Z wlasnego doświadczenia też mam taką ciuciu babkę z H/K i u mnie, TV Sharp (android tv). H/K to BDS580 a TV Sharp 55FN2EA.
Telewizor jest w obecnej technologii z tego roku a H/K ma już koło 10lat. H/K ma super dzwięk i dlatego nie chciałem go zmieniać. Jest w konfiguracji 5.1, ale niestety gryzie się z Sharpem. Dla H/K nie ma już dostępnych aktualizacji.
Przy połączeniu obu jednostek kablem z certyfikatem HDMI 2.1 (eARC-ARC), muszę włączać i wyłączać w ampli funkcję TV ARC, aby mieć głos z TV. Niestety za każdym wyłączeniu jednej albo drugiej jednostki muszę całą procedurę powtarzać bo traci ustawienia. Po sparowaniu jednostek dochodzi jeszcze problem, obsługi jednym pilotem od TV, bo pilot funkcjonalność głośności ampli ma i sygnalizuje to na ekranie ale reakcji w zmianie głośności nie ma więc muszę używać dwóch pilotów. Żeby było ciekawie ten model telewizora chwali się wyśmienitym nagłośnieniem wbudowanym w tv właśnie od H/K
Mam też inny tandem, ampli Denon AVR-X2300W i tv Sony Barvia 7 XR70. Tu współpraca jest wzorowa. Przy połączeniu portami HDMI 2.1 eARC-ARC wszystko super się komunikuje i obsługę całości wykonuje pilotem od TV. TV nawet rozpoznaje sprzęt po modelu i się z nim paruje oraz go konfiguruje po tv (DTS, Dolby Atmos)
Myślę że wasze i moje problemy są po stronie H/K. Tu chyba jest problem ale kontakt z supportem H/K jest bez celowy bo chyba go nie ma. Mi na żadnego maila nie odpowiedzieli.