym, po wejściu do menu serwisowego i wyjściu z niego nawet bez dokonywania żadnych zmian, będziesz musiał ponownie ustawiać wszystkie parametry obrazu od nowa - zresetują się do ustawień fabrycznych. I o ile nie masz ich zapisanych, to czekać Cię będzie ponownie dłuuuuga zabawa ....

Dlatego jeżeli chcesz sprawdzać ilość przepracowanych godzin z ciekawości, to odradzam.

Pozdrawiam
Paweł
 

adam.kom

New member
pos napisał:
Witaj,

oczywiście, że jest tak możliwość. W tym celu należy wejść do menu serwisowego. Pytanie po co?
Masz jakieś podejrzenia, czy zwykła ciekawość?

Z menu serwisowym trzeba bardzo uważać i jeżeli cokolwiek się zmienia trzeba dokładnie wiedzieć co oraz jaki wynik chce się osiągnąć. Bardzo niebezpieczne jest bezmyślne "podróżowanie" po menu, bo nawet przez przypadek można pozmieniać ustawienia i TV przestanie działać poprawnie lub wogóle. Niestety nie ma tam opcji "cofnij" w celu powrotu do poprzednich ustawień. Menu nie ma również opcji "reset do ustawień fabrycznych".
Poza tym, po wejściu do menu serwisowego i wyjściu z niego nawet bez dokonywania żadnych zmian, będziesz musiał ponownie ustawiać wszystkie parametry obrazu od nowa - zresetują się do ustawień fabrycznych. I o ile nie masz ich zapisanych, to czekać Cię będzie ponownie dłuuuuga zabawa ....

Dlatego jeżeli chcesz sprawdzać ilość przepracowanych godzin z ciekawości, to odradzam.

Pozdrawiam
Paweł

chciałem po porostu sprawdzić czy telewizor nie był chodzony. Nigdy nic nie wiadomo. Jak już kupuje telewizor to che być pewny, że nikt go nie używał a potem sprzedał:)
Odnośnie menu serwisowego to czytałem na forum , że w samsungu można zrestetowac ilośc przepracowanych godzin. Ta wypowiedź sczerze mówiąc zmartwiła mnie:)
pozdrowienia
Adam
 

pos

New member
Zresetować ilość przepracowanych godzin jest bardzo łatwo, ale też trzeba uważać, bo opcja "Reset" oprócz licznika tzw. "Panel On Time(Hour)" kasuje wiele innych ustawień menu. Tak więc dobrze jest zrobić zdjęcia/spisać wszystkie ustawienia w menu serwisowym.
Nigdy nie resetowałem ustawień w menu serwisowym, tak więc Ci nie pomogę, ale teoretycznie jak ktoś przed Tobą chciał zresetować licznik i nie zależało mu na pozostałych ustawieniach, to mógł to zrobić.

Jeżeli masz duże wątpliwości, co do uczciwości sprzedawcy, to możesz sprawdzić licznik samodzielnie, nie zmieniając niczego w menu serwisowym.
Ale uwaga, spisz wcześniej wszystkie ustawienia obrazu!!!
Następnie wciskaj na pilocie po kolei (nie jednocześnie) klawisze Info - Menu - Mute - Power.
Otrzymasz ekran główny menu, gdzie w pierwszej linii będziesz miał informację "Panel On Time(Hour)" i dalej liczbę przepracowanych godzin.

Jak już zaspokoisz swoją ciekawość, to wyjdź z menu wciskając "Power" na pilocie.

Następnie wprowadź ponownie wcześniej zapisane parametry obrazu.

Mam nadzieję, że pomoże......

Pozdrawiam,
Paweł
 

adam.kom

New member
Dzięki za pomoc dziś na pewno sprawdzę. Mam nadzieje, że moje podejrzenia okażą się nieuzasadnione:)
pozdrowienia
 

huragan75

New member
Witam!! Udało sie komuś zauważyc ze po wejściu i wyjściu z menu serwisowego ulega zmianie ustawienie CZERNI HDMI z niskiego na normalny również ustawienia obrazu o których wspomina kolega Pos czy ktoś wie jak z powrotem przywrócić czerń na poziom niski skoro ta opcja (u mnie) jest cały czas nieaktywna pozdrawiam
 

pos

New member
Witaj,

ustawienia obrazu zawsze po wejściu i wyjściu z menu serwisowego (SM)zresetują się do domyślnych, nawet jeżeli niczego nie będziemy zmieniać w SM. Tak już jest i tego zmienić nie można. Nie pamietam, czy wizyta w SM resetuje również "Czerń HDMI", ale chyba nie.
Na pewno będziesz mógł zmienić tą "Czerń HDMI", jak podłaczysz do TV dekoder poprzez HDMI. Sprawdziłem i u mnie przy podłączeniu przez SCART opcja ta też jest nieaktywna.

