Gramofony

bierhoff

New member
przemko77, dzięki - przemyślę
good.gif


Występuje z czarnym ale czarny jest lżejszy, a co za tym idzie gorsza stabilność.
Rozumiem - dzięki.

A jeszcze takie jedno pytanie - dlaczego bardziej "Debut Carbon Espirit z wkładką 2m-red" bardziej niż Xpression III Classic?
 
Ostatnia edycja:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Pro-Ject Debut Carbon ma talerz stalowy ,jak się dowiedziałem w Cieszynie istnieje możliwość kupna samego talerza z akrylu stosowanego np w modelu Espirt koszt ok.350zł .Carbon występuje w dwóch wersjach z wkładką Ortofon OM10 i 2M Red ,zdecydowanie polecam to drugie rozwiązanie ,gdyż wkładka 2M to dwie klasy wyżej .W przypadku obu gramofonów Carbon i Xpression bazą jest plyta MDF ,również w obu przypadkach zastosowano ramie z włókna węglowego ,przy czym ramię Xpression zostało zmodyfikowane
Dziwi mnie jedna rzecz - Pro-Ject skrócił ramię do 8,6 cala ,w zasadzie wszyscy producenci stosują czynne ramiona 9 cali (dokładnie 9 1/16 cala) oczywiście spotyka się też profesjonalne ramiona 12 calowe (które mają mniejsze błędy śledzenia) .W przypadku Carbona zastosowano najprostszy jednopunktowy typ łożyskowania ramienia podejrzewam że Xpression ma takie samo łożysko
 

bierhoff

New member
Myślę, że jednak zostanę przy nowym. Zdarzało mi się słuchać starej manualnej Unitry i nie przeszkadzał mi brak automatyki, a obawiam się, że zabraknie mi wiedzy przy konieczności oceny stanu używanego egzemplarza.

Czyli w moim budżecie 1-Xpression Classic (tym bardziej wchodzący Carbon Classic) muszą odpaść - tym bardziej, że do Classica muszę osobno dokupić wkładkę :|

Z Pro-Jectów zostaje zatem ów Debut Carbon Esprit, lub 1-Xpression III (względnie 1-Xpression III Comfort, ale ten jak piszecie różnie działa i jest wycofywany, a dowiedziałem się też, że jest już prawie niedostępny).
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Na pewno talerzem ,ten drugi ma z akrylu .Nie wiem jak wygląda sprawa ramienia w przypadku Carbona (oba są węglowe) ,ale Xpression ma modyfikowane
 

kwasior21

New member
A ze tak sie zapytam,Jak sie sprawuje mata gramofonowa akrylowa polozona bezposrednio na talerz metalowy?Da tak rade?
Mam stara mate gumowa i wymienilbym ja na jakas inna.
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
A ze tak sie zapytam,Jak sie sprawuje mata gramofonowa akrylowa polozona bezposrednio na talerz metalowy?Da tak rade?
Mam stara mate gumowa i wymienilbym ja na jakas inna.

Zależy od rodzaju gramofonu ogólnie maty szklane lub akrylowe stosuje się w przypadku drogich gramofonów ,w przypadku tańszych lepszym wyborem są maty korkowe lub filcowe .Można poeksperymentować i zastosować kombinację np filc+korek ,albo inne kombinacje
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Nie rozumiem pewnej rzeczy w przypadku tego gramofonu masa talerza wynosi 0,9kg w przypadku tańszego modelu Debut Carbon masa wynosi 1,3kg (oczywiście zakładając że dane na stronie producenta są prawdziwe) .Dziwne ponieważ powinno być odwrotnie .Jest jeszcze model Xpression Comfort z wyłącznikiem krańcowym i regulacją obrotów w detalu 2890zł
 

bierhoff

New member
Na voice.com.pl podają, iż Xpression ma 0.9, Debut Carbon Esprit 0.8, ale Debut Carbon już faktycznie 1.3? Faktycznie jakieś jajo
russian.gif


Co do wersji Comfort - jest już wycofywany ze sprzedaży.
 

bierhoff

New member
Dzowniłem pytać - faktycznie tak jest
blink.gif

Debut Carbon ma cięższy talerz, gdyż wykonany jest z cięższego materiału. Jaka zatem jest wyższość akrylu w droższych modelach? Słyszałem, że akrylowi zdarza się z płytą elektryzować i konieczne było używanie skórzanej maty, aby efekt ten wyeliminować.
Kurde - za mało się na tym wszystkim znam :|
 

przemko77

Well-known member
Bez reklam
W przypadku sztywnych lekkich konstrukcji jak np.Pro-Jest Carbon ,Espirit nie jest możliwe zastosowanie ciężkiego talerza ze względu na silnik ,taki silnik by musiał mieć bardzo duży moment obrotowy żeby wprawić w ruch talerz

