Komputery i ich serwisy...

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat związany z serwisem komputerów (laptopów) urządzeń typu tablet czy też urządzeń tzw 2 w 1 - mam tu na myśli mini laptop z klawiaturą. Prosiłbym wszystkie osoby które mieli do czynienia ( jak również osoby które będą mieć do czynienia ) w czasie gwarancyjnym jak i pogwarancyjnym ze swoimi kompami w rożnych serwisach o pisanie jak ich sprawy zostały załatwione w danym serwisie.
Prosiłbym żeby pisać nie tylko te sprawy źle załatwione ale również i te dobrze (choć w Polsce nie za często się o tym pisze - niestety), także dotyczy to tzw. przedłużonej gwarancji na kompy u ubezpieczycieli w marketach i w różnych mniejszych sklepach... Proszę podawać nazwę serwisu i miasto w którym ten serwis się znajduje.
Myślę że taki temat może być pomocny przy wyborze kompa jak również w znalezieniu uczciwych serwisantów w Polsce po okresie gwarancyjnym.. To samo dotyczy opinii o sklepach jeśli oddawaliście sprzęt do sklepu na Umowę o konsumentach... jak sklep współpracował z Wami jak i z serwisem w czasie załatwiania reklamacji..
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Świetnie zostałem obsłużony przez firmę MSI.
Bez zbędnych pytań, analiz i dyskusji.
Uszkodzony laptop wrócił w pełni sprawny po ok.2 dniach.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja ze swojej strony napiszę o serwisie Della - co prawda przypadki z laptoem służbowym ale to nie ma znaczenia bo podobnie jest prywatnie jak się kupi ter laptopy przynajmniej tak mówią sprzedawcy i niektórzy znajomi co mieli styczność z Dellem.. ale wiadomo jak to jest... w rzeczywistości..

Więc ja ma w pracy laptop Della dosyć drogi bo około 5,5 tys zloty ponad rok temu ... w pierwszych 3 miesiącach komp zepsuł się dwa razy - za każdym razem przyjechał serwisant i przy mnie reperował sprzęt - dzisiaj było dzwonione, a na drugi dzień już był chłopak z serwisu.. bardzo szybko i sprawnie to robili. Od tamtej pory co prawda wiele głównych podzespołowy zostało wymienionych ale odpukać nic się nie dzieje lapkowi.. :)
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Dla mnie to oznacza że mój egz miał pecha bo tych modeli przyszło do nas 20 szt. i tylko ja miałem kłopoty z tym lapkiem..jak jest w innych modelach i w tych samych u innych nieznanych mi osób ciężko wyczuć... jedno jest pewne w tej firmie od X czasów są delle zarówno laptopy jak i stacjonarki i informatycy chwalą bo i stacjonarny również mam Della i w tym samym czasie był wymieniany co i laptop i również drogi to był komp i ze stacjonarnym nie miałem problemu, a na nim więcej czasu spędzam jak na laptopie.. u mojego brata w firmie również są delle i raz na jakiś czas jakiś poleci ale generalnie brat nie widzi innych kompów jak właśnie dell.. ja osobiście (moja rodzina) używam Sony i Asusa i w marcu będę zmieniał swój laptop i chyba również na asusa.. rożni ludzie mają rożne problemy z rożnych firm - a skoro psują się mercedesy, BMW i inne zabawki tego typu to czemu laptop miałby się nie rozwalić ... ważne jest żeby serwis właśnie był odpowiedni i odpowiednio się zachowywał do swoich klientów - dlatego postanowiłem taki temat założyć żeby o tym pisać. Każdy przypadek jest odosobniony i każdy z tych przypadków może ludziom pomóc.. ważne żeby pisać i o tych dobrych tak jak wspomniałem w pierwszym poście..

