KD- XF9005 - clouding, ku przestrodze.

dudas

New member
Zakładam ten nowy wątek w celu uczulenia przyszłych klientów marki Sony przed zakupieniem telewizora z występującym zjawiskiem cloudingu i dokładnym sprawdzeniem każdego egzemplarza przed zakupem. Telewizor kosztuje nie mało, a możecie się spotkać z czymś takim:

1. Sklep nie chce przyjąć zwrotu.
2. Serwis na 90% nie naprawi (bo technologia tak ma) - czekam na reakcje (będę relacjonował)
Edit: Będę próbował reklamować towar na zasadzie niezgodności z umową. Jakby nie patrzeć, towar jest niezgodny z umową i wada, to nie to samo co niezgodność z umową.

Rozmawiałem z biegłym sądowym - zajmującym się takimi tematami przy sądzie w miejscu zamieszkania. Biegły powiedział mi że w takim przypadku, nie jest w stanie orzec wady, ponieważ taka opinia musi mieć podstawy naukowe, a nie ma prawnie i naukowo ustalonych ram dla tego zjawiska w ujęciu dopuszczalności jego występowania. Naprawa takiego telewizora, to tylko i wyłącznie dobra wola producenta, zaś producenci uparcie twierdzą że nierównie podświetlona matryca, to wyłącznie cecha tej technologi.

Przekazał mi również, że sam nie chciał by się znaleźć w takiej sytuacji, jednakże nawet gdyby orzekł na moją korzyść, to druga strona mogła by bardzo łatwo obalić tą opinie.

A więc wszystkich chętnych do zakupu XF9005, przestrzegam przed zakupem z...... flagowca z za....... cloudingiem. Kupujcie to tylko przez neta (14 dni zwrot i nie na firmę, bo stracicie to uprawienie), albo dajcie to komuś sprawdzić.



Poniżej foty - najgorsze że jest to widoczne również za dnia
xf9005.jpg

clouds.jpg
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jeżeli te foty choćby w 1/3 przedstawiają stan faktyczny, bo to co widać na zdjęciach, to już zupełna abstrakcja, to ja się nie dziwię, że potem taka opinia o tv. Masakra i współczuje, ja bym z czymś takim minuty nie wytrzymał.
 

simopl

New member
@dudas - to w 100% normalne w tym modelu. Tak sobie czytam i czytam od paru dni Wasze wiadomości, ale wszyscy błądzicie - nie idźcie tą drogą ;)

Mam u siebie już drugi egzemplarz tego telewizora. W każdym sytuacja wygląda podobnie. Po prostu algorytm lokalnego wygaszania w tym TV działa nieco inaczej niż w poprzedniej serii Bravii - XE90. Podobną sytuację można było zobaczyć już w telewizorze XE93. Widać, że telewizory z procesorem X1 Extreme i panelami LCD po prostu cierpią na taką przypadłość.

A jak się ona objawia? A no telewizor nie wygasza się np. podczas jego włączania, gdy widoczne jest logo androida. Nie wygasza się też podczas przerzucania kanałów (gdy widzimy czarną planszę). Nie wygasza się w menu niektórych aplikacji takich jak netflix czy youtube i gdy wyświetlane są ich loga. I mimo, że w opcjach masz wtedy włączone "automatyczne lokalne przyciemnianie" to nie jest ono aktywne w ogóle.

Dopiero gdy włączymy realny materiał, który wyświetlany jest na całym ekranie (film, gra) to przyciemnianie zaczyna funkcjonować prawidłowo.

Włącz sobie na youtube przez aplikację w tv klip o tytule "black screen" i zobacz jak ładnie Ci wygasi cały ekran. Zostaw włączony ten film i zrób tak, żeby wyświetlić pasek postępu w filmie. Górna część nadal będzie ładnie wygaszona, a dolna się rozświetli (tam gdzie jest pasek i przyciski play, stop, itp.).