Taka ciekawostka - Rega w instrukcji obsługi zaleca aby talerz ręcznie wprawić w ruch przed włączeniem oraz aby płyty zmieniać "w locie " czyli bez wyłączania ,chodzi o to aby ograniczyć ilość włączeń/wyłączeń co ma się przyczynić do zwiększenia żywotności silnika
 
Ostatnia edycja:

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Gramofon fajna sprawa do tego dobry wzmak i muza jest git , tylko plyty drogie , ale cos za cos na pewno jak ktos ma miejsce i kase na dobry gramofon to warte jest to grzechu...
 

robiz

New member
Weż jeszcze pod uwage , oczywiście z nowych gramiaków, Pro-Ject RPM-1.3 GENIE.W cenie do 2000 zl jest na pewno lepszy niz cała seria Xpression. Ten Xpression to troche ulepszony Debut , który jest na prawde słaby.
Do tego RPM mozna dokupić fajny gruby talerz z akrylu ( cięzki ) , dodatkowo podstwa z grubej sklejki albo gruby kawał płyty drewnianej " blokowej " i gitara. Ten gramofon to bardzo lekka konstrukcja z odseparowany silnikiem i na pewno zagra lepiej niż cała seria Xpression ( Debut ). Wkładak to jak koledzy wczesniej proponowali Ortofon 2m red i jest ok.
Pre , to jakis Cambridge lub Phono Box SE II ( nowy ) lub lepszy używany SE, dostępny w połowie ceny nowego.
Noww Thorensy odpuśc, to plastik-fantastik , nie mający nic wspólnego ze starymi Thorensami.

Ewentualnie w cenie troche powyżej 2000 zł, ok 3000 zł ; ), jedyny w swoim rodzaju , robiony na zamówienie AD FONTES. Arcydzieło w swoim gatunku, nie mający żadnej konkurencji w cenie do 10000 zł. Ramię kardan 14 cali super lekkie, osobny silnik, całośc waży ok 20 kg, sprawdź ! W tym temacie służe pomocą. Jeżeli cioczywiście odpowida stylistyka .

robiz
 
Ostatnia edycja:

przemko77

Well-known member
Bez reklam
Bez przesady nie jest to żaden plastik , dla przykładu najtańszy Thorens Mini ma podstawę wykonaną z litego drewna .W przypadku Xpression, Pro-Ject w konstrukcji ramienia wzorował się na Thorensie .Tak na prawdę pierwszym produktem Pro-Jecta wcale nie był gramofon tylko wzmacniacz
W mojej opinii wadą gramofonów ProJect jest zbyt krótkie ramię ,a co za tym idzie większe błędy w śledzeniu ścieżki .Nawet RPM 1.3 pomimo, że ma ramie typu S-sharped jest również 8,6 cala .Zaletą tego modelu jest odprzęgnięcie silnika od podstawy czyli zmniejszenie przenoszenia drgań na talerz oraz możliwość zastosowania cięższych talerzy .Problemem jest to ,że silnik jest synchroniczny ,którego prędkość jest uzależniona od dokładności częstotliwości w sieci ,co się przekłada na dokładność obrotów
 

robiz

New member
Nie jestem fanem tych nowych Thorensów ,to jednak inna jakość co "stare dziadki" ; ), no ale kazdy lubi co innego i chyba dobrze.
W cenie tego " mini" to chyba wolałbym już Audio-technica lub Reloopa 6000 lub starego poczciwego Technila 1200.
Oczywiście odnosnie ramienia to długość ma kolosalne znaczenie, dokladnie jak mówisz. W Pro-Ject " pierwszym " sensownym z 9 calowym ramieniem jest seria RPM 5.1, no ale cena ( w moim mniemaniu ogromnie przesadzona ) 2900 zł bez wkladki !!
Jak kilka lat temu kosztował ok. 2000 zł , to była dobra cena , Xpression w cenia chyba ok 1500 zł, jak dobrze pamiętam. Ale teraz na fali powrotu do analogu producenci powariowali i ceny są z sufitu.
Dlatego w mojej opini Ad Fontes jest bezkonkurencyjny, do tego wkładka Goldring1024 , Ortofon 2m Bronze lub genialne Ortofony z serii VMS 10,20 lub 30 i jest cudnie.

robiz
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
Do góry