Gran Turismo 5

S

spy

Guest
Bambolo82 napisał:
[cut]
Z moich ogledzin dostępnych screenów i filmików GT5 wynika, iż w kwestii grafiki podciągneli tylko trochę cieniowanie raytracingiem aut (na karoserii widać cienie rzucane gałęzie drzew wokół toru).
Skad masz info na temat ray-tracingu uzytego w wyscigu?
Na razie PD podalo, ze tylko scena w garazu przed rozgrywka uzywa ray-tracingu.
 

Bambolo82

Banned
Spy, nie widze w internecie zródła informującego o braku ratraycingu podzcas gry w GT5 Prolgue oraz GT5. Ta informacją że "raytracing jest tylko w garażu" pochodzi tylko z dyskusji w internecie, a nie od PD.

Zresztą popatrz na ten obrazek, który pokazuje jeden z efektów raytracingu widoczny nie w "garażu" a właśnie podczas wyścigu GT5 (bulid'09):



Zwróćcie uwagę na to co dzieje się ze żrodłem światła emitowanym przez lampę przedniego reflektora pojazdu renderowanego przez engine GT5 w momencie jego interakcji ze przezroczystą częścią obudowy reflektora (szkło lub plastik).

Oczywiście, można mówić że tylko niektóre elementy renderingu GT5 mają zaimplementowane algorytmy raytracingu (np. reflektory) oraz że nie ma raytracingu na elementach toru. Renderowanie całej sceny raytracingiem realtime wymagałoby sprzeżenia pewnie z 6-8 konsol PS3 w klaster. Są takie eksperymenty co widać np. na tym filmiku na youtube: http://www.youtube.com/watch?v=oLte5f34ya8

Nie zmienia to faktu, że choćby najprostsze efekty raytracingu są dostępne "w warunkach domowych" tylko na PS3 (CELL - 6 rdzeni równoległego przetwarzania danych z GPU PS3) oraz na najnowszych kartach graficznych NVIDIA również wykorzystujących przetwarzanie równoległe GPU i CPU np. CUDA. Ponoć najnowsze karty NVIDIA pobiły CELLA w wydajności syntetycznego raytracingu (w internecie mozna znależc benchamrki raytracingu w ktorych PS3 bije nieznacznie namocniejsze GPU z serii 80; nowsze GPU są już jednak mocniejsze i być może lada chwila zobaczymy pierwsze gry na PC z tym efektem realtime).
 
S

spy

Guest
Bambolo82 napisał:
Spy, nie widze w internecie zródła informującego o braku ratraycingu podzcas gry w GT5 Prolgue oraz GT5. Ta informacją że "raytracing jest tylko w garażu" pochodzi tylko z dyskusji w internecie, a nie od PD.
[cut bs]
No to prosze:
ps3 ign com/articles/813/813424p2.html

A tu Nvidia chwalaca sie super osiagnieciami w kwestii ray-tracingu (i to na jakich maszynach):
hothardware com/News/NVIDIA-Shows-Interactive-Ray-Tracing-on-GPUs/

Keep on dreaming...
 

Bambolo82

Banned
Spy, dałeś jakiegoś dziwnego linka. Wyskakują mi fora teamxbox, czyli fanbojskie narzekanie Xbox'iarzy na GT5.

Spy, i wszystko się zgadza poza tym. Raytracing pełnej sceny wymaga ogromnej mocy obliczeniowej superkomputera np. klastra z 3 spiętych PS3 (jak na tych filmikach z laboratorium IBM, do których dałem w poprzednim poście linka; IBM jest swoją drogą jednym z członków konsorcjum, które zaprojektowało CELL) albo superkomputerów zainstalowanych w wytwórniach filmowych PIXAR'a etc.

W GT5 mamy fajny raytracing, ale tylko pewnych elementów ramki renderingu np. reflektory. Potem np. oglądamy screeny z GT5 pokazujące np. reflektor Ferrari i nie którzy nie wierząc piszą, że to prender. He he, GT5 jednak tak wygląda na żywo :eek:

Przykład kolejny raytracingu w GT5 (reflektor pojazdu; światła są włączone jak widać):
458Italia2.jpg



Widać, że pojazdy w GT5 jeżdzą z właczonymi światłami, zeby pokazać tą namiastke raytracingu na żywo. Oczywiście w bardzo zawęzonym zakresie, bo raytracing nie obejmuje otoczenia w GT5 (torów) i efekt widać tylko na tych pieknych modelach samochodów podczas gry i powtórek. W GT5 Prologue pojazdy miały wyłaczone reflektory, a zatem w GT5 jeszcze trochę wiecej wyciśnięto raytracingu na żywo z PS3.

Reflektor w GT5 Prologue, nie widać raytracingu:
11jqbo9.jpg


W GT5 Prologue jak wiemy byly tylko wyścigi dzienne, a w GT5 będziemy mieć również nocne wyścigi, i ten detal graficzny GT5 poprostu trzeba było wprowadzić, żeby wyścig nocny wygladał realistycznie.