Swój o wiele bardziej zaawansowany wywód na ten temat napisałem już kilka miesięcy temu na konkurencyjnym forum, do którego ponoć nie można tu linkować.

W zasadzie dziwną sprawą jest, że Sony tego nie poprawia. Pewnie nie jest to jakaś duża filozofia, a wiele osób może to wprawić w zakłopotanie.
 
Ostatnia edycja:

barburian

New member
Bez reklam
Clouding ewidentny reklamacja u producenta powinna być rozpatrzona,
Jeśli masz siłę walczyć to walcz i nie odpuszczaj...,
pomijam kwestie wad oprogramowania sterującego wygaszaniem w serii XF, prawda w modelu XE90 / 93 / 94 było to lepiej dopracowane .
 

darlen

Member
Hmm, jednym słowem kicha kich, na sąsiednim forum dla tego modelu został przedstawiony rozkład nierównomierności świecenia do 25-30% względem centrum ale przy samej krawędzi, potem to wyglądało znacznie lepiej/mniej - poniżej 10% - co fizycznie nie powinno być zauważalne dla oka - lub nie przeszkadzać, zostało to zmierzone na przyrządach a nie ślepy test.
Zatem niech serwis/sklep potwierdzi Twój przypadek nierównomierności świecenia na przyrządach - test obiektywny i niech wskaże dokument dostępny przy telewizorze (instrukcja obsługi, gwarancja) możliwy do zapoznania się w momencie zakupu właśnie jakie może być maksymalna zdefiniowana wartość nierównomierności świecenia - obawiam się że takiego dokumentu nie ma - wobec powyższego klient nie był świadomy wadliwego zakupu - SONY musi wymienić, bo nie ma dowodu że to co mówi jest prawdą, a na rynku można znaleźć egzemplarze tego samego modelu o lepszej jakości. W przypadku gdyby SONY uciekło od tematu - sklep musi wymienić z tytułu niezgodności towaru z umową chociaż pod argumentem braku możliwości respektowania praw gwarancji przez gwaranta produkt powinien być również wolny od wad prawnych - respektowanie gwarancji.
Oczywiście porażka dla klienta bo trzeba biegać.
Ale może warto pociągnąć taki wątek niewywiązywania się danego producenta z gwarancji na jakieś 250 stron jak miało i ma to miejsce dla SAMSUNGA - nikt tego nie czyta ale od razu wie że istnieje 250 stron problemów z gwarancją danego producenta - zatem nie jest dobrze - kicha kich i statystyki sprzedaży spadają - co można łatwo zweryfikować w różnych komunikatach - jak w segmencie premium Samsung nie prowadzi itd.
Polska jest dużym krajem 38 mln ludzi - więc ma duże oddziaływanie na rynek - każde wahnięcie z tytułu niezadowolenia klienta jest widoczne dla sprzedawcy / producenta - przekonali się już o tym HTC, Toshiba, Panasonic, Samsung (to ci o których mi wiadomo) - to kto teraz następny chce spróbować?? Sony wcześniej również miał problemy i liczyłem że wprowadzenie 5 letniej gwarancji to próba odbudowania relacji z klientem i zadośćuczynienia, ale jak widać myliłem się.
Jest stara zasada, pierwszy produkt sprzedaje sklep, każdy następny już tylko serwis :(
 

Tvmania

New member
Bez reklam
To się zrazilem a miałem brać sony xf9005 75 cal i płacić 12 tys za takie coś na raty żarty jakieś to może samsung nu8002 75?
A to jaki jeszcze tv dobry do 12 tys z martyna va direct Led i z wygaszanie strefowym. Może porostu niektóre egzemplarze xf9005 są wadliwe a niektóre są lux
 

tomulus

New member
To się zrazilem a miałem brać sony xf9005 75 cal i płacić 12 tys za takie coś na raty żarty jakieś to może samsung nu8002 75?
A to jaki jeszcze tv dobry do 12 tys z martyna va direct Led i z wygaszanie strefowym. Może porostu niektóre egzemplarze xf9005 są wadliwe a niektóre są lux

Możesz kupić na raty, na odległość i zwrócić gdybyś miał wątpliwości.
 

