LG OLED 65CX samoczynnie włącza i wyłącza amplituner

AKI

Member
Mam następujący problem z LG OLED CX65 i podłączonym do niego amplitunerem Pioneer VSX-934

Jeżeli w TV jest włączone w ustawieniach SIMPLELINK HDMI-CEC to przy wyłączonym TV potrafi załączyć amplituner na 3-4 sekundy po czym wyłącza go i to powtarza się parę razy na dobę. Dodam że do tej pory, ponad 3 lata nie występował ten problem nawet przy załączonych wszystkich opcjach CEC. Dodatkowo zauważyłem że nieraz dioda stan by gaśnie na 2 sekundy i to powtarza się w cyklach co około 1 minutę.
Odłączeni od prądu całego sprzętu na całą noc nic nie pomogło.
Spotkał się ktoś z takimi objawami. TV zakupione w 2020 to już po gwarancji a dodatkowe ubezpieczenie skończyło się w listopadzie 2023.
 

AKI

Member
Czyżby nikt nie spotkał się z takim problemem, opisanym wyżej przez zemnie. Niby można by było żyć z wyłączone Simplelinkiem ale uciążliwe jest jego załączanie gdy chce się coś obejrzeć z TV a dźwięk ma iść przez kino domowe. A po drugie czy to nie będzie jakiś początek większej usterki. Czytałem że często w tych modelach siadały zasilacze. Może ta dioda mrugająca coś sygnalizuje?:unsure:
 

Alt0S

Active member
Czyżby nikt nie spotkał się z takim problemem, opisanym wyżej przez zemnie. Niby można by było żyć z wyłączone Simplelinkiem ale uciążliwe jest jego załączanie gdy chce się coś obejrzeć z TV a dźwięk ma iść przez kino domowe. A po drugie czy to nie będzie jakiś początek większej usterki. Czytałem że często w tych modelach siadały zasilacze. Może ta dioda mrugająca coś sygnalizuje?:unsure:
Ta dioda mruga w amplitunerze ?. Ile razy ?. Jeśli,to Pioneer daje sygnały diodą,to można odczytać co przekazuje. Sprawdź,czy przypadkiem nie masz włączonej drugiej strefy w amplitunerze
 

AKI

Member
Ta dioda mruga w amplitunerze ?. Ile razy ?. Jeśli,to Pioneer daje sygnały diodą,to można odczytać co przekazuje. Sprawdź,czy przypadkiem nie masz włączonej drugiej strefy w amplitunerze
Dioda miga w TV. Amplituner wydaje się sprawny to LG Oled go załącza i wyłączę jak ma załączone opcje CEC,
 

AKI

Member
Odłączałeś wszystkie kable hdmi oprócz hdmi e-arc od ampitunera. ?
Do TV mam wpięty tylko jeden kabel HDMI od amplitunera a wszystkie urządzenia odtwarzające idą przez amplituner do TV i tym samym kablem wraca sygnał E-ARC do amplitunera.
 
Ostatnia edycja:

AKI

Member
Chyba problem z włączającym się amplitunerem rozwiązany :unsure: . Musiałem poświęcić kalibrację obrazu:( i zresetować OLEDa do ustawień fabrycznych i jak na razie przez 3 dni sprzęt audio się nie załączał samoczynnie i to przy włączonych opcjach CEC w TV. Zastanawia mnie tylko ta dioda na czuwaniu gasnąca na 2 sekundy. Czy ona tak zawsze wyłączała się i nie zauważyłem przez te parę lat czy jeszcze jakiś problem siedzi albo się kluje dopiero. Może ktoś co ma CX zaobserwuje czy led się wyłącza. na te 2-3 sekundy.
 

