kamera hd czy aparat z nagrywaniem HD?

fransua

New member
brak stabilizacji, z tego co pamiętam PAL tylko 30s nagrywa

bardzo fajny aparat

kiedyś porównywałem, niestety nie miałem przyjemnośći się pobawić

http://www.hdtv.com.pl/forum/kamery...ii-vs-canon-sx1-vs-sony-hx1-vs-kamery-hd.html
Uciekła mi gdzieś Twoja odpowiedź. Muszę sprostować.
- stabilizacja jest
- ciągły czas nagrywania filmu ograniczony jest pojemnością karty. Na 16 Gb wchodzi ok 2h w zależności od ustawionego bitrate (29 min to ograniczenie UE. Powyżej tego czasu nagrywania aparat jest traktowany jako kamer i dowalają wyższy podatek wat. Chore moim zdaniem :x. Na szczęście można to obejść ;)
- możliwość rejestrowania w PAL lub NTSC - jak kto woli

Co do jakości na tv 42 cale
- aparat lub kamera z tak dużą matrycą sprawuje się rewelacyjnie. Nie ma co tu porównywać. Przy świetle dziennym nie zauważymy zbyt dużych różnic jednak przy słabszym oświetleniu widać zdecydowaną różnice na korzyść aparatu. Oczywiście należy wspomnieć o głębi ostrości, którą uzyskamy w aparacie bez żadnych problemów - zaleta dużego przetwornika.
Podsumowując:
- gdy ktoś chce i lubi się bawić, zależy komuś na bardziej filmowym wyglądzie nagrania, ceni zaletę nagrywania w trudnych warunkach, nie boi się wyzwań i ogarnia fotografię - wybierze aparat do kręcenia
Porównanie wielkości matryc:


Jak widać matryce popularnych kamer znajdują się w dolnym prawym narożniku :D
 
Ostatnia edycja:

daro75

New member
Po przewertowaniu opisów nex-5 a także nex-3 na minus:
- stabilizacja jest w obiektywie ale brak jej w 16 mm jest tylko w 18-200, co wiąże się z koniecznościa zakupu raczej aparatu z dwoma obiektywami i wtedy koszt (2700) jest taki sam a nawet troszke większy od sony cx305 (2500)
- nagrywa materiał 17 mb/s a kamera ma juz 24mb/s - ale są opinie że lepiej nagrywac i tak na 17 mb/s chyba ze względu na obrabianie materiału

Na plus:
+ mamy aparat i kamerę w jednym
+ wielkośc matrycy co teoretycznie gwaratuje lepszy obraz
+ głąbia obrazu
 

Gucio50

New member
Bez reklam
chyba będzie musiał ustapić miejsca aparatowi NEX-5.

Byłem w Sony Cen ter we Wrocławiu.
Aparat Nex-5, z tymi obiektywami co teraz są dostępne, to moze niezła kamera, ale za to aparat kiepski.

Kolory, geometria, jakość obrazu.
No i zupełnie kiepska siła światła obiektywu 18-55.
Obiektyw 16 mm, ma wg m,nie zbyt duże przegiecie geometrii.

No moze jakis obiektyw Zeiss, ale na teraz nie ma żadnego w ofercie.

Chcę kupić coś nowszego od mojego Sony R1 (4:3), ale niech nie będzie znacznie gorszy, jako aparat.

Natychmiast kupiłbym NEX-5, mam dzisiaj urodziny, ze wzgledu na format 16:9, gdyby miał przyzwoity obiektyw, o sile światła powiedzmy 2,5 lub 2,8 zoom 20-70.

Ale takiego nie ma.


W internecie, znalazłem kilka artykułów, miedzy innymi na SonyRumor o aparacie NEX-7.

