wasylhh napisał:
Do tej pory zadna gra na PS3 nie wykorzystuje karty graficznej ktora jest wbudowana w konsoli.
MASZ JESZCZE JAKIEŚ REWELACJE W RĘKAWIE ???????
Jeśli ktoś czyta ten wątek bo szuka rzetelnych informacji, to warto
aby uzbroił się w cierpliwość i poznał podstawy - bez tego ani rusz ...
FILMY kręci się z prędkością 24 kl/s ( w polsce jest kilka produkcji 25kl/s)
Aby przystosować je do transmisji TV i wydań na DVD/BD stosuje się
różne zabiegi:
USA - gdzie standardem jest 60Hz , spowalnia się film do 23.976 kl/s,
dzieli obraz na parzyste i nieparzyste linie i w procesie 3:2 pulldown
generuje się 30 klatek , które przesyła się w 60 Hz ( interlace )
Europa idzie na łatwiznę i "podkręca" taki film o 4% i mamy w sekundzie
25 pełnych klatek, które po rozłożeniu na składowe lecą jako interlace
w kontenerze 50Hz. ( Ten sam film w USA i Europie różni czas trwania)
Na nośnikach Blu-Ray film gdy jest zapisany jako 24p jest wyświetlany
na TV (które to przyjmują) bez zmiany . Gdy telewizor tego nie potrafi,
wówczas player dokonuje konwersji 3:2 pulldown i 24 klatkowy film
leci po przeróbkach w kontenerze 60Hz (interlace) który można złożyć
do wersji 30p , ale w związku z tym, że natywna wartość mrugania
ekranu nie spada poniżej 60Hz , wówczas klatka jest świecona 2 razy.
Nie ma filmów 60p , nie ma koncertów 60p - to wszystko to jedynie
bałagan powodowany przez nieuków
Filmy kręci się 24 kl/s , zaś np. koncerty w wersji video 30kl/s - koniec, kropka.
To są podstawy, a to co dalej się dzieje z materiałem, to
temat na osobną dyskusję ...
Jeśli TV (full) potrafi przyjąć i poprawnie wyświetlić krotność 24kl/s, (72,96, 120)
wówczas możemy mieć pewność, że posiadamy nowoczesny
odbiornik - wszystko inne to tylko "protezy"