Gwarancja Samsunga. UWAGA!

  • Thread starter Deleted member 121090
  • Rozpoczęty

luwa

New member
U mnie w nowym tv z wgranym najnowszym softem dziewiąty znak numeru seryjnego to liczba 1 - siódmy i ósmy znak to litera H - tak że ta teoria z oznaczeniami w moim przypadku bierze w łeb.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Sklep w moim przypadku od razu skierował sprawę do serwisu - tak mi odpisali więc czekam na kontakt od serwisu
Jeśli kierujesz do sprzedawcy roszczenie na podstawie Ustawy, to masz w głębokim poważaniu co i do kogo on kieruje. Ustawa wiąże Tylko Ciebie jako klienta i sprzedawcę. Koniec kropka.
I to sprzedawca musi Ci odpowiedzieć czy uznaje reklamację czy nie. Jeśli nie to musi to uzasadnić.
 

Hajtaler428

New member
No właśnie nie wiem jak to rozumieć - tak jak pisałem złożyłem reklamację do sprzedawcy za pomocą formularza internetowego gdzie zaznaczyłem że reklamuję z tyt niezgodności z umową i że oczekuję wymiany towaru na nowy. Dostałem maila zwrotnego ze sklepu że przekazali sprawę do serwisu i to oni będą się ze mną kontaktować. Nie było żadnej wzmianki jak odnoszą się do złożonej reklamacji. Podejrzewam że mają uzgodnione z serwisem że przypadki zakurzonej matrycy od razu mają przekierowywać do nich i wymieniają matrycę. Nie wiem czy kontaktować sie ze sklepem żeby wyjaśnić to czy czekać na serwis?
 

Piwek80

Member
Jeśli kierujesz do sprzedawcy roszczenie na podstawie Ustawy, to masz w głębokim poważaniu co i do kogo on kieruje. Ustawa wiąże Tylko Ciebie jako klienta i sprzedawcę. Koniec kropka.
I to sprzedawca musi Ci odpowiedzieć czy uznaje reklamację czy nie. Jeśli nie to musi to uzasadnić.

W tym celu sprzedawca zgłasza sprawę do serwisu i na podstawie jego ekspertyzy udziela odpowiedzi klientowi.
 
D

Deleted member 121090

Guest
No właśnie nie wiem jak to rozumieć - tak jak pisałem złożyłem reklamację do sprzedawcy za pomocą formularza internetowego gdzie zaznaczyłem że reklamuję z tyt niezgodności z umową i że oczekuję wymiany towaru na nowy. Dostałem maila zwrotnego ze sklepu że przekazali sprawę do serwisu i to oni będą się ze mną kontaktować. Nie było żadnej wzmianki jak odnoszą się do złożonej reklamacji. Podejrzewam że mają uzgodnione z serwisem że przypadki zakurzonej matrycy od razu mają przekierowywać do nich i wymieniają matrycę. Nie wiem czy kontaktować sie ze sklepem żeby wyjaśnić to czy czekać na serwis?
Mogą sobie pisać co zechcą i przekazać nawet sprawę do rozpatrzenia papieżowi. Ich sprawa.
W ciągu dwóch tygodni mają obowiązek ustosunkować się do Twojej reklamacji. Jak tego nie zrobią to reklamacja zostaje rozpatrzona na Twoją korzyść.
Oczywiście opinia serwisu może być dla rozpatrzenia reklamacji dla nich pomocna ale nie jest najważniejsza. To tak samo jakbyś Ty poprosił kogoś znającego się na rzeczy o wydanie opinii w tej sprawie. Tak samo masz prawo to zrobić i taką opinią się podpierać.
Serwis zresztą nie udziela nigdy odpowiedzi, czy towar był niezgodny z umową. Oni udzielają odpowiedzi czy jest zepsuty czy nie ich zdaniem i czy występująca wada podpada pod naprawę gwarancyjną. To jednak bardzo często nie ma nic wspólnego ze zgodnością towaru z umową.
Ustawa daje dużo większe i szersze uprawnienia niż gwarancja na którą powołuje się serwis. Serwis reprezentuje producenta.
Nie wierz więc w to co pisze Piwek80. Nie raz w tym temacie udowodniliśmy mu pisanie głupot i nie raz udało się zmusić sklep do wymiany, naprawy TV mimo jego opinii.
Nawet jeśli serwis uzna że TV nie jest zepsuty to i tak klientowi bardzo często NALEŻY się wymiana lub naprawa sprzętu z tytułu Ustawy.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

luwa

New member
Przy mojej reklamacji u sprzedawcy (agito) z tytułu rękojmi najpierw dostałem maila o przyjęciu towaru, chwilę później o wysłaniu do serwisu a po około 2-óch tygodniach dwa maile: jeden o wymianie na nowy a drugi że towar został wysłany do klienta...co dziwne oba z serwisu (serwis emag).
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
A to dziwne bo to sklep powinien takie rzeczy pisać , serwis nie ma nowych egz. tv czy innych urządzeń.. więc jak może napisać że wysyła nową sztukę np tv ... :) dziwne rzeczy.. chyba że oni kontaktowali się z centrala i centrala im wysłała nową sztukę tv.
 

luwa

New member
Weryfikuję moją ostatnią odpowiedź: jeden mail - ten informujący o wymianie był z Agito - ten drugi - że towar został wysłany do klienta - z serwisu.
Sorry za mój błąd.
 