TomekOp

Member
Ja to już wogole nie wiem jakiej firmy telewizor kupić. Sony niedosc ze drogie to jeszcze ma takie

cos a Samsung wcale nie lepszy.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ew. karnet do kina na kilka lat, ale chyba nie o to chodzi.
Nie ma żadnych bandingów, cloudingów jak dobrze trafisz w modelem, marką czy w końcu konkretnym egzemplarzem.
Napisz do Kiki, niech Ci sprawdzi przed zakupem i po sprawie.
 

Pakolo

Well-known member
Bez reklam
Łoo Panie nie odpuszczaj Sony w tej sprawie bo to jest dramat. Ja wklejałbym im te zdjęcia na fejsie w każdym poście, aż ktoś by się tym na poważnie zainteresował.
 

dudas

New member
Sony na swoim FB w ogole na coś takiego nie reaguje. Odpisuja tylko na pochlebne opinie i tylko wybranym userom. Ja bede walczył o ten temat do usranej śmierci, ale nie dam za wygraną. Ani sklep, ani producent nie poinformowali mnie o takich właściwościach telewizora, co stanowi element niezgodności towaru z umową (towar nie musi być wadliwy, aby był niezgodny i tu nawet nie obowiazuja normy). Ale go się załatwia przez sklep.
 

Henry

Active member
Bez reklam
Jak się da , trzeba sprawdzać telewizor przed zakupem.
Kiki, Ty tak serio?
TV za worek monet, a konsument ma sprawdzać czy jest wyprodukowany w sposób umożliwiający jego normalne użytkowanie...
Jeśli takie buble wprowadzają na rynek, to ich kontrola jakości jest jakąś kpiną i nie chodzi jedynie o Sony, a wszystkie firmy mające z tym problem.
 

Pakolo

Well-known member
Bez reklam
Kiki, Ty tak serio?
TV za worek monet, a konsument ma sprawdzać czy jest wyprodukowany w sposób umożliwiający jego normalne użytkowanie...
Jeśli takie buble wprowadzają na rynek, to ich kontrola jakości jest jakąś kpiną i nie chodzi jedynie o Sony, a wszystkie firmy mające z tym problem.

Dokładnie Henry, jeżeli mamy wydać kilkanaście tysięcy na tv i go sprawdzać czy czasem nie jest takim bublem jak na zdjęciach kolegi to producenci mają nas chyba za idiotów. Mój ojciec miał ten sam problem z Samsungiem UE65JS9000. Super tv przyszłościowy 4K i po zamontowaniu go w salonie Clouding jak u kolegi, kilka miechów walki z Samsungiem i wymiana na ciut lepszy bo Clouding nadal występuje i to podobno cecha;) Dziwne rozumowanie pojecia cecha bo to jest wada, jak się człowiek urodzi bez ręki to jest cecha? i żeby było zabawniej to przyszłościowy tv nie wspiera hlg więc o hdr z nc+ można zapomnieć. To samo będzie za 2 lata z tv 8k od Samsunga nie będą czegoś wspierać i 8k tylko z netflixa albo bd:)
 

matik70

New member
Kiki, Ty tak serio?
TV za worek monet, a konsument ma sprawdzać czy jest wyprodukowany w sposób umożliwiający jego normalne użytkowanie...
Jeśli takie buble wprowadzają na rynek, to ich kontrola jakości jest jakąś kpiną i nie chodzi jedynie o Sony, a wszystkie firmy mające z tym problem.


Skoro każdy producent sprzedający TV z tą technologią ma takie przypadki / buble to nie wiem dlaczego nazywasz kpiną mus sprawdzenia produktu.
Bo jak sam napisałeś wyżej "TV za worek monet" to chyba lepiej sprawdzić produkt przed odebraniem niż ładować 5 koła w tv w ciemno gdzie masz z tyłu głowy informację , że możesz kupić ***************.
 
Do góry