Pozdrawiam,
Paweł
 

huragan75

New member
na 100% zmienia sie to ustawienie za namowa znajomego później zwykła ciekawość no i serwisówka została odpalona i HDMI zmienione tak jak pisałem z niskiego na normalny w tym rzecz że mam do tv podłączony tuner sat po kablu HDMI i funkcja jest nadal nie aktywna jak podłącze po komponencie (moduł) również brak możliwości ustawienia ;-) widze Pos że i tobie umknęło to uwadze (moze posta stworzyć na temat tej czerni użytkownicy Samma którzy lookneli w serwisówke cosik zauważyli) THX aha nadmienie ze to nie tylko dot. tego modelu 37 ale calej serii M
 
Ostatnia edycja:

pos

New member
A z jakiego tunera sat wysyłasz sygnał na TV? Może jest to kwestia ustawień w tunerze.
Funkcja "Czerń HDMI" będzie aktywna jak z tunera wyjdzie RGB.
Może ustawione masz YCbCr zamiast RGB.

Ja sprawdzałem na nBox Recorder i jak podłączę po HDMI to "Czerń HDMI" jest aktywna, a po SCART nieaktywna.
 
Ostatnia edycja:

huragan75

New member
Używam dekodera HD Samsunga DSB-H370G mam nadzieję że nie kolejnego shitu CP stosowałem różne już ustawienia ale zakończone fiaskiem nie mam pojęcie gdzie leży problem w tym tunku sygnał video można wysyłac HDTV-HDMI/DVI, HDTV-Component, TV- Scart(CVBS), TV- Scart(S-Video), TV- Scart(RGB), TV- Scart(YUV),
 

g998877

New member
ja tez mam ten model 37 cala jak go kupiłem to strasznie smuzył cos w tym stylu choć w sklepie który stał na regale tak mocno nie miał tych smóg za kazdą osoba w ruchu jakby coś drgało -pojechałem do znajomego serwisanta on zaproponował mi wejscie do meniu serwisowego i tam wszystko zresetować jak dobrze pamietam to ostatnia fukcja w meniu serwisowym i problem drgania zniknoł
dużo zależy od ustawień ja mam ustawienia :
Tryb-standartowy
Kontrast-80
jasnosc-45
ostrośc-70
kolor-53
podswietlenie 7
cyfrową redukcje szumu -Auto
poprawa filmów-wyłączona
w ustawieniach szczegułowych
uwydatnienie krawedzi -włączone
reszty w meniu obraz nie zmieniałem
 

Janusz55

New member
Samusng LE37M87B

Witam,
przymierzam się do kupna tego telewizora, interesuje mnie opinia użytkowników którzy juz posiadają ten model. Jest godny polecenia czy raczej ogląda się za czymś innym??

Mam jeszcze takie pytanie dotyczące szerokości tego TV. Czy ktoś z Was mógłby udzieli mi takiej informacji?
Problem polega na tym że nie bardzo mam gdzie zmieści 37" TV a 32" nie chcę kupywac, miejsca mam okoła 90 cm na szerokości i podejrzewam że na 37 może to byc nie wystarczająco.
Czy istnieje możliwośc powieszenia TV na ścianie ?
 

Janusz55

New member
Zkupiłem model 37M87BD i w zwiazku z tym mam pytanie.
telewizor narazie podpiety jest pod Astre i szczerze to nie jestem zadowolony z obrazu, jest po prostu kiepski. Czy ktoś mogłby pomóc w skonfigurowaniu ?
 

hooc

New member
konfiguracja 37M87BD

Janusz55 napisał:
Zkupiłem model 37M87BD i w zwiazku z tym mam pytanie.
telewizor narazie podpiety jest pod Astre i szczerze to nie jestem zadowolony z obrazu, jest po prostu kiepski. Czy ktoś mogłby pomóc w skonfigurowaniu ?
Witam.
Co Ciebie interesuje ?
Może zacznij od wymiany scarta na dobrej lub bardzo dobrej jakości, a następnie pobaw się dla każdego trybu odbioru (analog, DVB, złącza) i poustawiaj parametry...po prostu zobacz jakie bedą Tobie najbardziej odpowiadać.
Do dzisiaj koryguję ustawienia, a użtkuję taki odbiornik ponad 3 tygodnie.
Fakty jest, że sygnał musi być przyzwoity, bo inaczej odbiornik obnaża wszelkie błędy sygnału.

Miłej zabawy !
 

rutekr1

New member
jak włączyc divix w Samsung LE37B530 i czy serwis moze sie do tego przyczepic ze włączyłem divix w telewizorze i moge stracic gwarancje
 
Do góry