Pełny raytracing sceny to przyszłość jak na razie, ale jednak w GT5 mamy już pewną namiastkę i kilka efektów tej technologii widać już podczas wyścigu; GT5 ma go nieco więcej niż GT5 Prologue :eek:
 

Peek

New member
Bez reklam
Po obejrzeniu recki Forzy 3 wiem już, że znajdzie ona miejsce na mojej półce. Możliwe, że przesunięto date wydania GT5 w obawie przed tym, że Sony i Microsoft podzielą się klientami, a tak każdy fan wyścigów ogra forze poczeka i nazbiera na GT5. Co by nie mówić o tych dwóch grach każd ama swoje smaczki. Można mówić w przydapdku GT5 o wyścigach nocnych i rat-tracingu, ale już zniszczenia i trasy są lepsze w forzie. Co kto lubi, ja kupię obydwie jak stanieją.
 

premek111

Active member
Bez reklam
Masz racje,obydwie gry sa warte tego zeby w nie zagrac,ja tak jak Ty biore obydwie i uwazam ze klocenie sie ktora jest lepsza jest bez sensu.Kazda z nich to inne klimaty.
pozdrawiam
 

Carbon_

New member
Bez reklam
Co najmniej śmieszne jest posługiwanie się zdjęciami photo mode i twierdzenie, że będą/są identyczne jak te z in game :roll:
 
Ostatnia edycja:

Bambolo82

Banned
Po pierwsze: obejrzyj sobie filmiki z GT5 Prologue Carbon. Są już prawie 2 lata na youtube. Gra wyglada tak jak na tych filmikach.

Po drugie: obejrzyj sobie filmiki z GT5

Po trzecie: nie ma czegoś takiego jak "Photo Mode" w GT5 Prologue. Wszystkie te screeny i filmy pochodzą albo "z jazdy" albo z powtórki "z tej jazdy". Czyli gra TAK WYGLĄDA i żadne twoje marudzenie tego nie zmieni.
 

Masta_J

Active member
Bez reklam
No właśnie, w powtórki tej jazdy, z replay mode nazywanych przez niektórych photo mode - nie ma się co gorączkować.
Polyphony nadal robi fanów w trąbę i zamiast dawać screeny z samej gry daje z photo mode, jak wiadomo tak w grze to wyglądać nie będzie.

Pozdrawiam,
 

gadulinho

New member
Bez reklam
Masta_J napisał:
No właśnie, w powtórki tej jazdy, z replay mode nazywanych przez niektórych photo mode - nie ma się co gorączkować.
Polyphony nadal robi fanów w trąbę i zamiast dawać screeny z samej gry daje z photo mode, jak wiadomo tak w grze to wyglądać nie będzie.

Pozdrawiam,

A ktoś daje screeny z gry ? Jeszcze się z tym nei spotkałem (może coś by się znalazło, ale nie pamiętam, no może uncharted tylko), zawsze na obrazkach od producenta gry wyglądaja o niebo lepiej
 

Carbon_

New member
Bez reklam
Bambolo, po pierwsze.. drugie i trzecie.. to jesteś bardzo naiwnym człowiekiem.

Tak tak Bambi.. podobno Ty już w zeszłym roku widziałeś świstaka, który siedział i zawijał gotowe wersje GT5 w sreberka byle tylko zdążyć na premierę gry w tym roku :D
 
Ostatnia edycja:
S

spy

Guest
Bambolo82 napisał:
Pełny raytracing sceny to przyszłość jak na razie, ale jednak w GT5 mamy już pewną namiastkę i kilka efektów tej technologii widać już podczas wyścigu; GT5 ma go nieco więcej niż GT5 Prologue :eek:
Wiem, ze to i tak nic nie da ale jeszcze raz:
Podaj zrodlo tych rewelacji (zarowno tego ze to Ferrari to nie pre-render - kotaku twierdzi co innego)...
 

Bambolo82

Banned
Widze, że wulgarna lumpen-elita forum w postaci "Węgielka" i "J-Mistrza" się zabrała wieczorem za pisanie postów na HDTV-forum. :rolleyes: Marne Wasze wysiłki, żeby mnie sprowokować na wulgarną pyskówkę :rolleyes:

W GT5 Prologue nie ma czegoś takiego jak PHOTO MODE Coś takiego nie istnieje w Prologue.

Powtórka wygląda tak samo jak gra. Wiecie co to znaczy "powtórka"?Sprawdzcie w słowniku.

Skoro screeny są w z powtórki gry to znaczu że wyglądają tak jak gra. LOGIKA sie kłania.

Prosze, nie kompromitujcie się wiecej wypowiedziami o grze ktorą znacie tylko z obrazków, w które i tak nie wierzycie. ŻENADA.
 
Do góry