Jaki nośnik - kasetka mini DV czy karta pamięci?

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
To ja może coś na temat od siebie odnośnie nosników w kamerach amatorskich, lecz nie formatów zapisu.
Parę miesięcy temu przymierzałem się do pierwszej mojej kamerki (obecnej) i wtedy nie miałem zielonego pojęcia czy wybrać z dyskiem, kaset, DVD, a na karty były może 3 modele. Kasety i HD? Pomyślałem że świat ma iść do przodu, więc to raczej odpadło w przedbiegach. Wysłuchując wszystkich ochów i achów przeciw kartom od sprzedawców pomyślałem sobie, że kamery na kartę są zdecydowanie mniejsze, lżejsze no i jest to owego czasu nowość, która ma się stać standardem. Wziąłem pod uwagę jeszcze jeden bardzo ważny aspekt; zapotrzebowanie na energię (lecz nie ekologię a raczej bateriożerność). W kartach nie ma mechanizmów, nic się nie kręci, nie rusza, głowica nie potrzebuje czasu by coś zapisać na DVD czy dysku. Posłużę się przykładem: Posiadam przenośny odtwarzacz DVD z możliwością odtwarzania filmów z Pendriva. Prducent podaje, że przy prawidłowo sformatowanej bateri i pracy z płytą DVD bateria powinna wytrzymać ok. 3.5h. Nie mówi nic o pracy z pamięci USB. Sam zmierzyłem - 8h!!!
IMO Jesli dzis kupować kamerę nie na kartę to tak jakby kupić TV bez HDMI (chodzi mi o przepaść technologiczną)
 
Ostatnia edycja:

mobor

Banned
Mam 2 kamery - HV10 i HF10 - kaseta i karty

Kamera HV10 na dołączonej do zestawu baterii ciągnie 45 minut
HF10 tylko 5 minut dłużej ...

Jakoś nie widzę tych gigantycznych oszczędnosci

Podobnież rzecz się ma z masą - różnica 60 gram

I proszę- nie pisz bzdur o przepaści technologicznej bo kasetowy HDCAM działa na kasetach a XDCAM na dodatek w MPEG2
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Jesli przeczytasz dokładniej znajdzejsz tam parę literek: "IMO". Więc takie jest wyłącznie moje zdanie. Dla ciebie to bzdura, dla mnie przeżytek. Może inne porównanie: LCD i plazma. Mimo, że plazma nadal ma szerokie grono odbiorców jak i swoje zalety i wady to technologiczny przeżytek w stosunku do LCD (In My Opinion).
I pamiętaj, że fora służą do dyskusji, nie sprzeczek, więc nie zapominaj o netykicie.
 
Ostatnia edycja:

mobor

Banned
Przykład
Do tej pory niemal wszystkie filmy fabularne kręcone są na taśmie filmowej i jakoś nikt nie uważa tego za przeżytek... Takie filmy są poźniej przenoszone także na BluRay'a - ze znakomitym efektem. Wszystko ma swoje plusy i munusy. Jeden woli to, drugi tamto a trzeci oba..i tyle
 
Ostatnia edycja:

viValdi

New member
Bez reklam
Sydon

w Pekinie to nie efekt ciplarniany a prymitywny smog jest problemem. W Mexico City mają ten problem od 20 lat.
Energia elektryczna ze spalonego węgla to w Polsce i Chinach; we Francji 70% energii elektrycznej powstaje z atomu (pewnie tego też nie lubisz), podobnie w Niemczech i Stanach; jest "czysta" i nie generuje smogu.

Z mojej strony over-and-out
 

mobor

Banned
Nie jest taka czysta
Odpady nuklearne tez trzeba gdzies wywalać...
Na razie to jest zamiatanie problemu pod dywan i udawanie ze go nie ma
Do czasu aż pojawi sie Czarnobyl 2 ...
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
kamery

Szanowni Przedmówcy schodzicie z tematu! Wątek ciekawy, też zamierzam zmienić kamerę, tylko na jaką? Do tej pory używam leciwego już Panasonica NV GS11 i programu Ulead Video Studio 10. Po zmianie TV na plazmę i zapoznaniu się z jakością HD, obraz z mojej kamerki jest delikatnie mówiąc taki sobie... I co dalej jaką kamerkę kupić, oto jest pytanie? Kolega poleca mi Canona HV30 z zapisem mini DV / do tej pory tak własnie miałem i nie narzekałem.../ Nadmienam, że jestem zwykłym amatorem, podoba mi się zapis na karcie, ale jak czytam jest później problem z plikami i ich obróbką. I co tu wybrać?
 

