Jak zabezpieczyć się przed zakupem uszkodzonego telewizora? (Kurier)

WłaścicielSiebie

Active member
Witam. Macie może jakiś patent żeby nie mieć problemów z uszkodzonym telewizorem dostarczonym przez kuriera? Ostatnio sporo o tym czytam, że kurier dostarczył pudło, klient otwiera no i lipa. Pęknięcie na matrycy. Dodatkowo OLEDy bardzo delikatne/cienkie. Jak temu zapobiec? Zakup z wniesieniem i otwieranie przy kurierze? A czy po prostu dodatkowo 50zł kurierowi żeby poczekał z otwarciem? Gdzieś jeszcze czytałem, że rozwiązaniem jest nagrywanie jak otwiera się pudło z telewizorem żeby w razie czego mieć dowód od razu. Jakie jest Wasze zdanie? Zapraszam do dyskusji.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Jak najbardziej zakup z wniesieniem.
Koszt 50 zł. Panów jest dwóch, wnoszą I przy Tobie odpakowują i sprawdzacie czy wszystko OK.
Gdyby nie daj Bóg matryca pękła sporządza się protokół szkody.
Tak ostatnio kupowałem.
Panowie wnieśli, rozpakowali I sprawdziliśmy.
Nie było żadnego problemu.
 

WłaścicielSiebie

Active member
Jak najbardziej zakup z wniesieniem.
Koszt 50 zł. Panów jest dwóch, wnoszą I przy Tobie odpakowują i sprawdzacie czy wszystko OK.
Gdyby nie daj Bóg matryca pękła sporządza się protokół szkody.
Tak ostatnio kupowałem.
Panowie wnieśli, rozpakowali I sprawdziliśmy.
Nie było żadnego problemu.
Myślę, że zależy od kuriera bo czasami jest tak, że powiedzą, że jest wniesienie ale nie ma rozpakowania i nie mają czasu czekać. I nara :) Zapewne jest to mniejszość, ale tak właśnie zdarza się.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Zaraz, zaraz - wykupiłem usługę wniesienia.
Na stronie sklepu jest jak byk napisane co jest w tej usłudze.
Wniesienie - rozpakowanie - sprawdzenie!
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dokładnie tak jak pisze Kolega Marciniozo, kupuj tam, gdzie jest możliwość opcji wniesienia/rozpakowania przez pracowników sklepu w którym kupujesz.
Masz pewność, że od momentu zakupu, do rozpakowania i sprawdzenia, za wszystkie czynności odpowiada jedna firma.

Odpada w razie problemów "spycholadnia" i zrzucania winy, czy to na kuriera, bądź sklep.

Problem się robi, jak ktoś kupuje w mniejszych sklepach, bez ww. usług.
Tutaj w grę wchodzą już zewnętrzne firmy kurierskie.

Sam tak kupowałem wiele razy, ale z pełną świadomością ryzyka i obiektywnie - to nie jest najbezpieczniejsza forma zakupu.
Jak masz obawy, to kup w sklepie z pełną obsługą. Od zakupu do rozpakowania ze sprawdzeniem (są nawet usługi z powieszeniem)
 

WłaścicielSiebie

Active member
MediaMarkt ma takie opcje więc to co na czerwono zaznaczyłem wybiorę i powinno być OK? "Wniesienie + odbiór starego sprzętu"
 

Attachments

  • Bez hjhjtytułu.png
    Bez hjhjtytułu.png
    74,8 KB · Wyś: 21

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Tu masz opcje wniesienia, a gdzie sprawdzenie? Chyba, że pod "wniesieniem" jest też opcja sprawdzenia.
Ja bym wolał dołożyć do opcji z kalibracją, czy jakimś podłączeniem/strojeniem, ale tylko dlatego, żeby sprawdzić ew. wady TV.
Od bad/sub pikseli, to jakiś powidoków i innych kwiatków.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Media Expert - usługa wniesienia - rozpakowanie - sprawdzenie.
Można dokupić też strojenie TV, powieszenie.
Jest też opcja profesjonalnej kalibracji - to o ile pamiętam koszt 600 zł.

Jakby co możesz zadzwonić do wybranego sklepu i dopytać co zawiera się w usłudze wniesienia.
 

Attachments

  • Screenshot_2025-02-07-12-50-53-68_811711abd41cd659c819d87108f22bce-1.jpg
    Screenshot_2025-02-07-12-50-53-68_811711abd41cd659c819d87108f22bce-1.jpg
    78,2 KB · Wyś: 17

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
W marketach nie ma nic za darmo.
Za wszystko musisz zapłacić dodatkowo.
Pakiet gratisów który jest dla członków forum - w innych sklepach kosztuje 1049 zł dodatkowo i to zawsze do wyższej ceny.

Wniesienie , to wniesienie.
Teraz kurier nie ma obowiązku czekania.
Masz problem po dostawie musisz zgłosić na infolinię i czekać na wszystkie procedury.

Dla członków jest pakiet - który zawiera wszystko.
Przy specjalnej ofercie ale zawsze z dystrybucji polskiej, z pełną gwarancją.
 

WłaścicielSiebie

Active member
To jak nie będzie chciał zaczekać to niech bierze paczkę z powrotem i ELO. W takim razie nie przyjmę telewizora.
W marketach jest plus, że to one najwięcej sprzedają i od czasu do czasu wpadają fajne promocje - choć i tak u nas w PL często drożej niż za granicami naszego kraju ;-)
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
To z pewnością nie zaczeka, po pandemii nie ma takiego obowiązku.
To tylko pracownik, nie odbierasz - zabiera i tyle.
Nie czeka !!!
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Pod warunkiem, że przesyłka jest za pobraniem.
Po za tym, przy kurierze nie sprawdzisz dokładnie sprzętu.
(mowa o zewnętrznych firmach, a nie pakietach ze sklepu)

Samo rozpakowanie tv, wyjęcie, podłączenie, to nie jest takie hop siup.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
Panowie, tydzień temu kupowałem TV.
Usługa - wniesienie - rozpakowanie i sprawdzenie czy matryca cała - koszt 49,99 zł
Wrzuciłem wcześniej screen.
Opis usług jest na stronie sklepu. Jest ich więcej.
Panów było dwóch. Bardzo mili, nie było żadnego problemu.
 
Ostatnia edycja:

WłaścicielSiebie

Active member
Na pepper w komentarzach chłopak się wypowiadał, że przywieźli mu z media markt pęknięty tv z pękniętą matrycą. Przy rozpakowywaniu nagrywał całość no i przy zgłoszeniu tej sytuacji chcieli to nagranie i im wysłał. Telewizor od razu wymieniony. Także w tym przypadku nagrywanie rozpakowywania zdało egzamin. Morał taki - zawsze lepiej nagrywać.
 

marciniozo

Well-known member
Bez reklam
No tak, każdy sposób jest dobry, żeby się zabezpieczyć.
Dużych telewizorów kilka już kupiłem.
Przyznam się szczerze, że nie nagrywałem rozpakowania.
W przeciwieństwie do telefonów. Tych kupiłem znacznie więcej, często z bardzo daleka. I tutaj zawsze nagrywam.
 
Do góry