superslawko
New member
Uprawnienia z tytułu rękojmi, przysługują konsumentowi niezależnie czy dokonał zakupu stacjonarnie czy na odległość. Inna sprawa, to taka, że teoretycznie możesz żądać odstąpienia od umowy ale za pierwszym razem sprzedawca może zaproponować Ci usunięcie wady przez naprawę. Dopiero gdy naprawa okaże się nieskuteczna lub TV ulegnie uszkodzeniu ponownie, wtedy już Ty decydujesz z jakiej opcji chcesz skorzystać (np. zwrot produktu i odzyskanie wpłaty) i sprzedawca nie może już Ci wtedy już nic narzucić. Są to uprawnienia wynikające z zasad rękojmi a więc musisz złożyć reklamację w oparciu o ustawę (nie o gwarancję).
Składaj wszystko pisemnie. Znajdziesz gotowe wzory reklamacyjne w necie.
Czyli teoretycznie lepiej zażądać za pierwszym razem też odstąpienia od umowy bo sprzedawca i tak zaproponuje wymianę/naprawę niż zażądać za pierwszym razem wymiany bo pewnie wtedy zaproponuje tylko naprawę?