Hajtaler428

New member
No ok teraz już wiem więcej. Będę na bieżąco zdawał relację z przebiegu całej procedury i prosił ew o porady jakby co. Dzięki póki co
 

PabloWRz

New member
Witam, znajomy kupił Samsunga UE50J6200 czy problem plam od kurzu też dotyczy tego moodelu? Po jakim czasie się to objawia, jak i czy jest widoczne podczas ogladania tv?
 

rokob33

New member
nie stresuj sie wcale nie musi się dziać nic zlego pisze się w tym wątku o takich przypadkach ale nie wszystkie łapią kurz, na początku to co trzeba sprawdzić to banding i clouding bo to też loteria jaka pod tym względem trafi się matrycę a potrafi to zepsuć przyjemność z ogladania i cieszyć się tv a nie zamartwic na wyrost, gdzieś mi się rzucił w oczy post z j6300 i ktoś ubolewal nad dużym cloudingem ale to tak jak pisze trochę loteria
 
Ostatnia edycja:

Piwek80

Member
Mogą sobie pisać co zechcą i przekazać nawet sprawę do rozpatrzenia papieżowi. Ich sprawa.
W ciągu dwóch tygodni mają obowiązek ustosunkować się do Twojej reklamacji. Jak tego nie zrobią to reklamacja zostaje rozpatrzona na Twoją korzyść.
Oczywiście opinia serwisu może być dla rozpatrzenia reklamacji dla nich pomocna ale nie jest najważniejsza. To tak samo jakbyś Ty poprosił kogoś znającego się na rzeczy o wydanie opinii w tej sprawie. Tak samo masz prawo to zrobić i taką opinią się podpierać.
Serwis zresztą nie udziela nigdy odpowiedzi, czy towar był niezgodny z umową. Oni udzielają odpowiedzi czy jest zepsuty czy nie ich zdaniem i czy występująca wada podpada pod naprawę gwarancyjną. To jednak bardzo często nie ma nic wspólnego ze zgodnością towaru z umową.
Ustawa daje dużo większe i szersze uprawnienia niż gwarancja na którą powołuje się serwis. Serwis reprezentuje producenta.
Nie wierz więc w to co pisze Piwek80. Nie raz w tym temacie udowodniliśmy mu pisanie głupot i nie raz udało się zmusić sklep do wymiany, naprawy TV mimo jego opinii.
Nawet jeśli serwis uzna że TV nie jest zepsuty to i tak klientowi bardzo często NALEŻY się wymiana lub naprawa sprzętu z tytułu Ustawy.

Tak się składa, że pracuję w serwisie gwarancyjnym i trafiają do nas urządzenia z tytułu gwarancji oraz rękojmi. To my podejmujemy decyzję czy urządzenie jest sprawne czy nie na podstawie wytycznych producenta. Po stwierdzeniu usterki wysyłana jest informacja do sprzedawcy jaki jest koszt naprawy (bo to sprzedawca pokrywa koszty naprawy) i to on decyduje co jest dla niego bardziej korzystne, wymiana, naprawa czy zwrot kosztów. Oczywiście przy drugim zgłoszeniu z tytułu niezgodności i potwierdzeniu usterki sprzedawca musi dokonać wymiany urządzenia lub zwrócić pieniądze.
I jeszcze jedno w przypadku zgłoszenia z tytułu niezgodności z umową serwis się nie powołuje na gwarancję tylko stwierdza czy sprzęt posiada wadę tkwiącą w rzeczy czy nie.