WiruSSS

New member
Karty pamięci raczej na pewno wyprą inne nośniki danych w kamerach ..a już na pewno kasetki, taka kolej rzeczy (może nie całkowicie ..tego nikt nie wie).

aj. napisał:
Mam do Ciebie prośbę, zmierz prędkość kodowania dla wyższego profilu z bitrate na 24Mb/s, zobaczymy ile brakuje pecetowi do kodowania w czasie rzeczywistym

Nie miałem na celu porównywac kodowania na pececie ze sprzętowym kodowaniem kamery, chciałem raczej pokazać że tym samym kodekiem z tym samym bitrate można kompresować z różną prędkością zależną od dokładności algorytmu.
 

slimak

New member
Bez reklam
Sydon777 napisał:
Padło pytanie skąd się biorą gazy cieplarniane z kamer na kasetki. To powinien wiedzieć każdy, że do napędu kasetek zużywa się wielokrotnie więcej energii niż potrzebują to karty.


Życie jest pełne niespodzianek.

Dane z instrukcji obsługi.

Canon HV10 5W 850mAh 45minut.
Canon HF10 4W 890mAh 50minut.

W pojedynku Panasonic Sony jest jeszcze ciekawiej.
Panasonic SD1 8W:shock:
Sony HC7 4W

A wszystko przez AVCHD i cyklistów.:D
 

slimak

New member
Bez reklam
marciniozo napisał:
I co dalej jaką kamerkę kupić, oto jest pytanie? Kolega poleca mi Canona HV30 z zapisem mini DV / do tej pory tak własnie miałem i nie narzekałem.../ Nadmienam, że jestem zwykłym amatorem, podoba mi się zapis na karcie, ale jak czytam jest później problem z plikami i ich obróbką. I co tu wybrać?

Wszystko zależy od zastosowań i upodobań użytkownika.

Jeżeli zależy ci na szybkim starcie nagrywania polecam kartę.

Jeżeli chcesz nagrywać bez przerw powyżej 1 godziny polecam kartę.

Jeżeli nie zamierzasz edytować nagrań, a do tego miałbyś Panasonica 42pv800 poleciłbym kartę. Kartę wyjmujesz z kamery wkładasz do TV i odtwarzasz przy pomocy menu i pilota tv.


Jeżeli zamierzasz przenosić nagranie na komputer (mocny komputer) i szybko obejrzeć też polecam kartę.


Jeżeli zamierzasz przenosić nagranie na komputer (mocny komputer) edytować i szybko obejrzeć to polecam taśmę (HDV), bo straconą godzinę na przegranie z taśmy na komputer szybko nadrobisz w porównaniu do czasu przeliczania AVCHD (5~10 godzin).


Jeżeli zamierzasz podczas kręcenia ingerować w automatykę kamery wygodniej będzie to robić w obecnie dostępnych kamerach na taśmę (HDV).


Jeżeli zamierzasz kręcić na zewnątrz w słońcu i podczas kręcenia ingerować w automatykę kamery, wygodniej będzie to robić w kamerach z wizjerem, czyli w kamerach na taśmę (HDV) oraz Panasonicu SD100 (Panasonic niestety ma bardzo złą ergonomię manualnych ustawień).


Jeżeli zamierzasz kręcić bez statywu, trzymanie kamery przy oku (filmowanie z wizjerem) daje o wiele stabilniejsze ujęcia od filmowania z ręki, czyli kamery na taśmę (HDV) oraz Panasonicu SD100 .


Ostatnie trzy „Jeżeli” wynikają z czystej złośliwości producentów kamer na karty, jeżeli chcesz wygodną obsługę wizjer i AVCHD możesz kupić kamerę z twardym dyskiem Sony SR11/SR12.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Slimak bardzo dziękuje za cenne rady. Mój komputer może nie "demon", ale do amatorskich zastosowań chyba da rade, dwurdzeniowy procesor AMD z taktowaniem 2.11Gh, 3GB RAM. Do tej pory przy obróbce materiału DV pracował sprawnie.

Witam, przepraszam za post za postem, nadal szukam kamery i mam pytanie do znawców tematu. Był u mnie ostatnio kolega i ogladałem na swoim Panasonicu 42PV80 materiał nagrany kamerą Panasonic NVGS500. Materiał nagrany w trybie panoramicznym i wypalony na płycie DVD prezentował się bardzo ładnie. I tu mam pytanie / bo ta kamerka kosztuje około 2700zł / znalazłem kamerkę Panasonic NV-GS330. Czy można nią kręcić filmy w prawdziwym trybie 16:9? czytałem dane techniczne na stronie panasonica i nie jest to jasno sprecyzowane.... Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. A może ktoś z szanownych Forumowiczów używa tej kamery i może podzielić się swoimi doświadczeniami?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Hopkirk

New member
slimak napisał:
...Ostatnie trzy „Jeżeli” wynikają z czystej złośliwości producentów kamer na karty, jeżeli chcesz wygodną obsługę wizjer i AVCHD możesz kupić kamerę z twardym dyskiem Sony SR11/SR12.
Właśnie to zrobiłem i dołączyłem do szczęśliwych (mam nadzieję) posiadaczy kamerki Sony SR12E.
Ma ona także zapis na kartach pamięci - do wyboru, co kto woli.
 
Do góry