matryca ?

maniekw11

New member
witam
na ekranie zauważyłem cienkie kreseczki wzdłuż ekranu jak by ktoś narysował je ołówkiem około 10 lini jedna pod drugą
Czy to walnięta matryca tv mam jeszcze na gwarancji chodzi o TV SONY 46 HX 820
Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

piotrk40

New member
Miałem podobnie z HX955 (po 8 miesiącach, nie naprawiali, nie mieli już na wymianę, próbowali wcisnąć W905 -dużo tańszy, w końcu zwrot kasy).
Jeżeli będą Ci próbowali wcisnąć W805, nie zgadzaj się. Następcą serii HX800, czyli HX820 i HX850 jest seria W905, mam go i może być. Powołuj się na testy na forach, gdzie W90* jest porównywany do HX850.
 

maniekw11

New member
matryca

jak było to rok temu sądzisz czy to można reklamować czy winna matryca
Miałem serwis w domu i wymigali się od wymiany chodziło o czern i kiepskie kolory rozmyte werdlug mnie wciemnych scenach poprostu nie chce robić z siebie posmiewiska
pozdrawiam maniek
 

piotrk40

New member
Jeżeli masz go jeszcze na gwarancji (Sony Polska) to zgłoś to do Sony i powiedz, że zauważyłeś to niedawno. Jest to usterka, która podlega reklamacji. Ja miałem jedną kreskę na całej długości jak zgłaszałem, a jak zabierali telewizor (już jako zwrot) to już były dwie. Po zgłoszeniu do Sony ich serwis regionalny poprosił o zrobienie zdjęć i przyjęli to bez oglądania.
Potem była próba z ich strony wybadania, czy zgodzę się na model słabszy.
Powołali się na gwarancję rozszerzoną na 3,4 i 5 rok, jest tam taki zapis o wymianie na model o zbliżonych parametrach, ale mi zepsuł się po 8 miesiącach, czyli w gwarancji podstawowej (naprawa albo wymiana na taki sama albo zwrot gotówki). Jeżeli masz już to w gwarancji rozszerzonej to będą próbowali wymienić na model podobnych parametrach, mogą próbować przekonywać, że model W805 jest modelem podobnym, ale moim zdaniem to nieprawda. Sprawdź ile teraz kosztuje 46" W905, a ile kosztował Ciebie HX820. Jeżeli to kwoty podobne to trzeba walczyć o swoje.
 

maniekw11

New member
matryca

USTERKA o ktorej mowa ma miejsce na 2 letniej gwarancji jeszcze ok pol roku ważna gwarancja
za model HX 820 dałem ok 5 tys. zl
Pozdrawiam i dzięki za info będę dzwonił do serwisu
 