Moze on?
 

fransua

New member
O właśnie - w moim też jest w obiektywie. Podwyższa to niestety koszt obiektywu. Co do stabilnych ujęć to obecnie szukam jakiegoś dobrego statywu. Na moje oko to teraz więcej dzieje się w aparatach niż w kamerach. Szkoda, że tak dużych przetworników nie wkładają do normalnych kamer. No jak by nie patrzeć z kamerą pracuje się łatwiej :roll: Wykonanie płynnego zbliżenia w aparacie bez żadnych dodatkowych pierścieni graniczy z cudem.
 

daro75

New member
nEX-7 ma mieć stabilizację w korpusie, więc każdy obiektyw E i po przejściowce A można będzie podpiąć bez obawy o drgania. A jak sie dołączy ten E 18-55 lub E 18-200 do będzie podwójna stabilizacja w aparcie i obektywie?
Tylko ile tan aparat nex 7 będzie kosztował skoro kamera nex kosztuje 7999
 

fransua

New member
A jak sie dołączy ten E 18-55 lub E 18-200 do będzie podwójna stabilizacja w aparcie i obektywie?
Pewnie i można ale efekty mogą być co najmniej dziwne np. opóźniona reakcja przy panoramowaniu. Cena kamery rozumiem, że z obiektywem ? Jeżeli aparat będzie robił to samo co kamera a cena będzie niższa to sens zakupu mija się z celem. Przy obiektywie E18-200 żadna stabilizacja nie pomoże - tylko statyw.
 

kulca

New member
ja mam panasonica DMC-FT1, zdjęcia robi jak to małpka, ale przy dobrym świetle kręci fajnie filmy HD w formacie AVCHD, jedynie do dźwięku można się czepiać, za to jest wodo i wtrząso odporny, kręciłem i fociłem pod wodą i dość fajnie wyszło
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
Dzięki za sprostowanie fransua
30s no jednak jest, jeśli kupimy to będzie 30s, a w jaki prosty sposób można to ominać.
Stabilizacja - myslałem że to zalezy od szkła, chyba ze te co daja do aparatu już posiada, oglądajać w necie sample kręcone z ręki nie były piękne. Jeśli możesz podrzuć parę.
 

muszyna2

New member
Witam co myślicie o sony hx5v? Może ktoś ma lub się bawił takowym sprzętem. A tak na marginesie zastanawiam się kto jeszcze daję się nabrać na kamery sd jeżeli za 1000zł można mieć już zabawkę hd. A niedawno widziałem filmik na 40 calowym tv z samsunga GT-i9000 Galaxy S i powiem że technika i miniaturyzacja są niesamowite :) ale to tak na marginesie jako ciekawostka.
 

fransua

New member
Dzięki za sprostowanie fransua
30s no jednak jest, jeśli kupimy to będzie 30s, a w jaki prosty sposób można to ominać.
Stabilizacja - myslałem że to zalezy od szkła, chyba ze te co daja do aparatu już posiada, oglądajać w necie sample kręcone z ręki nie były piękne. Jeśli możesz podrzuć parę.
Seba - standardowo jest 29 minut i 59 sek :mrgreen: nie 30s. W moim aparacie obszedłem to hakiem - można tam wszystko zmienić, NTSC>PAL i odwrotnie, kompresjie, fps-y itp. Link do nagrania Świąteczna Jesień on Vimeo Vimeo skaszaniło synchronizację :fool: i na moje oko wykastrowało fps-y - było 50 a zjechało prawdopodobnie do 30 lub Bóg wie do czego :D Część ujęć na długim zoomie - co widać.

ps. Przepraszam, że nie odpisałem wcześniej ale nie dostałem powiadomienia na e-mail, że ktoś ciągnie wątek :(
Muszyna2 trudno coś powiedzieć na temat tego aparatu. Ma całkiem spory przetwornik jeżeli będziemy porównywać z kamerami. Jak to się sprawuje nie wiem. Z dźwiękiem może być kiepsko.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
dzięki zobaczę, ale wole plik źródłowy.

bardzo fajnie to wygląda, ale na laptopie to nie oglądanie :(
i jeszcze mi lekko haczy, to jest na standardowych akcesoriach czy może jakiś inny obiektyw?

pobieram ze strony, choć nie pamiętam czy to będzie plik źródłowy.
 
