Spy, dałeś jakiegoś dziwnego linka. Wyskakują mi fora teamxbox, czyli fanbojskie narzekanie Xbox'iarzy na GT5.
Spy, i wszystko się zgadza poza tym. Raytracing pełnej sceny wymaga ogromnej mocy obliczeniowej superkomputera np. klastra z 3 spiętych PS3 (jak na tych filmikach z laboratorium IBM, do których dałem w poprzednim poście linka; IBM jest swoją drogą jednym z członków konsorcjum, które zaprojektowało CELL) albo superkomputerów zainstalowanych w wytwórniach filmowych PIXAR'a etc.
W GT5 mamy fajny raytracing, ale tylko pewnych elementów ramki renderingu np. reflektory. Potem np. oglądamy screeny z GT5 pokazujące np. reflektor Ferrari i nie którzy nie wierząc piszą, że to prender. He he, GT5 jednak tak wygląda na żywo
Przykład kolejny raytracingu w GT5 (reflektor pojazdu; światła są włączone jak widać):
Widać, że pojazdy w GT5 jeżdzą z właczonymi światłami, zeby pokazać tą namiastke raytracingu na żywo. Oczywiście w bardzo zawęzonym zakresie, bo raytracing nie obejmuje otoczenia w GT5 (torów) i efekt widać tylko na tych pieknych modelach samochodów podczas gry i powtórek. W GT5 Prologue pojazdy miały wyłaczone reflektory, a zatem w GT5 jeszcze trochę wiecej wyciśnięto raytracingu na żywo z PS3.
Reflektor w GT5 Prologue, nie widać raytracingu:
W GT5 Prologue jak wiemy byly tylko wyścigi dzienne, a w GT5 będziemy mieć również nocne wyścigi, i ten detal graficzny GT5 poprostu trzeba było wprowadzić, żeby wyścig nocny wygladał realistycznie.
Pełny raytracing sceny to przyszłość jak na razie, ale jednak w GT5 mamy już pewną namiastkę i kilka efektów tej technologii widać już podczas wyścigu; GT5 ma go nieco więcej niż GT5 Prologue