D

Deleted member 121090

Guest
Jeżeli masz go jeszcze na gwarancji (Sony Polska) to zgłoś to do Sony i powiedz, że zauważyłeś to niedawno. Jest to usterka, która podlega reklamacji. Ja miałem jedną kreskę na całej długości jak zgłaszałem, a jak zabierali telewizor (już jako zwrot) to już były dwie. Po zgłoszeniu do Sony ich serwis regionalny poprosił o zrobienie zdjęć i przyjęli to bez oglądania.
Potem była próba z ich strony wybadania, czy zgodzę się na model słabszy.
Powołali się na gwarancję rozszerzoną na 3,4 i 5 rok, jest tam taki zapis o wymianie na model o zbliżonych parametrach, ale mi zepsuł się po 8 miesiącach, czyli w gwarancji podstawowej (naprawa albo wymiana na taki sama albo zwrot gotówki). Jeżeli masz już to w gwarancji rozszerzonej to będą próbowali wymienić na model podobnych parametrach, mogą próbować przekonywać, że model W805 jest modelem podobnym, ale moim zdaniem to nieprawda. Sprawdź ile teraz kosztuje 46" W905, a ile kosztował Ciebie HX820. Jeżeli to kwoty podobne to trzeba walczyć o swoje.
Jeszcze parę pomocnych uwag.
W takim przypadku gdy firma nie chce nam dać na wymianę TV o nie gorszych parametrach warto znać stanowisko sądu w tej sprawie:
Sąd Najwyższy o wymianie towaru: "Strona zobowiązana nie może skutecznie powoływać się na niemożliwość świadczenia wówczas, gdy zaprzestano produkcji lub importu określonych towarów. Może zwolnić się z obowiązków przez zaproponowanie zamiany rzeczy nabytej na rzecz podobną lub nawet na rzecz o wyższej wartości" (uchwała SN z 30 grudnia 1988 r., III CZP 48/88, OSNCP 1989, nr 3, poz. 36)".Więc nie musicie się zgadzać na słabszy model, lub zwrot gotówki w sytuacji gdy równorzędny model jest teraz droższy. Problemem jest natomiast wyegzekwowanie tego od Sony.
Sony nie ma osobowości prawnej przed naszym wymiarem sprawiedliwości. Nie istnieje już oddział Sony Poland, jest tylko Sony Europe i żeby cokolwiek z nimi wygrać, trzeba zakładać sprawę na Wyspach Brytyjskich.
Więc niestety jak wam zaproponują jakiś model, nawet w Waszej ocenie słabszy, to raczej będziecie musieli to zaakceptować.
Zresztą możecie sami poczytać co spotkało w analogicznej sytuacji kolegę forumowego jkarwala:
Jego post z 26-09-2011:
,,Obiecałem informować o postępach mojej sprawy.
Wyczerpały się wszystkie próby polubownego załatwienia sprawy przy wsparciu WIIH i Federacji Konsumentów.
Na niezależnego rzeczoznawcę - Sony się nie zgadza.
Na sąd polubowny - Sony się nie zgadza.
Na merytoryczne porównanie wartości i parametrów zepsutego telewizora do tego proponowanego przez nich na wymianę - Sony odpowiada, że nowy jest lepszy bo ma podświetlenie krawędziowe i 3D (bez komentarza).
Tyle są dla nich warte zapisy gwarancyjne.
Zostaje tylko sąd powszechny. Właśnie przygotowujemy wniosek, a w tzw. międzyczasie zaczynam się rozglądać za nowym - ze zrozumiałych względów nie będzie to Sony. ''

i post z 23-07-2012:

,,Sprawa skończona - poległem.
A najlepsze jest to, że sprawy nie przegrałem - sprawy jako takiej po prostu nie było.
Po analizie zapisów gwarancyjnych i parametrów obu telewizorów (mój zepsuty i proponowany na wymianę przez Sony) byłem przekonany o swojej wygranej przed sądem. Dlatego też przez cały czas się dziwiłem, że Sony nie chce się w żaden sposób dogadać. Jak dostałem z sądu informację o terminie rozprawy, to oczami wyobraźni wybierałem już nowy telewizor i ...
Teraz przekazuję Wam za darmo wiedzę, która mnie kosztowała:
- 250 zł - wpis sądowy,
- 1200zł - koszty postępowania (koszty kancelarii prawnej wynajętej przez Sony)
- ponad rok zmarnowanego czasu (w tym większość bez normalnego telewizora)
Moje powództwo zostało odrzucone w całości, ponieważ:
Pozwany jako oddział przedsiębiorcy zagranicznego nie posiada zdolności sądowej - art. 199 par. 1 pkt 3 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (dz. U. z dnia 1 grudnia 1964 r.).
Teraz już wiem, że jak chce się z nimi walczyć o swoje to sprawę trzeba by zakładać w Wielkiej Brytanii. Ciekawe, że prawnik z ramienia Federacji Konsumentów, który pisał mi ten pozew też tego nie wiedział.
W całej tej sprawie są też dwa pozytywy:
- wiem więcej niż kiedyś,
- w Sony chyba skończyły się telewizory 40HX800 i załapałem się na HX850.''
 

prezy

New member
Bez reklam
Zgadza się miałem podobną sytuację, chodziło oczywiście o inny produkt.
Sprawa ciągnęła się prawie rok. Skończyło się na komorniku który nawet jak coś chciał zająć to nie mógł bo 99% to była własność niemiecka.
Po tym incydencie firma jednak oddała pieniądze, ale sporo to mnie kosztowało nerwów. Od tego czasu zawsze zwracał na to uwagę.
 
Do góry