AKI

Member
Niestety, problem powrócił i nasilił się, amplituner włącza się i wyłącza kilkanaście razy dziennie, a teraz dioda LED od trybu czuwania gaśnie na kilkadziesiąt sekund, a nawet na kilka minut, uniemożliwiając włączenie telewizora za pomocą pilota. Wszystko wskazuje na usterkę zasilacza, co potwierdzają opisy na innych forach. Zastanawiam się, ile może kosztować naprawa?
 

dr.morek

New member
Niestety, problem powrócił i nasilił się, amplituner włącza się i wyłącza kilkanaście razy dziennie, a teraz dioda LED od trybu czuwania gaśnie na kilkadziesiąt sekund, a nawet na kilka minut, uniemożliwiając włączenie telewizora za pomocą pilota. Wszystko wskazuje na usterkę zasilacza, co potwierdzają opisy na innych forach. Zastanawiam się, ile może kosztować naprawa?
Witam, mam taki sam problem co Ty, tylko że mam amplituner Yamahy . Sądziłem ,że amplituner mam walnięty więc testowo podłączyłem kablem optycznym i była cisza - tylko minus wiadomo jest ... (2 piloty) zrobiłem reset w tv też nie pomogło ,ale wiem dlaczego to nie jest reset ,który bym chciał . LG wprowadziło różnorakie poprawki w oprogramowaniu ,wgrali AI i odświeżanie pikseli kiedy tv jest wł i nie . Przypuszczam ,że ta aktualizacja im się nie udała i występują takie jaja z amplitunerem. Trzeba dokonać takiego resetu ,aby przywrócić oprogramowanie w tv z dniu zakupu lub pozbyć się aktulizacji z ostatniego roku lub wszystkich.
 

AKI

Member
Witam, mam taki sam problem co Ty, tylko że mam amplituner Yamahy . Sądziłem ,że amplituner mam walnięty więc testowo podłączyłem kablem optycznym i była cisza - tylko minus wiadomo jest ... (2 piloty) zrobiłem reset w tv też nie pomogło ,ale wiem dlaczego to nie jest reset ,który bym chciał . LG wprowadziło różnorakie poprawki w oprogramowaniu ,wgrali AI i odświeżanie pikseli kiedy tv jest wł i nie . Przypuszczam ,że ta aktualizacja im się nie udała i występują takie jaja z amplitunerem. Trzeba dokonać takiego resetu ,aby przywrócić oprogramowanie w tv z dniu zakupu lub pozbyć się aktulizacji z ostatniego roku lub wszystkich.
Wszystkie problemem były przez zasilacz w TV, po wymianie przez serwis LG wszystko wróciło do normy.
 

AKI

Member
Naprawa pogwarancyjna darmowa, podobno częsta usterka w tych modelach. Serwis LG postarał się:) w ramach gestu handlowego.
 

dr.morek

New member
Zaskoczyłeś mnie z tym gestem handlową, jednak moja sprawa została już zgłoszona do LG. Miałem z nimi kontakt telefoniczny i dowiedziałem się, że nic nie wiedzą o problemie, mimo że to dość powszechna usterka. Co więcej, konsultant poinformował mnie, że problemem jest płyta główna. Gdy jednak zapytałem, czy mogę otrzymać zasilacz (który jest wbudowany w TV), stwierdził, że takiej części nie ma! Nie oczekuję darmowej części, ale przydałaby się przynajmniej minimum wiedzy, że chodzi o zasilacz o numerze EAY65689411 który sam już odszukałem (dla tych, którzy będą szukać modelu cześć). podam wkrótce koszt zasilacza , bo cena na wtórnym rynku powala.
 

AKI

Member
Kontaktowałem się mailowo z Działem Obsługi Klienta LG Electronics Polska sp. z o.o. przez prawie 2 tygodnie. Na ich zalecenie przeprowadziłem reset do ustawień fabrycznych we wszystkich urządzeniach, co niestety nie przyniosło poprawy. W związku z tym, D.O.K. LG zaproponował bezpłatną wizytę serwisanta w celu sprawdzenia działania sprzętu.. Następnie otrzymałem telefon od Serwisu LG, aby opisać objawy usterki i ustalić termin wizyty . Wizyta odbyła się w ustalonym terminie a serwisant przybył już z nowym zasilaczem, który został wymieniony. I tu mi się wydaje że nie lokalny serwis podejmuje decyzję o darmowej naprawie lecz Centrala LG. Zgłoszenie dokonałem na stronie LG w zakładce "Wsparcie".
 
Do góry