Ważne jest to KOlego żeby nie podchodzić do tematu popsucia się danego sprzętu emocjonalnie tzn jak mi się coś popsuje to dany sprzęt jest już dno i wodorosty.. bo to tylko tyle oznacza, że mi się coś rozwaliło..
Znam kilka osób co tak robi i nie jest to zdrowe na 100% wg mnie - przykład Kumpla z poprzedniej firmy, który ma totalnie pecha na firmę Denon i on już jak widzi napis Denon to już źle mu się robi, a zobacz Ty masz denona kilka rzeczy , ja mam jedno urządzenie, Kolega Bipo ma kilka urządzeń i wielu wielu innych czy któryś z nas powie że Denon to dno ??? Nie bo nam się nic nie stało i dokąd będziemy podchodzić do tematu w taki sposób, to tak będą opinie krążyły w naszych rodzimych forach... bo ludzie jednoznacznie podchodzą mi się popsuło to już sprzęt jest do bani... a chyba nie o to w tym chodzi... sprzęt każdy ma prawo się rozwalić - tylko serwis ma być taki żeby dbał o tych ludzi którzy zakupili ten sprzęt, a nie sprawdzać tak jakbyśmy z założenia w każdym wypadku przyczynili się do awarii danego sprzętu. Choć cwaniaków też nie brakuje - ale to już inna bajka..
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Toshiba - 8 lat temu, więcej badpixeli niż przewidywały warunki gwarancji. Po przyjeździe (Bielsko Biała) odmowa naprawy - serwisant nie umie liczyć. Po wezwaniu kierownika po 15 minutach wymieniona cała matryca.

HP ok. 5 lat temu , lapek ok. miesiąc po gwarancji - bardzo częsty błąd polegający na przegrzewaniu się procka graficznego - propozycja wymiany płyty głownej za 1000 zł 10% rabatu na zakup nowego - No comments

Dell XPS 17 ok 4 lata temu - najwyższa gameingowa konfiguracja - wiele błędów, wieszająca się sieć, błędy w działaniu USB - propozycja - wymiana płyty głównej na refurbished - brak poprawy. Olałem i naprawił mi kolega.

Mimo iż mam innego kolegę w Dellu, który mówi: Dell to shit, nie kupuj tej marki mam teraz Inspirona i jestem bardzo zadowolony.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
...tak podchodzę chyba że kolejny ich komp również będzie miał takie problemy - w przeciwnym wypadku patrząc na tych co mówią i piszą źlę o przypadkach np Denona trzeba byłoby stwierdzić że ja mam do bani odtwarzacz BR, a Ty masz do bani wzmacniacz i cd... a ja tak nie twierdzę , myślę że Ty również , tylko Ci co mieli problemy ze swoimi Denonami mieli pecha, że im się rozwalił sprzęt, a może przy okazji nie potraktowano ich w serwisie tak jak powinno się to załatwić.. ..ale czy to jednoznaczne jest że można od razu pisać czy też mówić, że Denon to jest be... skoro wiele innych ludzi ma sprzęt tej marki i cieszy się nim...
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ale co by nie mówić, to lapki Sony psuły się na potęgę. Przynajmniej te co miałem, a wszystkie topowe od 5k w górę.

MSI też w sumie padł, ale to najmocniejsza konfiguracja gamingowa, to się grzeje i poci.
Jak każdy jeden, czułem, że prędzej czy póżniej wyzionie ducha. Serwis na szczęście wykazał się klasą, a raczej normalnością.
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
o Dellu to możemy porozmawiać kiedyś przy kawie, bo na pewno nie jest to temat na publiczne forum, choć namiastkę już kiedyś opisywałem...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Generalnie to jest tak że zawsze zachwalane jest to co nam się nie popsuło lub jeśli człowiek podchodzi życiowo do problemu, że nawet jak mu się rozwalił laptop to jeśli w serwisie został załatwiony pozytywnie to i tak będzie ufał firmie..
Ja np grubo zastanawiałem się nad lenovo ale to co w necie można poczytać o serwisie w Niemeczech ( dla tych co nie wiedzą proszę nie patrzeć że to serwis jest w Niemczech - tak naprawdę to serwis międzynarodowy, jakby był typowo niemiecki to nie byłoby tych problemów) tej firmy plus do kilku serwisów z laptopami zadzwoniłem to jednak sobie go darowałem.. ale to nie zmienia postaci rzeczy, że i tak gro osób kupuje laptopy tej firmy pomimo kłopotów ich z serwisem.. i gorszej jakości podzespołów.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Przydaje się jak chcesz rozebrać lapka, a te często mają dosyć specyficzny dostęp do kluczowych podzespołów, ot. wymiana klawiatury, ram, hdd... zalanie/suszczenie ; )
Posiłkowałem się kilka razy takimi filmami.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Chyba, że tak. Kiedyś w Toshibie pojawiła się aktualizacja BIOSu - zassałem, odpalam i zonk, PODAJ HASŁO DO BIOSu
Oczywiście nie nakładałem żadnego hasła do BIOsu. Szybki przeskok na inny komp, czytam, szukam w sieci i co? Okazało się, że informatołek wrzucił na serwery plik ze swojego komputera nie odblokowując hasła dla mas. Kto był taki w gorącej wodzie kąpany jak ja to pobrał i miał kłopot. Po kilkunastu godzinach pojawił się właściwy plik na serwerze, tym razem bez hasła, ale ja tym czasem rozebrałem pół laptopa by dostać się do baterii podtrzymującej BIOS. Wyjąłem, BIOs się zresetował, włożyłem i było OK, ale ile nerwów i czasu to moje :)
 

