Kino 3D osiąga najniższy poziom od 8 lat.
Coraz mniej widzów ogląda filmy 3D w okularach. Format osiągnął najwyższą wartość w 2010 roku, kiedy Avatar rządził rynkiem formatu. Hollywood wydaje także mniej filmów 3D, ale format jest nadal popularny w całej Azji, wynika z rocznego raportu MPAA.
Czy 3D może przetrwać?
Przez dziesięciolecia podejmowano szereg prób przekonania kinomanów do noszenia okularów.
W 2009 i 2010 roku Awatar Jamesa Camerona zdołał ożywić kino 3D. Rok 2010 był rokiem, w którym nowoczesna wersja 3D osiągnęła szczyt.
Kinomani w USA i Kanadzie coraz bardziej ignorują 3D, wynika z corocznego raportu stowarzyszenia Motion Picture Association of America. W 2010 roku filmy 3D zarobiły łącznie 2,2 miliardy dolarów, co stanowiło 21% całkowitego przychodu kinowego. W 2017 r. Przychody spadły do 1,3 mld dolarów, a udział do 12%.
Hollywood wypuszcza także mniej filmów 3D. Liczba tytułów spadła z 52 w 2016 r. Do 44 w zeszłym roku. Liczba ekranów kinowych wyposażonych w projektory 3D wzrosła w ubiegłym roku o 1% w USA i Kanadzie io około 4% w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce Północnej.
Telewizory już bez 3D.
Producenci telewizorów wprowadzili pierwsze telewizory z obsługą 3D w 2010 roku, ale format Z czasem tracił na wadze. I w 2016 i 2017 r. większość producentów ponownie całkowicie wycofała technologię 3D.
Format 3D pozostaje popularny w kinach w całej Azji, szczególnie w Chinach. W ubiegłym roku prawie 80% wszystkich ekranów kinowych zostało wyposażonych do wyświetlania filmów 3D, a udział w sprzedaży biletów w formacie jest wyższy w porównaniu ze światem zachodnim.
IMAX wycofa filmy 3D
3D jest martwe w salonie, ale pozostaje istotne jako format teatralny. Jednak dane sugerują, że kinomani w świecie zachodnim coraz bardziej porzucają format. Czas pokaże, czy James Cameron znów może wzbudzić podniecenie wśród publiczności.
Bo następny film o Avatar zostanie wydany w 2020 roku.
flatpanelshd
Coraz mniej widzów ogląda filmy 3D w okularach. Format osiągnął najwyższą wartość w 2010 roku, kiedy Avatar rządził rynkiem formatu. Hollywood wydaje także mniej filmów 3D, ale format jest nadal popularny w całej Azji, wynika z rocznego raportu MPAA.
Czy 3D może przetrwać?
Przez dziesięciolecia podejmowano szereg prób przekonania kinomanów do noszenia okularów.
W 2009 i 2010 roku Awatar Jamesa Camerona zdołał ożywić kino 3D. Rok 2010 był rokiem, w którym nowoczesna wersja 3D osiągnęła szczyt.
Kinomani w USA i Kanadzie coraz bardziej ignorują 3D, wynika z corocznego raportu stowarzyszenia Motion Picture Association of America. W 2010 roku filmy 3D zarobiły łącznie 2,2 miliardy dolarów, co stanowiło 21% całkowitego przychodu kinowego. W 2017 r. Przychody spadły do 1,3 mld dolarów, a udział do 12%.
Hollywood wypuszcza także mniej filmów 3D. Liczba tytułów spadła z 52 w 2016 r. Do 44 w zeszłym roku. Liczba ekranów kinowych wyposażonych w projektory 3D wzrosła w ubiegłym roku o 1% w USA i Kanadzie io około 4% w Europie, na Bliskim Wschodzie iw Afryce Północnej.
Telewizory już bez 3D.
Producenci telewizorów wprowadzili pierwsze telewizory z obsługą 3D w 2010 roku, ale format Z czasem tracił na wadze. I w 2016 i 2017 r. większość producentów ponownie całkowicie wycofała technologię 3D.
Format 3D pozostaje popularny w kinach w całej Azji, szczególnie w Chinach. W ubiegłym roku prawie 80% wszystkich ekranów kinowych zostało wyposażonych do wyświetlania filmów 3D, a udział w sprzedaży biletów w formacie jest wyższy w porównaniu ze światem zachodnim.
IMAX wycofa filmy 3D
3D jest martwe w salonie, ale pozostaje istotne jako format teatralny. Jednak dane sugerują, że kinomani w świecie zachodnim coraz bardziej porzucają format. Czas pokaże, czy James Cameron znów może wzbudzić podniecenie wśród publiczności.
Bo następny film o Avatar zostanie wydany w 2020 roku.
flatpanelshd