Tak to wygląda w praktyce ale zapewne HQ150 wie lepiej.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Głupoty piszesz po raz kolejny.
Ja rozumiem że bronisz producenta bo jesteś na jego garnuszku, ale nas klientów to nie interesuje.
Nas interesują zapisy Ustawy.
Ale dobrze przynajmniej wiedzieć skąd bierze się taki a nie inny Twój punkt widzenia.
Jesteś po prostu po drugiej stronie barykady w tym sporze. Ja bronię naszych praw, nas-klientów. Tobie płaci producent, jego interes tutaj reprezentujesz, więc trudno żebyś chciał swoimi wpisami nam pomóc. To jasne.
Pamiętasz swoje wpisy z początków tego tematu, kiedy pisałeś, ze się nie da, ze nic nie wywalczymy, że racja jest po stronie Samsunga?
Znowu wracasz jakby nigdy nic do tej retoryki?
Nawet Samsung zmienił zdanie a Ty po długiej przerwie próbujesz tych samych chwytów.
Podam Ci przykład dlaczego nie masz zupełnie racji.
Załóżmy, że kupujesz TV na ekranie pojawiają się plamy z nagromadzonego kurzu jak w naszym temacie. W gwarancji Samsunga jest zapis, ze producent nie odpowiada za wady spowodowane kurzem, nawet te w których kurz dostał się do środka matrycy. Może więc odmówić naprawy TV i nie raz tak zrobił. Jak wiemy z tego tematu m.in. Ty jako serwisant przyjeżdżaliście z gotowym drukiem do klienta odmawiającym naprawy.
Ale żaden klient kupujący ten TV nie został powiadomiony przez sprzedawcę przed zakupem że ten TV jest nieodporny na kurz który dostaje się do środka matrycy i który zniszczy ten TV. W instrukcji obsługi tego TV też nie ma na ten temat żadnej wzmianki.
Więc jak zgłosimy reklamację sprzedawcy, to jeśli nawet Wy w serwisie wystawicie kwit, że te plamy to usterka nie podlegająca gwarancji, że to tylko niedogodność( co zresztą w tym przypadku często robicie), to i tak klientowi należy się usunięcie niezgodności z umową u sprzedawcy. I żaden kwit z serwisu w tym wypadku nie pomoże. No chyba żebyście udawali razem ze sprzedawcą, że w TV żadnych plam nie zauważyliście.
Wtedy jednak bardzo łatwo udowodnić Wam celowe pisanie nieprawdy. Wystarczy wziąć sobie niezależnego rzeczoznawcę choćby sądowego i zrobić taką ekspertyzę i z nią udać się do sądu.
Można też jeszcze prościej włączyć TV na sali sądowej i pokazać sędziemu te plamy na ekranie.
Jak nie jest ślepy to je raczej zauważy.
Wtedy sklep zostanie zmuszony do załatwienia sprawy, zapłaty za rzeczoznawcę i wszelkie inne koszty poniesione przez klienta.
Warto też wtedy skoro firma nas tak traktuje, zainteresować tematem jakieś media.
Na początku tematu to właśnie pomogło zmienić stanowisko takiego giganta jak Samsung w tej sprawie.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

rokob33

New member
moim zdaniem każdy kto ma ten problem i czytał ten wątek wie jakie ma możliwości dochodzenia swoich praw i nie ma co dalej snuć wywodów a jak czytam jak to zmuszono giganta do zajęcia się sprawa to już lekka przesada takie plamy zdarzały się również w innych i to starszych seriach jak np.w D z nowszych były w F a tu się porobilo z kilku albo kilkunastu przypadków 150 stron i prawie sami pesymisci ze matrycę w H wadliwe jakby była kicha to by go nie klepali do tej pory , inni którzy tego nie mają nawet nie mają pojęcia ze to się zdarza wiadomo ze na forum pisze sie w większości o problemach a nie chwali sie tym ze tv jest i smiga, nie wiem jak u innych producentów bo się nie interesowałem , ale też pewno wszystko nie jest idealnie, zawsze mogą się zdarzyć jakieś problemy ,
 
D

Deleted member 121090

Guest
jak czytam jak to zmuszono giganta do zajęcia się sprawa to już lekka przesada ,
Nie ma w tym cienia przesady.
Przeczytaj początek tematu kiedy to serwisy z polecenia producenta, jeszcze nie widząc TV przywoziły gotowiec, druk już wcześniej przygotowany na którym było napisane, że ta WADA nie podlega gwarancji. Później jak zauważyliśmy, że samo sformułowanie wada wystarczy nam do reklamacji TV u sprzedawcy, naraz zaprzestali takiej retoryki tylko zaczęli pisać o niedogodności.
Później jak jeden z forumowiczów zainteresował tematem media to Samsung napisał oficjalne pismo które tam zostało zamieszczone.Przepraszali za postępowanie serwisu i odrzucanie żądania bezpłatnej naprawy.
No to udało nam się zmusić Samsunga do zmiany stanowiska czy nie?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

rokob33

New member
zauważ że gwarancja samsunga jak podają forumowicze ma zapis ze te plamy czy kurz nie podlegają gwarancji wiec jak by gigant został zmuszony do zmiany stanowiska to powinien taki zapis usunąć , a nie stosował go w zapisach swoich gwarancji a ze akurat ktoś napisał do komputer świata ze ma ten problem w ser.6 to teraz halo wyszło ze to wadliwa seria a pewno taka reakcja byla z tym gotowcem w innych przypadkach innych seri tv tylko tego nikt nie dał do publicznej wiadomości , dobrze że naprawiają bo tak powinno być , ale z ta wadliwa seria to duża przesada
 
Do góry