Ktokolwiek pomoże, ktokolwiek wie (jaką kupić HaDe)

OmniModo

New member
Hejo Kamerotubisie. :)

Rzadko się odzywam, bo staram się wiedzę zaczerpnąć z gotowych postów, ale mój obecny (i nieśmiertelny) dylemat z zakupem kamery zmusza mnie do założenia tego tematu.
Obecnie mam Panasonic'a SD, ale czas na erę HD.
Czas mnie goni, za 2 tygodnie ważna uroczystość rodzinna, a trzeba jeszcze do kamerki nawyknąć , nie mam więc więcej czasu na przeglądanie i analizy opinii na różnych forach...

Jestem totalnym amatorem, filmów zazwyczaj nie montuję tylko przycinam , zresztą komputer mam 'mocny' wiec standard AVCHD mi nie straszny.
Generalnie ceny nowych modeli z 2009 kamer HD lekko opadły
(niestety tylko "lekko" :roll:) ,
ponadto od czasu premiery sporo osób przetestowało już te kamerki i mają sporą wiedzę nabytą z autopsji.

Ponieważ :
1. nie mam zbytniej praktyki w stabilnym utrzymaniu kamerki, a film HD ma jeszcze większe wymogi od obrazu SD,
2. dużo filmuję dzieci (małe to-to i rozbiegane :p ) ,
3 na krótkie wypady rowerowe czy spacer "za miasto" na pewno nie zabiorę ze sobą statywu ... :hmm:

to stabilizacja jest dla mnie najwyższym priorytetem.
Oczywiście dużo filmików (właściwie 70%) powstaje w mieszkaniu przy sztucznym (więc słabym) oświetleniu więc niskoszumność :) mile widziana.

Nie mam za dużo kasy, a jeszcze potrzeba dokupić trochę akcesoriów, jak wymienne aku, filtr UV, lampa, statyw czy chociażby futerał.
Te lepszejsze modele przekraczają 5 tyś. więc pozostaje mi tylko wybrać pomiędzy :
SONY HDR XR500 VE (bo XR520 to tylko większy dysk)
SONY HDR CX505 VE (bo CX520 to tylko większą pamięć)
PANASONIC HDC HS200
PANASONIC HDC SD200

Sony ma też spory argument w większym wyświetlaczu LCD (3" i 3,2") z którego korzystam w 90% więc to przydatne ulepszenie.
Brak wizjera nie stanowi wielkiej przeszkody , chociaż lepiej jakby był.
Dużo robi cena (jak zwykle)