Henry

Active member
Bez reklam
Ja np grubo zastanawiałem się nad lenovo ale to co w necie można poczytać o serwisie w Niemeczech.....
Nie miałem problemów z serwisem Lenovo, choć sam sprzęt najlepszy nie jest.
Żeby nie było, trafił tam z mojej winy, a właściwie młodego i mojego piwa :D

Natomiast w zupełności zgadzam się z Armanim w kwestii Sony, znajomy kupił do firmy coś ok. 10 szt, wszystkie raczej drogie modele, powyżej 5 kzł/ szt. Większość z nich regularnie trafiała do serwisu.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
U mnie zona ma soniaka ale już w przyszłym roku będziemy zmieniać dla niej - chyba że się rozwali ... to wcześniej ... w marcu dla siebie kupuje lapka :) na razie Soniakowi nic mu się nie dzieje - wykonanie dobre ale cenowo te laptopy były za drogie i dlatego myślę zrezygnowano ... bo tak naprawdę to wiecie, że Sony z laptopami to tyle mieli wspólnego co i z konsolami- tylko konsole się sprzedają super a laptopy .... i dlatego ich już nie mają w ofercie.. Osobiście uważam że nie powinni się zajmować laptopami .. niech robią tv i tam niech starają się być dobrym producentem i konkurencyjnym..
 

astw

New member
U mnie zona ma soniaka ale już w przyszłym roku będziemy zmieniać dla niej - chyba że się rozwali ... to wcześniej ... w marcu dla siebie kupuje lapka :) na razie Soniakowi nic mu się nie dzieje - wykonanie dobre ale cenowo te laptopy były za drogie i dlatego myślę zrezygnowano ... bo tak naprawdę to wiecie, że Sony z laptopami to tyle mieli wspólnego co i z konsolami- tylko konsole się sprzedają super a laptopy .... i dlatego ich już nie mają w ofercie.. Osobiście uważam że nie powinni się zajmować laptopami .. niech robią tv i tam niech starają się być dobrym producentem i konkurencyjnym..

A czy te notebooki nie miały błyszczących ekranów? W notebooku potrzebny jest - dla pracujących na na notebooku zawodowo - brak refleksów, wygodny format ekranu 4:3 lub ostatecznie 16:10, dobra klawiatura i stabilny system typu Win7, np. ThinkPad do serii 410/510 (z wyłączeniem proporcji ekranu), bo tu do T60.
Mówi się o fuzji Toshiby, Fujitsu i Vaio - w zakresie produkcji komputerów:
http://www.mobimaniak.pl/221126/vaio-toshiba-fujitsu-fuzja/
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Moje Vaio miały błyszczącą matryce i to był hit na tamte czasy.
Różnice w stosunku do konkurencji były spore (na plus).
Pomijam już sam dizajn, wszystko inne daleko z tyłu.
Ceny zawsze 20-30% wyższe.
No i zawsze po pewnym czasie... padały ;)
 
Do góry