Ostatnia edycja:

bumbum

New member
Widziałem filmy na youtube kręcone lumixem fz100 i według mnie rewelacja. Piękna głębia , ostrość itp Mam kamerę z przetwornikiem 1/5 cala i w ciemnych pomieszczeniach film jest tragiczny, a przecież dzisiejsze kamery do kwoty 2500 pln nie mają większego przetwornika niż 1/6 cala kiedy fz100 za cenę 1500 pln dysponuje przetwornikiem 1/2.4 cala, stabilizacją optyczną zoomem w czasie filmowania i dźwiękiem stereo i to wszystko w ful Hd. Jeśli ktoś ma zamiar wydać na kamerę nie więcej niż 2000 pln to lepiej chyba wydać mniej i kupić wspomnianego lumixa. Ale to moje zdanie, jeśli ktoś myśli inaczej niech mnie poprawi.
 
Ostatnia edycja:

Zibi W

Member
Do niedzielnego kręcenia pewnie tak.Choć jeszcze wygodniej na wakacjach nosić w kieszeni koszuli jakiegoś mniejszego kompakta z nagrywaniem w Full HD.
 

fransua

New member
Bardzo ciekawy ten panasonic. Wielkość matrycy blisko Sony EX1 a to już jest półka pro. Jedno mnie martwi to jasność obiektywu - f2.8. Nie jest źle ale trzeba by było zobaczyć jak wychodzą nagrania przy dużym iso - szumy itp. Generalnie teraz więcej dzieje się w aparatach niż w kamerach i przy zakupie warto rozważyć taki sprzęt. Historia powoli zatacza krąg. Aparaty>Kamery>Aparaty (gdzieś tam jest jeszcze telefon komórkowy :) )
 

Gie

Member
Bez reklam
Podajecie wielkość matrycy a nie podajecie ilość pikseli na niej upchane. Cyfrówki mają stosunkowo większe matryce ale wcisinięto w nią z 10 albo i więcej MPikseli. Kamery mają mniejsze matryce ale i mniej MPikseli. Im większe upakowanie tym gorsza praca w trudnych, ciemnych warunkach. Przynajmniej tak mi się wydaje.
 

fransua

New member
Podajecie wielkość matrycy a nie podajecie ilość pikseli na niej upchane. Cyfrówki mają stosunkowo większe matryce ale wcisinięto w nią z 10 albo i więcej MPikseli. Kamery mają mniejsze matryce ale i mniej MPikseli. Im większe upakowanie tym gorsza praca w trudnych, ciemnych warunkach. Przynajmniej tak mi się wydaje.
Dobrze Ci się wydaje. Większa ilość pikseli tym mniejsze elementy światłoczułe więc może być różnie. Trzeba zobaczyć jak to wychodzi. Tak jak pisałem. Dopiero większe przetworniki od 4/3 cala wzwyż daję lepsze efekty + jasny obiektyw.Niestety ten panasonic ma stały obiektyw Mimo to robi się ciekawie w niższym segmencie. Niestety w kamerach też tak jest, które posiadają dodatkowo funkcję foto. 5 czy 10 mega kamera robiąca zdjęcia musi skąd zabrać. No chyba, że jest to marketing i zdjęcia są upskalowane by osiągnąć taką rozdzielczość.
 
Ostatnia edycja:

ntgale

New member
Wałkowałem ten temat ostatnio. Ponad miesiąc czytania, wybierania, oglądania i analizowania czy kamera do 3k zł czy raczej jednak lepszy aparat z AVCHD (1080). W sumie na samym końcu wybierałem pomiędzy:
- Sony NEX5 z dwoma obiektywami
- Panasonic FZ100
- Sony CX305
FZ100 najbardziej wszechstronny, ale też trzymanie przy nagrywaniu trochę niewygodne. Zdjęcie to chwila ustawienia, pstryk i tyle. A przy kręceniu filmu to już trochę bardziej ergonomiczne narzędzie potrzeba. A porównanie mam do FujiFilm S6500fd.
Ale jako, że postęp w aparatach nastąpił to stwierdziłem, że aparat też trzeba odświeżyć.
Efektem poszukiwań jest zakupiona już kamera Panasonic SD60 (myślę, że tryb kamery jednak lepszy niż w FZ100) a dodatkowo zamówiłem aparat Panasonic LX5.
 
Do góry